آیا با شرایط دریافت ویزای کار آزاد عمان آشنا هستید؟ آیا در مورد شرایط مهاجرت و کار در کشور ثروتمند عمان اطلاعاتی دارید؟ در این مطلب می‌خواهیم شما را با مراحل و شرایط دریافت ویزای کار آزاد عمان و نحوه کاریابی در عمان آشنا کنیم. چنانچه اخذ ویزای کار آزاد عمان برای شما جالب است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین برای آشنایی با راههای اقامت در این کشور به روش ثبت شرکت در عمان، تأسیس باشگاه ورزشی، و نیز اجاره خانه یا خرید ملک در عمان، روی لینک‌های مورد نظر کلیک کنید. حالا بپردازیم به اینکه ویزای کار آزاد عمان چیست و اخذ آن چه شرایطی دارد؟

 

زمان تخمینی مطالعه: ۷ دقیقه

 

آشنایی با کشور عمان

عمان در میان قدرتمند‌ترین و ثروتمند‌ترین کشور‌های حاشیه خلیج فارس قرار دارد. این کشور توسط پادشاه و گروه پارلمان آن اداره و قانون‌گذاری می‌شود. عمان از نظر جغرافیایی به دریای عمان و خلیج فارس راه دارد. این کشور دارای مرز‌های مشترک خشکی با کشور‌های یمن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

منبع درآمد اصلی این کشور از استخراج منابع نفتی است، اما مردمان کشور عمان مشغول فعالیت‌های اقتصادی دیگری از جمله ماهی‌گیری و کشاورزی نیز هستند. پیشرفت‌های چشم‌گیر صنعت معماری این کشور باعث شده است تا امروزه عمان به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران خارجی باشد.

آب و هوای عمان به طور معمول گرمسیری است و  مردم این کشور در بیشتر فصول سال دمای بالای ۲۵ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند. ممکن است در برخی از مناطق کوهستانی عمان، دما تا ۱۷ درجه سانتی گراد کاهش یابد. اما در این کشور سرمای شدیدی را تجربه نخواهید کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را  بیشتر با شرایط و مراحل دریافت ویزا کاری عمان آشنا کنیم.

وضعیت کار در عمان

وضعیت کار در عمان

وضعیت کار در عمان

عمان دارای نرخ بیکاری بسیاری پایینی است. بطوری که نرخ بیکاری در این کشور گاهی برابر با صفر است. از آنجایی که سرانه درآمد ملی کشور عمان بالاست و شهروندان و بومیان این کشور یارانه‌های کافی دولتی دریافت می‌کنند، علاقه آنچنانی به کسب درآمد از طریق مشاغل پر زحمت ندارند. علاوه بر آن، ارزش بالای ریال عمان نیز می‌تواند هر مهاجری را به خود جذب کند. دریافت ویزای کاری عمان امری پردردسر نیست و شرایط ساده و مشخصی دارد.

اکثر مشاغل موجود در عمان دارای بیمه درمانی خصوصی هستند. در هنگام دریافت ویزای کار آزاد عمان، بر حسب شرایط مختلف، کارفرما برای شما بیمه درمانی مشخصی تعیین می‌کند. شایان ذکر است که این بیمه‌ها تمامی خدمات پزشکی را شامل نمی‌شوند. علاوه بر این، باتوجه به کارفرمای خود شما می‌توانید از او برای دریافت کمک‌هزینه تحصیلی فرزندتان درخواست کنید. فرصت‌های شغلی در این کشور به طور معمول نیازمند ۴۰ تا ۴۸ ساعت کار در هفته هستند. افراد متقاضی برای این مشاغل به طور معمول از ساعت ۸:۳۰ یا ۹ صبح مشغول به کار شده و در ساعت ۶ عصر دست از کار می‌کشند. هفته کاری عمان از یک‌شنبه شروع می‌شود و تا پنج‌شنبه ادامه دارد.

کار آزاد در عمان

کار آزاد در عمان

مراحل دریافت ویزای کار آزاد عمان

دریافت ویزای کار آزاد عمان نیازمند اخذ جاب آفر از طرف کارفرمای عمانی است. شما با ارسال مدارک تحصیلی و رزومه کاری خود برای کارفرما شانس خود را برای دریافت جاب آفر امتحان می‌کنید. پیشنهاد شغلی مورد نظر باید توسط اداره کار و اداره پلیس عمان تأیید شود و برای فرد موردنظر ارسال گردد. همین پیشنهاد شغلی تاییدشده‌ی شما، به عنوان اصلی‌ترین مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار آزاد عمان به حساب می‌آید.

اگر شرایطتان بگونه‌ای باشد که در دو سال گذشته سابقه همکاری با کارفرمایی در این کشور را داشته‌‌باشید، برای دریافت جاب آفر باید برگه ترخیص از سوی کارفرمای قبلی را  ارائه دهید. داشتن ویزای کار قبلی نیز می‌تواند برای شما دردسرساز باشد و برای دریافت جاب‌آفر جدید خود باید گواهی ترخیص از کار از سوی اداره کار کشور عمان داشته‌باشید.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار آزاد عمان

اصلی‌ترین مدرک برای دریافت ویزای کار آزاد عمان، پیشنهاد شغلی تایید شده از سوی کارفرمای شماست. علاوه بر پیشنهاد شغلی، شما باید مدارک هویتی و تحصیلی خود را نیز به سفارت این کشور ارائه دهید. توجه کنید که در زمان تحویل مدارک به سفارت کشور عمان، تمامی مدارک هویتی و تحصیلی شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده‌باشند. در ادامه، لیست مدارک لازم برای دریافت ویزای کار آزاد عمان را عنوان می‌کنیم:

  • پیشنهاد شغلی (با تاییدیه از طرف کارفرما و اداره کار و اداره پلیس عمان)
  • مدارک هویتی با ترجمه انگلیسی (اعم از کارت ملی و شناسنامه)
  • سوابق کاری (در صورت نیاز کارفرما)
  • مدارک تحصیلی با ترجمه انگلیسی
  • پاسپورت معتبر

مدارک ویزای کار آزاد عمان

مدارک لازم برای ویزای کار آزاد عمان

میانگین درآمد کاری عمان

یقینا یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مهاجرت کاری، درآمد و حقوق است. بی‌شک کشور عمان از این نظر بزرگ‌ترین مزیت را دارد. با توجه به ارزش بالای ریال عمان، درآمد شما به شکل قابل‌توجهی نسبت به آنچه در ایران کسب می‌کنید، بالا خواهد بود. حداقل درآمد در این کشور ۴۵۰ ریال و حداکثر آن در حدود ۷۹۰۰ ریال است.  میانگین درآمد اقشار متوسط در این کشور چیزی حدود ۱۷۸۰ ریال عمان برآورد شده‌است. دریافت ویزای کار آزاد عمان بی‌شک می‌تواند تغییر بزرگی در درآمد ماهانه شما ایجاد کند. البته توجه کنید که مقادیر مذکور تنها به عنوان نمونه است و با توجه به شغل انتخابی شما، می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.

حرف آخر

با توجه به شرایط ایده آل کار در عمان، در سالیان اخیر تقاضای دریافت ویزای کار آزاد عمان بسیار بالا رفته‌است و این کشور خیل عظیمی از مهاجران را می‌پذیرد. کار در کشور عمان به دلیل درآمد بالا و البته ارزش بالای ریال عمان، برای بسیاری از ایرانیان یک فرصت بی نظیر است. علاوه بر درآمد بالای نیروی کار شاغل، کشور عمان دارای شرایط مناسب سیاسی و سکونتی نیز می‌باشد. اگر کار در عمان برای شما جذاب است، توصیه می‌کنیم هر چه سریعتر با موسسه مهاجرتی رسا ویزا تماس بگیرید.

موسسه رسا ویزا به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت به عمان فعالیت می‌کند. ما می‌توانیم با توجه به شرایط شما، جاب آفر مورد نظرتان را برای شما دریافت، و شما را راهی عمان کنیم. منتظر تماس شما هستیم.