آناهیتا نعمتی زادهٔ ۲۰ تیر ۱۳۵۶ است. آناهیتا نعمتی متولد شاهرود است. معروف به آنا نعمتی، هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است.آناهیتا نعمتی، بازی در سینما را در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد. آناهیتا نعمتی، پس از گذراندن دوره بازیگری، زیر نظر حمید سمندریان، برای اولین بار، در نقش کوتاهی در فیلم «هیوا» (رسول ملاقلی پور، ۱۳۷۵) ظاهر شد. اما آناهیتا نعمتی با بازی در مجموعه تلویزیونی پرطرفدار «مسافر» بود که به شهرت رسید در ادامه عکسی از او در فضای مجازی منتشر شده که با ظاهری جدید و دخترانه دیده شده که درادامه می بینید. 

آناهیتا نعمتیبیوگرافی آناهیتا نعمتی

آناهیتا نعمتی در سال 1356 در شاهرود به دنیا آمد.آناهیتا نعمتی بازی در تئاتر را در سال 1372 و با بازی در تنبورنوازان (هادی مرزبان) آغاز کرد. وی با بازی در مجموعه تلویزیونی دبیرستان خضراء (اکبر خواجویی) در سال 1374 به دنیای بازیگری معرفی شد.آناهیتا نعمتی بازی در سینما را در سال 1375 و با فیلم به نمایش درنیامده افسانه پوپک طلایی (خسرو شجاعی) آغاز کرداو بعد از گذاراندن دوره بازیگری زیر نظر مرحوم حمید سمندریان برای اولین بار در نقش کوتاهی در فیلم «هیوا» (رسول ملاقلی پور، 1377) ظاهر شد.

کارهای به یادماندی آناهیتا

اولین فیلمی که از او بر پرده سینماها به نمایش درآمد در سال 1378 و با نام عشق کافی نیست (مهدی صباغزاده) بود.اما با بازی در مجموعه تلویزیونی پرطرفدار مسافر» بود که به شهرت رسید. او تا قبل از «پارک وی» (فریدون جیرانی، 1385) نتوانسته بود در سینما اعتباری برای خود دست و پا کند. اما در فیلم «پارک وی نشان می دهد که می توان در آینده روی او حساب ویژه ای باز کرد. نعمتی در فیلم «زن دوم» (سیروس الوند) یکی از نقش های اصلی را بر عهده دارد و در یک سکانس، جایی که از بهرام (محمدرضا فروتن) می خواهد که به او فرصت بدهد، بیادماندنی است.

آناهیتا نعمتیدر سال 1369 در کلاسهای بازیگری تئاتر شرکت کرد و در واقع دلش میخواست یک بازیگر خوب و حرفه ای تئاتر شود و در ابتدا علاقه چندانی به بازی در سینما و تلویزیون نداشت.اولین کار جدی او نمایش ” تنبور نواز بود”.”.بازی در سینما از سال 1357 و با فیلم” افسانه پوپک طلایی” به کارگردانی خسرو شجاعی آغاز کرد؛ فیلمی که هرگز اکران نشد.در انتخاب نقش، مواردی که برایش حائز اهمیت هستند را کارگردان و فیلمنامه می داند.اولین فیلمی که با بازی او در سینما ها اکران شد، ” عشق کافی نیست” به کارگردانی مهدی صباغ زاده بود که در سال 1378 بر روی پرده رفت.

زندگی خانوادگی آنا نعمتی

پدر او مهندس و مادرش کارمند است.یک برادر به نام آرین دارد که 13 سال از خودش کوچک تراست.دارای مدرک دیپلم در رشته علوم تجربی است.در دوران مدرسه بسیار شیطان و در عین حال خیلی هم درسخوان بود بدترین نمره ای که در دوران مدرسه گرفته را هرگز فراموش نمی کند، نمره یک در فیزیک! البته این نمره بخاطر شیطنت های زیادش بود که خون دبیر فیزیک را بجوش آورده بود.

 ازدواج آنا نعمتی

 آنا نعمتی همسر سابق ابوالفضل پورعرب می باشد، حاصل این ازدواج دختری به نام رایکا بود.او در مورد فرزندش می گوید: خیلی خوشحالم که رایکا را دارم و خوشحالم که با سن و سال کم او را به دنیا آورده ام، چون الان خیلی با هم دوست هستیم. همیشه به خودم می گویم ای کاش در 17-18 سالگی به دنیا می آوردمش. رایکا انگیزه ی زندگی، کار کردن، موفقیت، پیشرفت و ساختن من است. بسیار دختر باهوشی است و منتقد کارهای من. یکی از دلایلی که بعضی از فیلم ها را بازی نکردم رایکا بود.چند تا از کارهای من را دید و گفت خجالت نمی کشی اینها را بازی کرده ای؟ این چه بازی است کردی؟ (می خندد) ولی خیلی جاها آمده و تئاترهایم را دیده و تشویقم هم کرده. خیلی بیشتر از سن اش می فهمد.

آناهیتا نعمتی

انتشار عکس های قدیمی آنا نعمتی در فضای مجازی حاشیه ساز شده است.یکی از حواشی اخیر شبکه‌های اجتماعی، واکنش ها به خالکوبی پای آنا نعمتی است. با اینکه عکس‌های مورد اشاره از آنا نعمتی جدید نیست و به چهار سال پیش مربوط است، با شیطنت چند سایت که خبرهای زرد را پوشش می‌دهند، دوباره این عکس ها به صدر اخبار آمده و درباره خالکوبی این بازیگر واکنش های عجیب و غریبی شکل گرفته است.

آناهیتا نعمتی