مراسم امضای تفاهم نامه بین معاونت امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علم و صنعت و افتتاح مرکز علم و تعاون این دانشگاه برگزار شد. مهدی مسکنی معاون امور تعاون در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: انقلاب اسلامی نتیجه تعاون کردن انقلابیون برای از بین بردن چیزی است که جز خفت نبود.

وی تعاون را حوزه مغفول مانده از اقتصاد اسلامی دانست و ادامه داد: تعاون می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد و بانک توسعه تعاون به عنوان یک نهاد مالی و تسهیل گر در حوزه تعاون، موظف است که ۷۰ درصد منابع خودش را در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد، در ماه گذشته در همین راستا از این محل اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان به استان‌ها در راستای بهبود فضای کسب و کار ابلاغ شده است.

مسکنی افزود: اشخاصی که بخواهند در فضای تعاون فعالیت کنند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات بدون چک و سفته دریافت کنند.  وی ادامه داد: بنگاه‌های بزرگ نیز تا سقف ۲۱ میلیارد تومان قادر به گرفتن تسهیلات هستند.

معاون وزیر تعاون تاکید کرد: تقریباً ۷۰ درصد بار مسافری کشور و ۳۰ درصد حمل و نقل ریلی بر عهده تعاونی‌ها است.

وی افزود: این تفاهم فرصتی است تا با مشاوره علمی دانشگاه علم و صنعت، بستر ارتباط بین بخش صنعت و خدمات فراهم شود. در پایان مرکز علم و تعاون دانشگاه علم و صنعت در مراسمی نمادین فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

منبع: مهر