بازیگران نیز مثل مردم عادی در زندگی زناشویی و شخصی خود ممکن است به مشکل خورده و مسیر زندگی اشان به طلاق و جدایی گرفتن ختم شود .  این افراد بخاطر شهرتی که دارند همیشه مورد توجه عموم هستند و طلاق آنها هم همیشه در صدر اخبار قرار دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. 

طلاق شهاب حسینی و همسرش

شهاب‌ حسینی در سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. شهاب حسینی نخستین فرزند خانواده است و یک برادر و دو خواهر دارد. شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرد، فرزند نخست او با نام محمدامین در زمستان ۱۳۸۲ و فرزند دوم او به نام امیرعلی در تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمدند. طلاق شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران، از همسرش پریچهر قنبری سر و صدای زیادی به پا کرد حال خبری مبنی ازدواج شهاب حسینی با هستی مهدوی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

untitled

طلاق شقایق دهقان و همسرش

شقایق دهقان شقایق دهقان متولد 4 اسفند 1357 در آلمان ، بازیگر سینما و تلویزیون است. تا مقطع دیپلم بیشتر نخواند اما وارد کلاس های عروسک گردانی شد سپس بازی در تئاتر را تجربه کرد و با سریال پاورچین به شهرت رسید و حالا یک فرزند دارد.

بخاطر تحصیلات پدر در شهر گیسن آلمان به دنیا آمد تا اینکه از 3 ماهگی به ایران بازگشتند و بخاطر شغل پدر به مدت شش سال در شهر ساری ساکن بودند. دو خواهر و یک برادر کوچکتر هم دارد و از سمت مادری اصالت اش بختیاری می باشد . او  با حضور در برنامه فریدون جیرانی گفت: من دو سال و نیم است که متارکه کرده ام. شقایق دهقان یک پسر به نام نویان از مهراب قاسم خانی دارد. شقایق دهقان همسر دوم مهراب قاسم خانی بوده است. شقایق دهقان جاری سابق بهاره رهنما بوده است.

hashiyeh.ruz_271794325_428917418932645_7066984058030536495_n.webp

طلاق آزاده صمدی و همسرش

آزاده صمدی در 17 دی 1357 در لاهیجان متولد شد. آزاده صمدی پس از گذراندن دوره کارشناسی تئاتر در دانشگاه سوره، دوره کلاس های بازیگری کارنامه (با مدیریت پرویز پرستویی) گذراند. آزاده صمدی همسر سابق هومن سیدی (بازیگر و کارگردان) است. آزاده صمدی در سال 1392 در فیلم کمدی طبقه ی هسّاث فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی به ایفای نقش پرداخت. رضا عطاران برای این فیلم سیمرغ بلورین نقش اول مرد را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. 

hashiyeh.ruz_271623131_621659262494563_1722688716628408184_n.webp

طلاق اشکان خطیبی و همسرش

اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون ایران و متولد 19 مهر 1358 در تهران، مجری و بازیگر است. این هنرمند توانای کشورمان فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که در کنار بازیگری به اجرا، تهیه کنندگی، کارگردانی، خوانندگی و نوازندگی و تدریس نیز می پردازد.اشکان خطیبی در سرآسیاب ملارد استان البرز و در خانواده هنری متولد شد.

پدر او اهل شعر و ادبیات و مادر ایشان علاقمند به کارهای هنری بود. اشکان خطیبی برادری به نام عرفان دارد که در زمینه موسیقی تعلیم دیده است.اشکان خطیبی در سال 91 ازدواج نمود اما پس از مدتی از همسر خود جدا شده و بار دیگر در 37 سالگی در سال 95 با آناهیتا درگاهی ازدواج کرد.آناهیتا درگاهی نقاش و بازیگر توانای سینمای ایران و متولد 8 بهمن 1365 در تهران است که در سال 1393 با محمد پروین (بازیکن فوتبال) پسر علی پروین ازدواج کرد اما این زوج کمتر از یکسال از هم جدا شدند و در سال 95 با اشکان خطیبی ازدواج نمود.

hashiyeh.ruz_271635902_489099079271716_5604251047613858374_n.webp

طلاق بهنوش بختیاری از همسرش

 بهنوش طباطبایی بازیگر شایسته سینما و تلویزیون ایران را جمع آوری کرده ایم.  بهنوش طباطبایی همسر سابق آقای مهدی پاکدل بازیگر میلیونر و معروف می باشد. بهنوش طباطبایی مدت زیادی اسـت کـه کم کار شده و زیاد جلوی دوربین ها ظاهر نمی‌شود. از جمله کارهای خوب او میتوانیم سریال میکائیل را نام ببریم. بهنوش طباطبایی در این سریال هم بازی کامران تفتی و متین ستوده بود. بهنوش طباطبایی متولد بیست و هفتم اردیبهشت ماه 1360 در شهر تهران اسـت. تحصیلات اولیه اش با شغلش مرتبط نیست و مهندسی کامپیوتر خوانده اسـت ، البته دوره بازیگری را در دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران بـه اتمام رسانده اسـت. همان طور کـه از ظاهرش مشخص اسـت انسان صبور و آرامی اسـت. یکی از ویژگی های متفاوات بیوگرافی بهنوش طباطبایی این اسـت کـه اهل مطالعه اسـت و بسیار کم حرف اسـت. رنگ مورد علاقه اش آبی اسـت و سفر کردن را خیلی دوست دارد.

نخستین ملاقات بهنوش طباطبایی با مهدی پاکدل کاری بوده اسـت. هردو برای کار بـه دفتر یک تهیه کننده رفته بودند کـه در همانجا باهم آشنا میشوند. جالب اینست کـه در فیلم مورد نظر تهیه کنند این دو باید نقش یک زوج عاشق را بازی می کرده اند.البته اطلاعی از این‌کـه آن فیلم را بازی کردند یا خیر در معرض نیست. بعد از این آشنایی یک دیگر را برای ازدواج مناسب می‌بینند و با شناخت بیشتری کـه بـه دست می آورند در تاریخ سیزدهم ماه اسفند 89 ازدواج می‌کنند. البته متاسفانه زندگی این زوج دوام نیاورد و بـه جدایی ختم شد کـه جزئیات جدایی شان را در ادامه در همدوره می‌توانید مطالعه نمایید.

talagh-abzigaran-photokade-15

طلاق سپند امیر سلیمانی و همسرش 

سپندامیرسلیمانی سپند امیرسلیمانی زاده 1356 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او همچنین برادر کمند امیرسلیمانی و پسر سعید امیرسلیمانی می باشد . پس می توان گفت که او در خانواده ای کاملا هنری بزرگ شده است. خانواده ای که بیش از این که به پسرشان چگونه بازی کردن در نقش های مختلف را بیاموزند، زندگی کردن و اهمیت خانواده را یاد داده اند.

hashiyeh.ruz_271609423_622462695635398_5076515723261204351_n.webp

طلاق زنده یاد حسین محب اهری و همسرش

زنده یاد حسین محب اهری بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و اهل ایران بود. فرحناز منافی ظاهر، همسر اول حسین محب اهری و بازیگر تلویزیون و سینما است . حسین محب اهری لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرده‌است. یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش، زیر نظر آربی اوانسیان در سال ۱۳۵۴ دید. حسین محب اهری بازی در سینما را از سال ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد. او همچنین از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و تئاتر اشتغال داشته‌است.او یکبار با سرطان غدد لنفاوی دست و پنجه نرم کرد و بیماری‌اش که بهبود یافته به نظر می‌رسید، مجدداً عود کرد اما با مبارزه با بیماری اش، مجدداً سرطان را شکست داد. اما وی در آذر ۱۳۹۷ بر اثر وخامت حال ناشی از بازگشت سرطان در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان بستری شد و چندی پیش فوت کرد . 

hashiyeh.ruz_271668217_442774010656277_6805439594031511532_n.webp

طلاق بهاره رهنما و همسرانش

بهاره رهنما در 10 آذر سال 1352 در هزاوه از توابع استان مرکزی متولد شد. بهاره رهنما لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس حقوق قضایی را از دانشگاه آزاد گرفته است. بهاره رهنما همسر پیمان قاسم خانی نویسنده سینما و جاری(زن برادر شوهر) شقایق دهقان بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. بهاره رهنما یک دختر به نام پریا قاسم خانی دارد . بهاره رهنما  از پیمان قاسم خانی جدا شد و بعدها با  امیرخسرو عباسی معروف به حاجی ازدواج کرد این ازدواج نیز مدت زیادی طول نکشید و به جدایی انجامید. 

talagh-abzigaran-photokade-17

بهاره+رهنما+_+بهاره+رهنما+و+همسرش+_+امیرخسرو+عباسی

طلاق عباس جمشیدی فر و همسرش

عباس جمشیدی فر متولد 17 شهریور 1359 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. عباس جمشیدی فر فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر می باشد که فعالیت خود را از کلاس تئاتر شروع کرد سپس وارد قاب تلویزیون شد و در نواختن سنتور هم دستی بر آتش دارد . او در 15 سالگی به بازیگری علاقمند شد تا اینکه به آموزشگاه استاد سمندریان رفت و در نهایت با تئاتر در سال 1377 وقتی 17 ساله بود بصورت جدی شروع کرد. بعد از نزدیک به هفت سال کار تئاتر در سال 1386 با سریال «روزگار خوش حبیب آقا» به کارگردانی مهدی مظلومی و نویسندگی سعید آقاخانی وارد قاب تلویزیون شد. 

با سریال روزگار خوش حبیب آقا در نوروز 86 به شدت دیده شد تا اینکه با حضور در مجموعه های «باغ شیشه ای» و «سه دونگ سه دونگ» به شهرت رسید. او تاکنون در پنج کار سینمایی هم بازی کرده که اولین آن در سال 1386 بنام فیلم «دیوار» بود که گلیشفته فراهانی هم حضور داشت. عباس جمشیدی چند سال پیش با خانم فریبا امینیان از بازیگران تئاتر ازدواج کرد اما این زندگی بدون داشتن فرزندی در نهایت به طلاق ختم شد.

hashiyeh.ruz_271617774_452636669836863_6744437704854248276_n.webp

طلاق سارا خوئینی ها و همسرانش

سارا خوئینی ها یا سارا وثوقی بازیگر سیما، تئاتر و تلوزیون ایران و زاده 3 خرداد ماه سال 1353 در شهر تهران است. سارا خوئینی ها  یک خواهر و سه برادر دارد دارد و سومین فرزند خانواده است. سارا خوئینی ها با نام مستعار  سارا وثوقی هم ایفای نقش کرده است، او فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. سارا خوئینی ها نخستین بار در سال 1369 با بازی در فیلم ویدیویی صبحگاه خونین ساخته فرامرز باصری وارد دنیای بازیگر شد و با همسرش در این فیلم همبازی شد.

زندگی مشترک چنگیز وثوقی و سارا خوئینی ها فقط 2 سال به طول انجامید و به جدایی رسید. بعد از چند سال دوری از سینما، او دور جدیدی از بازیگری خود را با فیلم دوستان ساخته علی شاه حاتمی در سال 78 و با نام واقعی اش شروع کرد. در این فیلم با مهناز افشار و یوسف مرادیان همبازی شد. او در فیلم بالای شهر پایین شهر در نقش اصلی، همبازی محمدرضا گلزار شد. سارا در سال 83 در نقش اصلی فیلم نقاب در کنار محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و پارسا پیروزفر بازی کرد و در همان سال هم در فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه با رامبد جوان همبازی شد.

او با بازی در سریال معصومیت از دست رفته در مقابل امین تارخ بازی کرد و در این سریال که از شبکه سوم پخش شد در نقش حمیرا برای اهالی تلویزیون شناخته شد و به دلیل بازی در این سریال در جشنواره برنامه های تلویزیون سال 83 و 8 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن مورد تقدیر قرار گرفت. سارا پس از جدایی از چنگیز وثوق مدت ها در سینما و تلویزیون دیده نشد و درد سال 87 در فیلم دوستان در کنار یوسف مردایان به ایفای نقش پرداخت که این فیلم باعث آشنایی آنها و در نهایت ازدواج آنها شد که پس از مدتی به طلاق ختم شد.

سارا از همسر اولش چنگیز وثوقی فقط یک دختر به نام غنچه دارد. او از یوسف مردایان فرزندی ندارد ولی گویا یک پسر به نام شایان دارد که احتمالا از یکی دیگر از همسران او است که از او هم جدا شده است.

 

talagh-abzigaran-photokade-10

طلاق اکرم محمدی و همسرش 

اکرم محمدی متولد 6 مرداد 1337 در تهران، بازیگر است . تا دیپلم تحصیل کرده تا اینکه در 27 سالگی وارد تئاتر شد و با نقش عروس پدر سالار به شهرت زیادی رسید، حالا از زندگی زناشویی خود تنها یک دختر دارد. بصورت جدی با حضور در کلاس های بازیگری وارد وادی هنر شد تا اینکه اولین بار با نمایشی بنام خسیس در سال 1364 که 27 ساله بود بروی صحنه حرفه ای تئاتر رفت.  

با فیلم مادر چهره اش شناخته شد تا اینکه سال 1373 با سریال پدر سالار در نقش زهره همسر جلال و عروس اسدالله خان به شهرت دست یافت. سپس حضور در فیلم دختری باکفش های کتانی در سال 77 و فیلم سام و نرگس 79 مورد تحسین فراوانی قرار گرفت.

اکرم محمدی سال ها پیش با مجید جعفری ازدواج کرده که ثمره این زندگی تنها یک دختر می باشد؛ اما با این وجود این زندگی زناشویی مدت ها پیش به طلاق ختم شد.

talagh-abzigaran-photokade-18

طلاق محمدرضا شریفی نیا و همسرش 

محمدرضا شریفی نیا در 25 خرداد سال 1334 در تهران متولد شد. محمدرضا شریفی نیا همسر سابق آزیتا حاجیان بازیگر و پدر مهراوه و ملیکا شریفی نیا است و مدرک کارشناسی تربیت بدنی دارد. محمدرضا شریفی نیا فراگیری تئاتر و بازی در نمایش ها را از اواسط دهه 1350 شروع کرد. همچنین بازی در سینما را از سال 1370 با اوینار کاری از شهرام اسدی آغاز کرد. محمدرضا شریفی نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی در فیلم پری (داریوش مهرجویی) در سال 1373معرفی شد.محمدرضا شریفی نیا اما قبل از آن و در سال های 1370 تا 1372 مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال 1375 مطرح و شناخته شد.

محمدرضا شریفی نیا در سال 1389 در اخراجی ها 3 آخرین قسمت از سه گانه اخراجی ها، به کارگردانی مسعود ده نمکی در نقش حاجی گیرینف رقیب اکبر دباغ در انتخابات ریاست جمهوری ایفای نقش کرد. این فیلم مانند اخراجی ها و اخراجی ها 2 از مضمون جنگ ایران و عراق و روایتی طنز برخوردار است و به نوعی نتیجه قصه این سه گانه در این فیلم بیشتر نمود پیدا می کند. این فیلم با فروش 5 میلیارد و 900 میلیون تومان در داخل ایران، پرفروش ترین و پرمخاطب ترین فیلم سال 1390 بود.

محمد رضا شریفی نیا علاوه بر بازی در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی، سمت های دستیار کارگردان، برنامه ریز، عکاس را هم برعهده داشته است. او علاوه بر اینها در بسیاری از فیلم ها انتخاب بازیگران را بر عهده دارد.

talagh-abzigaran-photokade-13

طلاق الهام حمیدی و همسرش

الهام حمیدی بازیگر زن معروف ایرانی  متولد 8 آذر 56 در تهران متولد شد . الهام حمیدی فارغ التحصیل لیسانس رشته حسابداری از دانشگاه آزاد رودهن میباشد . الهام حمیدی که مجدد برای برای دوم ازدواج کرده است و خبر ازدواجش را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

الهام حمیدی جدا از بازیگری به مزون لباس داشت و به اینکار درکنار بازیگری مشغول بود. الهام حمیدی نخستین بار درسال 76 در سن کم بیست سالگی قبل از شروع بازیگری و معروف شدن ازدواج کرد، اما این ازدواج دوان چندانی نداشت و خیلی زود به طلاق ختم شد.

talagh-abzigaran-photokade-24

طلاق مرجانه گلچین و همسرش 

مرجانه دلدار گلچین متولد 2 اسفند 1347 در تهران ، بازیگر سنما و تلویزیون است .  مرجانه گلچین تحصیلکرده چهار ساله هنرستان موسیقی و فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشد که تجربه دوبله و گویندگی را هم دارد.  مرجانه گلچین بعنوان آخرین فرزند در یک خانواده با سه برادر و دو خواهر بزرگتر در تهران به دنیا آمد ، پدرش نظامی و اصالتا تورک زنجانی و مادرش گیلانی می باشد.مرحوم نادیا دلدار گلچین (بازیگر) دختر عمویش و مرحوم نادر گلچین (خواننده) عمویش می باشد. مرجانه گلچین  در سال 1356 وقتی 9 ساله بود توسط خواهرش (منیژه) که بازیگر تئاتر بود به غلامحسین لطفی برای بازی در مجموعه ای بنام اخلاق در خانواده معرفی شد. مرجانه گلچین با این سریال اولین بار جلوی دوربین رفت سپس به سمت تئاتر کودکان رفت و روی صحنه تجربیات زیادی بدست آورد. 

با دومین تجربه در سریال آئینه (سال 1364) وقتی 18 ساله حرفه ای بازیگری را تجربه کرد سپس سال 1366 با فیلم سینمایی گل مریم وارد سینما شد. چهره اش با سریال آینه عبرت در سال 1367 شناخته تر شد سپس در سریال کلانتر 2 سال 84 دیده شد و با سریال بزنگاه رضا عطاران سال 87 به اوج شهرت رسید. مرجانه گلچین سال 75 – 1374 با کریم آتشی کارگردان ازدواج کرد و در سریال گریز و سقوط به کارگردانی همسرش نیز بازی کرد . با این حال در ادامه با مخالفت همسرش برای بازیگری مواجه و این رابطه منجر به جدایی و طلاق شد. 

کریم آتشی متولد 5 فروردین 1343 در شهر ری ، کارگردان و فیلم نامه نویس بود وی فارغ التحصیل دکترای علوم سیاسی و کارشناسی مهندسی عمران است.این کارگردان از سال 1387 دیگر فعالیتی در سینما ایران نداشته است اما در 19 شهریور 1399 خبر درگیری و شلیک مرگبار او به همسایه اش حسابی داغ شد.

talagh-abzigaran-photokade-28

طلاق فرامرز قریبیان و همسرش

فرامرز قریبیان در سال1321 در تهران متولد شد. دارای تحصیلات ناتمام در رشته بازیگری مدرسه ویژوال آرت آمریکا است. او تاکنون سه بار بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شده است. قریبیان همسر مینا خیامی و پدر محمدسام قریبیان است. مینا خیامی همسر فرامرز قریبیان طراح لباس بوده و در نیویورک درس طراحی لباس خوانده است. طراحی لباس فیلم  گناهکاران به کار گارگردانی فرامرز قریبیان را هم ایشان انجام داده اند.

سام قریبیان متولد 1358 بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر فرزند فرامرز قریبیان و مینا خیامی است. سام قریبیان برای اولین بار در سال 1364 مقابل دوربین فیلم سینمایی گردباد به کارگردانی کامران قدکچیان رفت. وی در ایالت کالیفرنیا موفق به دریافت لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما شد. علاوه بر این ، دوره یک ساله آکادمی فیلم نیویورک راهم گذارنده است.

talagh-abzigaran-photokade-31w

طلاق مرحومه آزاده نامداری و همسرش

مرحومه آزاده نامداری متولد نهم آذر 1363 کرمانشاه و دارای مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. آزاده نامداری به همراه فرزاد حسنی صبح روز پنجشنبه 6 تیرماه 1392 با حضور در حسینیه جماران و بیت حاج حسن خمینی نوه بزرگوار امام راحل مراسم عقد خود را برگزار کردند. خطبه عقد آزاده نامداری  و فرزاد حسنی را حاج حسن خمینی قرائت فرمودند. اما بعد از حدود یک سال در خرداد 1393 این دو از هم جدا شدند و در تاریخ 20 مرداد 1393 خبر طلاق رسماً توسط آزاده نامداری رسانه ای گشت.  آزاده نامداری و سجاد عبادی در مهر 1394 باهم ازدواج کردند. این زوج در مهرماه سال 1395 صاحب دختری به نام گندم شدند.

talagh-abzigaran-photokade-23

طلاق سحرقریشی و همسرش 

سحر قریشی متولد 6 دی 1366 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. تا دبیرستان بیشتر درس نخواند اما از 20 سالگی وقتی هنوز متاهل بود وارد بازیگری شد . سحر قریشی تاحالا تجربه چند رابطه عاشقانه دارد و برادرش سپهر ، بسیجی ژورنالیست است. سحرقریشی  اولین بار سال 1388 در 20 سالگی با معرفی یکی از آشنایان همسر سابقم در تست بازیگری حاضر شدم و پس از قبولی با فیلم «لج و لجبازی» جلوی دوربین رفت.  در این فیلم نقش سایه را کنار امیر جعفری و سارا خوئینی ها بازی کرد. سحر قریشی  سر فیلمبرداری فیلم لج و لجبازی از طریق همبازی اش سیاوش خیرابی به حسین سهیلی زاده کارگردان سریال «دلنوازان» برای نقش یلدا معرفی شد.  به این ترتیب با پخش این سریال از 4 مهر 88 در کنار چهره های نوظهور دیگری چون شاهرخ استخری و سمانه پاکدل به اوج شهرت رسید.  سحر قریشی اولین بار سال 1383 در 17 سالگی با شخصی بنام مهران اخوان ذاکر ازدواج کرد اما این زندگی با شروع سریال دلنوازان در سال 88 به طلاق ختم شد.

talagh-abzigaran-photokade-6

طلاق امین حیایی و همسرش

امین حیایی 19 خرداد 1349 در قیطریه تهران متولد شد. امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. امین حیایی با نیلوفر خوش خلق که بازیگر است ازدواج کرد. نیلوفر خوش خلق متولد 1351 میباشد امین حیایی در فیلمهایی همچون قلاده طلا ، دایره زنگی ، مانی و ندا و سریال خوب بد زشت با همسرش امین حیایی همبازی بود. زندگی امین حیایی با مونا بانکی پور به سال نرسیده به طلاق منجر شد. امین حیایی در سال ۱۳۸۶ برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنوارهٔ فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد.امین حیایی همچنین برندهٔ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنوارهٔ سی و ششم فیلم فجر برای فیلم شعله ور شد.امین حیایی همسر نیلوفر خوش خلق از بازیگران سینمای ایران است. امین حیایی  فرزندی به نام دارا دارد.

talagh-abzigaran-photokade-5