خلیل بهروزی فر در مورد این که مصوبه کمیسیون تلفیق مورد موافقت ستاد کل نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت یا خیر عنوان کرد: بستگی به جامعه آماری دارد، ابتدا باید مشخص شود، شرایط سنی به همراه شرط تحقق دو فرزندی در سطح کل کشور چه تعداد است، که تا کنون نتوانسته اند به خدمت سربازی بروند.

«خلیل بهروزی فر» نماینده مردم فومن و شفت در ارتباط با معافیت سربازی برای افراد سی سال که دارای دو فرزند هستند گفت: سربازی مسئله ای است که مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح است. هر گونه تصمیمی در این راستا  حتما می بایست با تایید ستاد کل همراه باشد چون به بحث امنیت ملی بر می گردد. چرا که  متولی و صاحب اصلی خود ستاد کل نیروهای مسلح است. در نتیجه آن ها متناسب با نیازهایی که در سطح کل کشور دارند بر اساس همان برنامه ریزی کرده و تصمیم گیری می کنند.

وب ادامه داد: آن چه در ابتدا در کمیسیون تلفیق مصوب شد، کاملا محرز و آشکار بود که تضعیف و بی عدالتی بسیار زیادی را به وجود خواهد آورد. همین امر باعث می شود عده ای که توان مالی ندارند، نتوانند از این قانون استفاده کرده و بهره مند شوند. در نتیجه به نفع آن جامعه هدفی که به هر حال به عنوان طبقه مرفه و متمول جامعه محسوب می شوند، تمام می شد.

بهروزی فر افزود: آن چیزی که اکنون در کمیسیون تلفیق مصوب شده، یک مشوق است ، با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیداتی که خود حضرت آقا در بحث جوانی جمعیت دارند، مستلزم این است که یک سری مشوق هایی در نظر گرفته شود، تا این امر مهم در کشور تحقق یابد. با این اوصاف این طرح مصوب شد، اما منوط بر این است که بدانیم ستاد کل نیروهای مسلح در این راستا نظرشان چیست، آن ها باید نظر خودشان را بدهند تا این مصوبه کمیسیون تلفیق در داخل صحن مجلس هم به تصویب برسد.

 بهروزی فر در خصوص نظر شورای نگهبان در این رابطه گفت: نمیشود پیش‌بینی کرد.

خلیل بهروزی فر در مورد این که مصوبه کمیسیون تلفیق مورد موافقت ستاد کل نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت یا خیر عنوان کرد: بستگی به جامعه آماری دارد، ابتدا باید مشخص شود، شرایط سنی به همراه شرط تحقق دو فرزندی در سطح کل کشور چه تعداد است، که تاکنون نتوانسته اند به خدمت سربازی بروند. این مهم است. یک جامعه آماری را می طلبد که اطلاعاتی کاملی به دست بیاوریم تا بعد از آن تصمیم گرفته شود. هنوز این آمار را دریافت نکرده ایم.

نماینده فومن در رابطه با نظر افکار عمومی در مسئله بازخرید سربازی تاکید کرد: اطلاعی ندارم. ولی به نظر خودم مصوبه دوم که اتفاق افتاده در ارتباط با بحث سی سال به بالا، به شرط دو فرزند و بیشتر، به نظر می رسد نسبت به نوع اول که تصویب شده بود به مراتب نگاه مثبت و بهتری است.

منبع: برنا