قیمت سکه | قیمت سکه در سال 1400 بشدت بالا رفت. قیمت سکه گاها متاثر از افزایش قیمت دلار گران می شود. قیمت سکه در هفته اول سال جدید اندکی نزولی شد. جدیدترین اخبار درباره قیمت سکه را با هم در سایت مه شو می خوانیم.

در شرایطی که بازار جهانی تعطیل است و آخرین قیمت اونس جهانی با اندکی کاهش معادل ١٨٨٣ دلار و ۴٠ سنت ثبت شده، از طرفی دیگر قیمت دلار در حال پیشروی در کانال ٢٨ هزار تومان است و در نیمه کانال مذکور معامله می‌شود، در نتیجه شرایط شاهد نوسانات قیمتی در بازار طلا و سکه هستیم، به‌گونه‌ای که با افزایش حدود ٢٠٠ هزار تومانی قیمت سکه امامی و افزایش ٩٠ هزار تومانی نیم سکه روبرو هستیم. 

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات، ۱۳میلیون و ٣٩۵ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز پنجشنبه با قیمت ۱۳میلیون و ٢١٠ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی در حدود ٢٠٠ هزار تومان را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز با قیمت ۷میلیون و ٣٩٠ هزارتومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه در روز پنجشنبه هفته گذشته، ۷میلیون و ٣٠٠ هزارتومان بود که با افزایش نزدیک به ٩٠ هزار تومان قیمت روبرو بوده است.

همچنین ربع سکه ۴میلیون و ٣٧٠ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان، افزایش قیمت ٧٠ هزار تومانی داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲میلیون و ٧١٠ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان افرایش قیمت اندکی داشته است.

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی ۶٩٨ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۴٣ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون ١٩۴ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک. میلیون و ١۴۵ هزار تومان حباب دارد.

قیمت سکه

اساس اعلام بانک مرکزی قیمت هر دلار آمریکا امروز _شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ بدون تغییر ۴۲ هزار ریال و قیمت دلار در بازار آزاد ۲۸۰ هزار ۵۶۰ ریال است؛ همچنین نرخ رسمی هر یورو ۴۴ هزار و ۴۰۷ ریال و نرخ آن در بازار آزاد ۲۹۹ هزار و ۸۵۰ ریال و نرخ رسمی هر پوند انگلیس به قیمت ۵۱ هزار و ۸۵۸ ریال و نرخ آن در بازار آزاد ۳۵۱ هزار و ۷۱۰ ریال است.

علاوه بر این فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۶۱۶ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۲۳۳ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۴۴۱ ریال، کرون دانمارک پنج هزار و ۹۷۰ ریال، روپیه هند ۵۴۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۷۶۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۲ هزار و ۵۴۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۲ هزار و ۲۲۰ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۵۱ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۵۸۴ ریال است.

از طرف دیگر دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۹۹۵ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۶۲۷ ریال، لیر ترکیه دو هزار و ۸۰۹ ریال، روبل روسیه ۶۱۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق دو هزار و ۸۷۹ ریال، لیر سوریه ۱۷ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۷۸۸ ریال، ریال عربستان سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۳۳۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۸ هزار و ۷۱۵ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا یک هزار و ۱۶۷ ریال، کیات میانمار (برمه) ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۱۰۳ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان هشت هزار و ۹۶۹ ریال، دینار لیبی هشت هزار و ۷۷۲ ریال، یوان چین شش هزار و ۳۰۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۲ هزار و ۴۱۸ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۶۱۲ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۳ هزار و ۱۰۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۵۶۳ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۹۰۹ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی دو هزار ۹۰۱ ریال، افغانی افغانستان ۴۸۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۲ هزار ۴۵۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار ۱۲۵ ریال، سومونی تاجیکستان سه هزار و ۳۷۱ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۹ ریال قیمت‌گذاری شد.

ختصاص جایگاه دوم افزایش قیمت به بازار طلا در همین ابتدای سال ۱۴۰۱ نشان از ایجاد موج گرانی این محصول در بازار را دارد. نوسان قیمت دلار از ابتدای سال تا کنون باعث شده طلای داخلی روندی صعودی را در پیش بگیرد