عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برای تعیین تکلیف مشمولان سربازی حتماً باید ارتباط تنگاتنگ و مستمری بین نمایندگان مجلس و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح برقرار شود.

فداحسین مالکی با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق بودجه درباره خرید سربازی گفت: درباره تغییر در قانون سربازی و یا تعیین تکلیف مشمولان غایب نباید به صورت شتاب‌زده عمل کرد.

رئیس کمیته انتظامی و امنیتی کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: البته درباره اصل این موضوع که باید راهکاری برای رفع مشکل مشمولان سربازی خارج از کشور و داخل کشور اندیشیده شود، شکی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف مشمولان سربازی حتماً باید ارتباط تنگاتنگ و مستمری بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح وجود داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است اعضای کمیسیون تلفیق بودجه اجازه دهند که موضوع سربازی به طور مشخص در کمیته انتظامی و امنیتی این کمیسیون و با حضور مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح بررسی و کارشناسی دقیق شود و یا اینکه در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شود.

مالکی اظهار کرد: ما باید مصوبات دقیق و کارشناسی شده در این باره داشته باشیم تا مانند مصوبه خرید خدمت سربازی مجبور نشویم پس از چند روز آن را لغو کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتماً باید نظر ستاد کل نیروهای مسلح درباره ایجاد تغییر در قانون سربازی و تعیین تکلیف مشمولان سربازی اخذ شود و مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح باید در این زمینه با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر اینکه مشمولان متأهل دارای ۳۰ سال سن و حداقل دو فرزند به صورت رایگان کارت معافیت دریافت می‌کنند، گفت: بعید است این مصوبه در صحن علنی مجلس رأی آورد و باید روی این موضوع کار دقیق و کارشناسی انجام شود.

منبع: انتخاب