به گزارش شمانیوز، قیمت پراید در بازار نوسانات زیادی دارد. قیمت پراید امروز 18 شهریور به مرز 159 میلیون رسید.

قیمت پراید

 

افزایش قیمت ها در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته شدت بیشتری گرفته است؛ در بین خودروهای پراید مدل ۱۱۱ آن از ۱۴۰ میلیون تومان گذر کرد و امروز با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی به قیمت ۱۴۲ میلیون تومان رسید مدل ۱۳۱ آن نیز در این مدت یک میلیون تومان دیگر گران شده است و به قیمت ۱۲۸ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای پژو نیز در ۲۴ ساعت گذشته افزایش قیمت های شدیدی را تجربه کردند؛ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ از ۲۲۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۲۳۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ آن نیز از ۲۱۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۲۱۵ میلیون تومان رسیده است و پژو پارس نیز از ۲۳۸ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز امروز ۲۵۴ میلیون تومان قیمت دارد.

خودروهای مونتاژ پژو نیز در ۲۴ ساعت گذشته افزایش قیمت های چشمگیری را تجربه کردند؛ خودرو پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ از ۸۳۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۲۵ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۹۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

 

خودروهای دنا نیز امروز افزایش قیمت های افسارگسیخته ای را تجربه کردند؛ دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ از ۳۰۰ میلیون تومان در روز کذشته امروز به قیمت ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است و دنا توربو پلاس دنده ای ۱۴۰۰ نیز از ۳۸۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۴۱۰ میلیون تومان رسیده است.

افزایش انتظارات تورمی در نتیجه انتشار اخبار برجام منجر به افزایش افسارگسیخته نرخ دلار در روز گذشته شد؛ دلار امروز کمی آرام گرفت و در کانال ۲۵ هزار تومانی ثابت ماند با این وجود تاثیر خود را بر بازار خودرو گذاشت و منجر به رشد افسارگسیخته قیمت ها در این بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX  » ، «سمند LX با موتورEF7  » و «سمند سورن» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو امروز «سمندLX  » ، «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» با افزایش 5 میلیون تومانی بیشترین رشد قیمت را در میان خودروهای پرتیراژ داشته اند.  با این شرایط می توان گفت امروز «سمند LX» در بازار 240 میلیون تومان قیمت خورد.

«پژو 206 تیپ 5» نیز با افزایش 5 میلیون تومانی در بازار 285 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «پژو 206 صندوقدار» نیز با این افزایش قیمت در بازار 285 میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر امروز «پژو 206 تیپ 2» نیز امروز افزایش 2 میلیون تومانی در بازار داشت و قیمت آن به 250 میلیون تومان رسید. اما «سمند LX با موتورEF7» هم با رشد یک میلیون تومانی در بازار 259 میلیون تومان قیمت خورد.در میان خودروهای پرتیراژ ایران «سمند سورن» امروز بدون تغییر قیمت در بازار با قیمت 265 میلیون تومان عرضه شد.

چرا قیمت بازار خودرو مهم است؟

قیمت خودرو صفر هم برای خریداران و هم فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه برای مشتریان خودروی صفر و چه برای خریداران و فروشندگان خودروی کارکرده.

قیمت جدید و به روز خودرو می تواند در تعیین قیمت خرید و فروش بسیار مهم باشد. در واقع قیمت خودروی صفر در بازار نقش رهبری را بازی می کند و بر اساس آن ماشین های کارکرده تعیین قیمت می شوند. مخصوصا در زمینه قیمت خودرو خارجی این امر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا قیمت خودروهای داخلی امروز علاوه بر قیمت خودرو بازار به لیست قیمت روز خودرو کارخانه هم بستگی دارد.

اما در زمینه خودرو خارجی باید از قیمت روز خودرو وارداتی اطلاع داشته باشیم. در شرایطی که واردات ممنوع است و نمایندگی های رسمی مانند گذشته فعالیت نمی کنند، تنها ملاک، قیمت خودرو در بازار است(قیمت روز خودرو).

بنابراین اطلاع از قیمت لحظه ای و بروز خودرو خودرو بسیار مهم است. در جداول بالا قیمت خودرو برای مهمترین خودروهای وارداتی و داخلی ارائه شدند.

قیمت خودرو در سال های اخیر با توجه به رویدادهای مختلف روند صعودی داشته است.از حوادث دی ماه ۹۶ تا وقایع پس از سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸؛ همگی موجب افزایش شدید قیمت خودرو در بازار ایران شدند.در کنار این عوامل بیرونی، یک دلیل عمده برای این افزایش قیمت نیز وجود دارد؛ عرضه نامتوازن خودرو از سوی تولیدکنندگان.عرضه ای که به مراتب پایین تر از سطح تقاضای موجود در بازار بوده است.