قیمت سکه و طلا در بازار امروز اعلام شد. قیمت سکه و طلا در بازار تهران امروز چقدر است؟ قیمت سکه و طلا در بازار افزایشی شد. قیمت سکه و طلا در بازار  نرخ جدیدی امروز به ثبت رساند که در ادامه این گزارش قیمت سکه و طلا در بازار امروز را بخوانید. قیمت سکه و طلا در بازار روز گذشته با کاهش قیمت دلار وارد فاز نزولی شد. این فلز گران بهای داخلی در چهارمین روز هفته 130 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی 12 میلیون و 450 هزار تومان قرار گرفت.

طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۶ بهمن با یک هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز ۶ بهمن با یک هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، به یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی در بازار آزاد چهارشنبه ۶ بهمن با ۶۶ هزار تومان افزایش، ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان بود. بازار طلا و سکه روز چهارشنبه تحت‌تاثیر عامل همیشگی نوسانات نرخ دلار در بازار داخلی و همچنین برخی جریانات هیجانی معامله‌گران سکه، با افزایش قیمت روبه‌رو شد، اما این رشد قیمت‌ها با توجه به افت نرخ اونس طلا در بازار جهانی محدود شد. هر سکه امامی روز گذشته در یک مسیر رفت و برگشتی در بازه قیمتی ۱۲‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان قرار داشت.

گفته می‌شود که از دلایل دیگر تاثیرگذار بر این بازار حجم معاملات پایین آن‌هم به دلیل هراس فعلی برخی سرمایه‌گذاران سکه از احتمال افت بیشتر قیمت دلار است که باعث‌شده تا آنها برای انجام داد‌و‌ستدهای خود دست به عصا حرکت کنند. انتظار می‌رود با نزدیک‌شدن به ایام پایان سال حجم خرید و فروش‌ها در این بازار اندکی رونق یابد.

افزایش پتانسیل رشد طلا

درحالی‌که معامله‌گران در انتظار حرکت بعدی فدرال‌رزرو بودند، بهای طلای جهانی توانسته به بالاترین حد دو ماهه خود برسد. طولی نکشید که این فلز گرانبها از این سطحی عقب‌‌‌‌‌‌نشینی کرد، به‌طوری‌که هر اونس طلا روز چهارشنبه (ساعت ۱۹) به قیمت ۱۸۴۷دلار معامله شد.

بسیار واضح است که انگیزه تورمی فعلی بسیار قوی‌‌‌‌‌‌تر از آن چیزی است که فدرال‌رزرو درچند‌ماه قبل پیش‌‌‌‌‌‌بینی می‌‌‌‌‌‌کرد. اکنون فاصله زیادی بین سطوح فعلی تورم و جایی‌که بازار فکر می‌‌‌‌‌‌کند تورم در ۵ یا ۱۰سال آینده خواهد بود، وجود دارد.

اگر معامله‌‌‌‌‌‌گران نشانه‌‌‌‌‌‌های بیشتری مبنی‌بر اینکه تورم دائمی‌‌‌‌‌‌تر خواهد بود ببینند، این امر باعث ایجاد چالش‌های بزرگی برای فدرال‌رزرو خواهد شد و طلای جهانی مسیر پرشتاب صعودی را پیش خواهد گرفت، به‌طوری‌که احتمال می‌رود رکوردهای بی‌‌‌‌‌‌سابقه‌‌‌‌‌‌ای در سطوح بالای قیمتی زده شود.

مقایسه قیمت سکه در روزهای گذشته

قیمت سکه و قیمت طلا امروز روز گذشته اعلام شد. بر این اساس قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز گذشته با کاهش 80 هزار تومانی تعیین شد. قیمت سکه و قیمت طلا در بازار امروز سه شنبه 5 بهمن ماه اعلام شد. قیمت سکه و قیمت طلا امروز نسبت به روز گذشته با کاهش معامله می شود. امروز در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 242 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ( امامی ) 12میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 12میلیون و 200 هزار تومان است. قیمت سکه و قیمت طلا امروز با کاهش نسبی اعلام شد.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت سکه طرح جدید (امامی) 12 میلیون و 300 تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح قدیم نیز 12میلیون و 200 هزار تومان است.

قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی 6 میلیون و 880 هزار تومان، قیمت ربع‌ سکه بهار آزادی 3 میلیون و 880 هزار تومان و قیمت سکه یک‌ گرمی 2 میلیون و 350 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌ رسد.

قیمت سکه و طلا امروز

به دنبال افزایش قیمت انس جهانی طلا، بازار طلا و سکه نیز امروز صعودی شد اما در پایان معاملات شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. بازار طلا اولین روز هفته را با نوسان بالایی آغاز کرد. درحالی که به دنبال اخبار مثبتی که از مذاکرات به گوش می‌رسد، دلار نزولی شده اما به دنبال افزایش قیمت اونس جهانی طلا، امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در میانه معاملات بودیم. در حدی که قیمت سکه امامی طرح جدید در ساعاتی از معاملات به ۱۳میلیون و ۱۴۸هزارتومان نیز رسید. اما این شوک تا پایان معاملات باقی نماند و بازار اندکی آرام گرفت. 

در همین رابطه، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلای تهران، در رابطه با نوسانات امروز گفت: به طور طبیعی، با افزایش قیمت انس جهانی، قیمت طلا هم افزایش می‌یابد. زمانی که نوسانات وجود دارد بازار چندان نمی‌تواند آرامش داشته باشد و باید صبر کرد.

وی افزود: طی روزهای پنجشنبه و شنبه، اتفاقی در اقتصاد رخ نداد و امیدواریم آرامش به بازار برگردد تا مردم بتوانند معاملات کنند.

وی در پاسخ به اینکه نوسانات بازار روزهای آینده ادامه خواهد یافت یا خیر، تاکید کرد: باید دید چه اتفاقاتی برای انس جهانی می‌افتد. فردا هم یکشنبه و بازار جهانی تعطیل است و همچنین در تعطیلات سال نو میلادی قرارداریم.

رییس اتحادیه طلا در رابطه با وضعیت بازار تا پایان سال ادامه داد: تجربه نشان داده است با نزدیک شدن به آخر سال دادوستد بهتر می‌شود؛ البته به شرطی که نوسانات نباشد. حال که به پایان سال نزدیک می‌شویم امیدواریم ثبات به بازار برگردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر توافق صورت پذیرد، ارتباطات ایران با جهان بهتر می‌شود و با بهبود وضعیت بازار ارز، آرامش بیشتری به بازار طلا نیز تزریق می‌شود. در آن صورت شرایط بازار با امروز متفاوت خواهد بود و اگر در آن مسیر قرار بگیریم، می‌توان انتظار داشت قیمت‌ها کاهش یابد.قیمت طلا و سکه  فروشندگان بزرگ سکه وارد بازار شدند

اگر امروز سکه با وجود افت قیمت دلار بتواند در کانال ۱۳ میلیون تومانی باقی بماند، نشان می دهد که بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی نسبت به آینده اسکناس آمریکایی خوشبین هستند و امیدوارند که افت دلار مقطعی باشد. در این شرایط اگر افت قیمت دلار در روزهای بعد ادامه پیدا کند، سکه می تواند با سرعت بسیار بالاتری دچار کاهش قیمت شود.

قیمت سکه تمام بهار در بازار روزهای گذشته

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در هفته گذشته به ۱۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت نیم سکه ۶ میلیون ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون  و ۳۰۰ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۰۹/۵۰ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۲۲  تومان است.

پیش بینی بازار امروز طلا

قیمت سکه در معاملات نقدی روزهای گذشته نزولی بود اما معامله گران بازار را چگونه پیش بینی کرده اند؟ بازار طلا در اولین روز زمستان ۱۴۰۰ شاهد عقب نشینی قیمت سکه بود. این فلز گران بهای داخلی روز چهارشنبه ۱۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی ۱۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قرار گرفت.

پیش بینی معامله گران از قیمت سکه

 معامله گران معتقدند حفظ سکه بالای مرز ۱۳ میلیون تومان یکی از عواملی است که انتظارات افزایشی را در بازار زنده نگه داشته است. فعالان بازار باور دارند که عبور سکه از محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می تواند خریداران تازه ای را وارد معاملات کند.

اما برخی از معامله گران باور دارند که با نزدیک شدن به دور دیگر مذاکرات هسته ای،‌ احتیاط در بازار بالا می رود و بخشی از معامله گران نیز از خریدهای پیشین سودگیری خواهد کرد. این موضوع می تواند سکه را به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی ببرد و حمایت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را مورد آزمون قرار دهد.