در این ۲ سال اخیر، جذابیت مهاجرت به کانادا در بین مهاجران ایرانی، حتی با وجود مشکلاتی مانند کوید ۱۹ نیز کاهش نیافته است. شاید دلیل آن این باشد که خود کشور کانادا نیز از برنامه‌ها و رویدادهای مهاجرتی خود کوتاه نیامده است. راه های مهاجرت به کانادا بسیار زیاد است و برخی از آن‌ها محبوب‌تر از بقیه هستند؛ زیرا پروسه زمانی کوتاه‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارند. از آنجایی که مهاجرت منبع اصلی استعداد و نیروی انسانی کانادا برای توسعه و حفظ اقتصاد و جمعیت این کشور است، مهاجرت به کانادا می‌تواند بسیار امکان‌پذیر باشد.

از آنجایی که این کشور، مردمان زیادی را از سراسر دنیا به پناهندگی پذیرفته است، یک فرصت عالی برای تحصیل نیز فراهم شده است. زیرا در یک تجربه آموزشی، شما باید بتوانید با دیگران تعامل داشته باشید و از آنجا که در این کشور، مردم از فرهنگ‌های مختلفی زندگی می‌کنند، می‌تواند در تشکیل یک شبکه بین‌المللی کمک شایانی کند.

پست بک کانادا

قبل از مهاجرت به کانادا بخوانید

اگر قصد مهاجرت به کانادا را در سر دارید، باید در ابتدا این نکته را هم در نظر داشته باشید که راحت‌ترین راه را برای این کار پیدا کنید. به عنوان مثال، باید حتما توجه داشته باشید که مهاجرت کاری به کانادا می‌تواند به یک پروسه پیچیده و غیرممکن تبدیل شود؛ این در حالی است که مهاجرت تحصیلی به این کشور، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیشه‌روی شما عزیزان باشد. برخی از افراد، تحصیلات آکادمیکی را دست کم می‌گیرند، این در حالی است که این دانش می‌تواند تاثیر بسزایی در زندگی و آینده کاری شما داشته باشد. در ادامه به بررسی دقیق و کامل یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا خواهیم پرداخت.

مهاجرت کاری  بهتر است یا تحصیلی؟

در سال‌های اخیر، عده زیادی از افراد در ایران سعی داشتند تا از طریق مهاجرت کاری، این پروسه را عملیاتی کنند. اما چند مشکل بزرگ بر سر راه این افراد قرار گرفت. اولین و مهم‌ترین مشکلی که برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد، هزینه‌های بالای آن است. با توجه به این که در سال‌های اخیر قیمت دلار رو به افزایش بوده است، قیمت ویزای کاری در کانادا نیز به همین نسبت افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل هم، خیلی از افراد قید مهاجرت کاری به این کشور را زده اند. به علاوه، در سال‌های اخیر مشاهده شده است که افراد سودجو از این طریق به کلاهبرداری‌های کلانی پرداخته اند و اعتماد مردم را در این زمینه، از بین برده‌اند. با این توضیحات، شاید فکر کنید که امکان مهاجرت به کانادا در این سال‌ها خیلی دشوار شده است؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که به جای مهاجرت کاری، از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

پست بک کانادا

دوره پست بک کانادا چیست؟

دوره پست بک در واقع با نام دیگر دوره پس از لیسانس نیز شناخته می‌شود. در حقیقت اگر بخواهیم واضح‌تر این دوره را برای شما عزیزان معرفی کنیم، دوره ای بین لیسانس و فوق لیسانس در نظر گرفته می‌شود. افرادی که قصد دارند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خود در یک برنامه تکمیلی شرکت کنند، معمولا دوره پست بک را انتخاب می‌کنند. دانشجویان معمولا پس از دریافت مدرک لیسانس خود، به دنبال برنامه‌ای هستند تا بتوانند از طریق آن، مدرک دوم BA/BS را نیز تکمیل کنند. به علاوه، دانشجویان ممکن است برای اینکه بتوانند گواهی‌نامه فارغ‌التحصیلی خود را دریافت نمایند، در دوره پست بک شرکت کنند. این دوره معمولا در رشته‌های مختلفی برای دانشجویان ارائه می‌شود و در کانادا با نام دوره پست بک (Post-Bacc) شناخته می‌شود.

چرا باید دوره پست بک را انتخاب کنیم؟

اگر شما هم دانشجو هستید و دوره‌ی تحصیلتان در مقطع لیسانس رو به پایان است، حتما به ادامه تحصیل فکر کرده‌اید. حتما به این موضوع فکر کرده اید که بعد از فارغ شدن از این دوره در بازار کار جایی برای شما خواهد بود یا خیر. آیا اصلا بلافاصله بعد از تحصیل اعتماد به نفس حضور در محیط کاری حرفه‌ای را خواهید داشت؟ شاید هم شما مثل خیلی از دانشجویان دیگر به فکر مهاجرت و ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های برتر جهان هستید. در ادمه می‌خواهیم به دنیای متفاوتی از تحصیلات در کانادا و مزایای آن به نسبت فضای تحصیلی در ایران بپردازیم و جواب برخی از سوالات شما که در مورد تحصیل در ذهنتان می‌گذرد را پاسخ دهیم.

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که دوره‌های آکادمیک پس از گذراندن مدرسه در ایران شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و… است. اما یک تفاوت اساسی در دانشگاه‌های کانادا که این روزها به عنوان یکی از قطب‌های تحصیلی مطرح در کنار لیست مهم‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ علمی قرار دارد، وجود دارد و آن دوره لیسانس دوم یا (Post-Baccalaureate) است که به اختصار Post-Bacc هم نامیده می‌شود. این دوره در واقع مدرک یا برنامه‌ای است که به دانشجویانی که قبلاً مدرک کارشناسی دریافت کرده اند، اجازه می‌دهد تا برای رشته ای متفاوت از مدرک اول خود آماده شوند. بگذارید تا با آوردن مثالی این موضوع را بهتر و روشن‌تر برایتان توضیح دهیم.

به عنوان مثال، فرض کنید شما مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر را از یکی از دانشگاه‌های ایران دریافت کرده اید. اگر بخواهیم به تحصیل خود ادامه دهید، ممکن است هیچ تجربه‌ کاری در این زمینه کسب نکنید و فقط به صورت تئوری دروس خود را فرا بگیرید. این کار علاوه بر اینکه هزینه شما را دور می‌اندازد، سبب می‌شود تا وقت گران‌بهای شما نیز بیهوده تلف شده و بدون هیچ تجربه عملی، وارد بازار کار شوید. اما در کانادا، دوره‌ای تحت عنوان پست بک وجود دارد تا دانشجویان بتوانند با هزینه‌ای خیلی کم‌تر، مهارت عملی خوبی در زمینه دلخواه خود کسب نمایند و با تجربه بهتری وارد بازار کار شوند.

پست بک، میان دوره لیسانس و فوق لیسانس

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، دوره Post-Baccalaureate در واقع همان دوره میانی کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این دوره شامل رشته‌ها‌ی متعددی مانند مدریت کسب وکار، اقتصاد، علوم کامپیوتر و بسیاری از رشته های هنری است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان مهم نیست شما در دوره کارشناسی چه خوانده‌اید؛ برای مثال اگر شما از رشته‌ی علوم انسانی کارشناسی روانشناسی دارید و به اقتصاد نیز علاقه‌مند هستید، می‎توانید در دوره پست بک به مطالعه علاقه مندی دیگر خود ادامه دهید. به طور کلی دانشجویان به دلایل زیر دوره پست بک را انتخاب می‌کنند:

هزینه کم‌تر دوره پست بک به نسبت کارشناسی ارشد

عده‎ای از آن‌ها، ممکن است علاقه مند به شرکت در دوره ی بعدی تحصیلات خود باشند، اما هزینه کافی برای دوره کارشناسی ارشد را ندارند. با توجه به این که هزینه‌های تحصیل در دوره پست بک به نسبت کارشناسی ارشد بسیار کم‌تر و ارزان‌تر است، این افراد می‌توانند این دوره را انتخاب نموده و با دردسر کم‌تری به تحصیل خود ادامه دهند.

کسب مهارت عملی برای ورود به بازار کار

همانطور که پیش‌تر هم به این موضوع اشاره کردیم، ممکن است برخی از دانشجویان به فکر کسب تجربه عملی در رشته خود باشند. این افراد معمولا پس از دریافت مدرک لیسانس خود، به فکر کسب مهارت در رشته‌ی تحصیلی خود برای ورود به بازار کار هستند. دلیل این امر هم واضح است؛ افرادی که در رشته‌هایی مثل مهندسی و یا رشته‎های مرتبط با کامپیوتر تحصیل کرده اند، حتما باید تجربه عملی نیز در این زمینه کسب کنند، در غیر این صورت، به محض این که وارد بازار کار شوند، نمی‌توانند دروسی که به صورت تئوری آن‌ها را یاد گرفته اند را در پروژه‌های عملی پیاده سازی کنند. دوره پست بک در کانادا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای فراگیری مهارت عملی در رشته تحصیلی‌تان است.

یکی از مزیت‎های این دوره برای دانشجویانی است که پس از دوره کارشناسی ارشد می‌خواهند وارد بازار کاری مربوط به دوره کارشناسی‌شان شوند. زیرا این دوره امتیاز مثبتی در جهت حرفه ای بودن در مهارتتان، در رزومه شما اضافه می‌کند. از مزایای دیگر دوره پست بک در کانادا این است که فرصت بسیار خوبی در ارتباط با هماهنگی بین سطح آکادمیک دانشگاهی دانشجو و سطح حرفه‌ای او به وجود می‌آید؛ این در حالی است که مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در کانادا دانشجو را بدون هیچ مهارت عملی وارد دنیای آکادمیک و تحقیق و پژوهش می‌کند.

اخذ ویزای دائم کشور کانادا

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، راه‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد، اما شما باید بهترین گزینه را از همه لحاظ پیدا کرده و از آن طریق برای دریافت ویزای کشور کانادا اقدام کنید. یکی از بهترین و ارزان‌ترین کارها برای مهاجرت به این کشور، شرکت در دوره پست بک کانادا است.

شرکت در دوره پست بک چقدر زمان می‌برد؟

معمولا دانشجویانی که در این دوره شرکت می‌کنند،  باید حدود ۲ سال از عمر خود را در این دوره سپری کنند. این ۲ سالی که برای شرکت در پست بک وقت می‌گذارند،  به صورت دوره‌های تحصیلی  ۸ ماهه سپری خواهد شد. علاقه‌مندی دانشجویان این دوره جهت بالاتر بردن آگاهی خود به ۸ ماه اول برمی‎گردد، چرا که در ۸ ماه اول صرفا مباحث تئوری تدریس شده و دانشجویانی که به دنبال فرصت شغلی مناسب و دریافت جاب آفر هستند، به ۸ ماه دوم علاقه بیش‌تری نشان خواهند داد.

معمولا پس از پایان دوره تئوری، هر دانشجو باید در یکی از مراکز کاری معتبر، شروع به کسب تجربه عملی در همان رشته کند. دانشجویان این دوره در صورتی که در دوران تحصیل نمرات پایین تر از -c نداشته باشند، پس از اتمام دوره می‌توانند در کارخانه‌ها و یا مراکز  معتبری که بخش عملی مهارت های خود را در آنجا گذرانده‌اند، مشغول به کار شوند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که استخدام در این مراکز پس از پایان دوره تضمینی نیست و دانشجویانی که سال دوم را به شیوه بهتر و جدی‌تری گذرانده باشند، شانس بیشتری خواهند داشت. اما زیاد جای نگرانی نیست، زیرا شما پس از پایان این دوره می‌توانید ویزای کار تحصیلی دریافت کرده و در هفته به مدت ۲۰ ساعت همزمان با تحصیل، در یکی دیگر از مراکز مشغول به کار شوید. برخی از دانشجویان نیز پس از گذراندن این دوره تمایلی به مهارت فنی و استخدام برای کار ندارند و به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر فکر می‌کنند.

اما چرا دوره پست بک را انتخاب کنم؟

همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، بهتر است قید مهاجرت کاری به این کشور را بزنید و به جای آن، از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. دلیل آن هم این است که مهاجرت تحصیلی به کانادا به صرفه‌تر بوده و در زمان خیلی کم‌تری به نتیجه می‌رسد. اما شاید بپرسید که آیا باید دوباره در دوره‌های تحصیلی که سختی و پیچیدگی خاص خودشان را دارند، شرکت کنیم؟ پاسخ این سوال منفی است؛ در ادامه به بررسی بیش‌تر این موضوع می‌پردازیم.

موسسه ما کار مهاجرت تحصیلی شما را با بهترین روش ممکن انجام خواهد داد؛ دوره آموزشی پست بک بهترین گزینه پیشه‌رو شما است تا بتوانید از این طریق، با مطمئن‌ترین روش ممکن، پروسه مهاجرت تحصیلی خود را انجام دهید. نکته قابل توجه این است که دوره پست بک می‌تواند پلی برای دریافت اقامت دائم در کانادا باشد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، دوره پست بک همان دوره بعد از دریافت مدرک لیسانس است. متاسفانه چنین دوره‌ای در کشور ما وجود ندارد، این در حالی است که اکثر کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان مثل کانادا، این دوره را در معتبرترین دانشگاه‌های دولتی خود برگزار می‌کنند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که برخی از رشته‌های ارائه شده در این دوره، نیاز به داشتن سابقه کاری دارند، اما اکثر رشته‌های آن، نیازی به داشتن چنین سابقه‌ای نخواهند داشت.

خیلی از شما عزیزان پس از گذراندن دوره کارشناسی خود، دیگر به ادامه تحصیل فکر نکرده اید، زیرا بازار کار اکثر رشته‌ها در ایران کساد است. علاوه بر آن نیز، خیلی از شما نمی‌توانید دانشی را که در رشته مورد علاقه خود به دست آورده اید را، در یک پروژه عملی پیاده‌سازی کنید؛ زیرا تا به حال تجربه عملی در این زمینه نداشته‌اید. دوره پست بک بهترین دوره ارائه شده برای تقویت مهارت عملی شما قبل از ورود به بازار کار است. خیلی از افرادی که حتی قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را هم ندارند، در این دوره‌ها ثبت نام می‌کنند و از مزایای آن‌ها به خوبی بهره می‌برند و سپس با یک تجربه و مهارت عالی وارد بازار کار می‌شوند.

اما شما می‌توانید با ثبت نام در چنین دوره‌هایی، علاوه بر برقراری تعادل بین دانش آکادمیک و مهارت عملی خود، پروسه مهاجرت خود به کانادا را نیز دنبال کنید. در واقع این همان یک تیر و دو نشانی واقعی است که می‌توانید در زندگی خود تجربه کنید.

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا را به ما بسپارید!

اگر قصد تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا را در سر دارید، می‌توانید پروسه مهاجرت تحصیلی خود را به موسسه ما بسپارید. موسسه ما در این زمینه کارهای زیادی انجام داده است تا شما عزیزان بتوانید با کم‌ترین هزینه و دردسر، پروسه مهاجرت کاری خود به کانادا را به اتمام برسانید. با توجه به اینکه موسسه ما توانسته نمایندگی‌های زیادی در بین بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های کانادا به دست آورد، می‌تواند کلیه کارهای مهاجرت تحصیلی شما را به راحتی جلو بیاندازد و کار پذیرش شما در هر کدام از دانشگاه‌های دلخواه‌تان را انجام دهد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای مهاجرت چه به صورت کاری و یا تحصیلی به کانادا، نیاز به داشتن مدرک زبان خواهید داشت. موسسه ما برای یادگیری هرچه سریع‌تر و بهتر زبان، دوره‌های رایگانی برای شما ارائه خواهد کرد تا بتوانید در کم‎‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را دریافت کنید. ما توانسته ایم مسیر پر پیچ و خم مهاجرت به کانادا را برای شما عزیزان به یک مسیر کاملا همراه تبدیل کنیم.