قیمت سکه و طلا در بازار امروز اعلام شد. قیمت سکه و طلا در بازار تهران امروز چقدر است؟ قیمت سکه و طلا در بازار افزایشی شد. قیمت سکه و طلا در بازار  نرخ جدیدی امروز به ثبت رساند که در ادامه این گزارش قیمت سکه و طلا در بازار امروز را بخوانید.

قیمت جدید سکه در بازار (۳۰ آذر)

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز دوشنبه یک میلیون و ۸۸ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در بازار امروز افزایش داشت و ۱۳ میلیون تومان ثبت شد.

قیمت اونس جهانی طلا امروز سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ با روندی کاهشی ۱۷۹۴ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۸ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۴ ثبت شده است.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به شیوع سریع سویه «امیکرون» که تقاضای خرید دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت و موفق به فتح کانال ۱۸۰۰دلاری شد اما در ادامه روز نتوانست این کانال را حفظ کند.

به گفته کارشناسان، دلایل زیادی برای نگهداری طلا وجود دارد؛ زیرا حتی اگر بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را افزایش دهد، نرخ‌های بهره واقعی همچنان در سطح تاریخی پایینی خواهند بود.

بازار اوراق قرضه هم از نظر نرخ‌های واقعی، بی‌تحرک مانده است. در این بین، شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین رکورد سه هفته اخیر ماند.

دلار از احتمال وضع محدودیت‌های کرونایی بیشتر در آستانه ایام تعطیلات سال نو میلادی و کریسمس در کشورهای اروپایی متعدد، سود برده و ارزش این ارز تقویت شده است.

قیمت طلا و سکه

قیمت سکه در روزهای پیش

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۹۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

 هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۹۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و هر مثقال طلا، ۵ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

1178080_660

پیام بالا رفتن حباب سکه 

حباب سکه  نیز در روزهای اخیر بالا رفته است، موضوعی که نشان می‌دهد سکه از لحاظ بنیادی در این قیمت‌ها خریدار ندارد. ولی از لحاظ انتظاری، سکه خود را متمایل به رشد قیمت نشان می‌دهد.

از سوی دیگر هر چقدر حباب سکه بالا بماند،‌ تمایل معامله گران برای فروش سکه و خرید ارز بیشتر می شود. در واقع عدم تعادل قیمت سکه با ارزش ذاتی می تواند از طریق تعدیل قیمت دلار رخ دهد. 

قیمت‌ سکه‌ دست به دامان دلار شد

در صورتی که در روزهای گذشته دلار به بالای مقاومت 30 هزار و 200 تومانی پا بگذارد، سکه خط حمایت مهم 13 میلیون تومانی را حفظ خواهد کرد و به آرامی در جهت صعودی گام خواهد برداشت.

تحلیلگران معتقدند بعید است که سکه بتواند در برابر نزول دلار به کانال 29 هزار تومانی، مرز 13 میلیون تومانی را حفظ کند. احتمال دارد که افت دلار به کانال یاد شده حتی زمینه ساز نزول بسیار بیشتر سکه امامی در مقابل اسکناس آمریکایی شود.

1522272_973تاثیرپذیری بازار طلا از مذاکرات هسته ای

با ادامه مذاکرات دور هشتم برجام در دومین روز هفته، دلار روند نزولی را ادامه داد و تا مرز ۳۰هزار تومان عقب‌نشینی کرد؛ از طرفی با تعطیلی بازار‌های جهانی اونس در سطح ۱۷۸۳دلار ثابت مانده و تحت تاثیر این دو عامل، قیمت طلای ۱۸عیار اندکی کاهش یافته اما بهای انواع سکه تغییری نکرده است.

همچنین فعالان بازار طلا از عادی شدن روند معاملات خبر می‌دهند و گفته شده، به‌رغم اینکه قیمت‌ها از هفته گذشته روند نزولی پیش گرفته اما حجم خرید و فروش‌ها تغییر نکرده است؛ بنابراین مردم فعلا منتظر نتیجه مذاکرات و واکنش دلار به آن هستند و تا روشن شدن تکلیف برجام، وارد بازار طلا نخواهند شد.

حالا با توجه به بلاتکلیفی شرایط سیاسی و انتشار اظهارات متفاوت درمورد برجام، معامله‌گران بازار ارز سردرگم هستند و اخبار مذاکرات به قیمت دلار جهت می‌دهد؛ به همین دلیل محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا هم با اشاره به افزایش عوامل تاثیر‌گذار، اظهار کرده که آینده بازار طلا و روند قیمت‌ها فعلا قابل پیش‌بینی نیست.

آیا باید طلا خرید؟

از نظر فنی برخی کارشناسان معتقدند بازار در ماه های آینده به ۱۸۲۰ دلار می رسد. به همین دلیل سایت اینوستینگ در یکی از گزارش های خود،خرید طلا در روزهای اخیر پیشنهاد کرده است.

سی ان ان گزارش می دهد، نگرانی های مربوط به تورم منجر به نوسانات بیشتری در بازار سهام و اوراق قرضه در شده است. این باید خبر خوبی برای طلا باشد ، دارایی ملموس با عرضه محدود که اغلب در مواقع تورم خوب عمل می کند. بانک های مرکزی همیشه می توانند پول بیشتری چاپ کنند.ولی باید توجه داشت که کارگران معدن نمی توانند فقط با جادو طلای بیشتری تولید کنند.

اما طلا به تازگی به لطف یک تازه وارد مالی جدید در شهر ، برخی از طرفداران خود را از دست داده است: بیت کوین. قیمت طلا در سال جاری حدود 9 درصد کاهش یافته و به طور تقریبی 15 درصد کمتر از بالاترین رقم بیش از 2000 دلار در هر اونس تعیین شده در تابستان گذشته است.

در همین حال ، بیت کوین حدود 70 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر زیر 50هزار دلار معلق است که البته فاصله زیادی با رکورد بالای ماه گذشته ندارد.

هنوز هم ، طرفداران طلا فکر می کنند که فلز زرد برای یک جهش خود را آماده کرده است حتی با اینکه بیت کوین به سمت بالا حرکت کند.

طلا یک بازاری است که از گذشته ترس دارد. قیمت ها سال گذشته به دلیل نگرانی در مورد قرنطینه شدن به دلیل ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را فلج کرده بود نوسانات رو به بالایی داشت. اما طلا همچنین وقتی سرمایه گذاران نگران تورم هستند مانند اکنون نیز به خوبی عمل می کند.

بیت کوین به طلا ربط دارد؟ 

دلیلی ندارد که بازگشت طلا با عقب نشینی بیت کوین همزمان شود. در حقیقت ، ارزهای رمزپایه در زمانی که انتظار می رود بازده اوراق قرضه رو به افزایش باشد ، می توانند یک شرط خوب باشند.