حسن اکبری مرزناک نویسنده و مترجم انقلابی شب گذشته ۲۹ بهمن ماه در سن ۸۴ سالگی در اثر ایست قلبی  دارفانی را وداع گفت. این نویسنده بابلی قرار است در روستای زادگاه تولدش مرزناک دفن شود. 

مرزناک در سال ۱۳۱۶ در روستای مرزناک شهرستان بابل متولد شد و ۲۹ بهمن ماه؛ روز گذشته بر اثر ایست قلبی فوت کرد. او از نویسندگان و مترجمان مذهبی، انقلابی در دهه‌های چهل و پنجاه شمسی بود. او سابقه تدریس در دبیرستان‌های شهرهای مختلف از جمله تهران و مازندران را داشت و از هواداران و  دانشجویان دکتر علی شریعتی در دانشگاه فردوسی مشهد بود؛ به همین سبب زمانی که در سال ۱۳۴۹ کتاب «حجر بن عدی» را تالیف کرد، شریعتی مقدمه‌ای بر کتاب او نوشت.

در دهه پنجاه مرزناک با موسسات انتشاراتی مانند بعثت، حکمت و شرکت سهامی انتشار همکاری داشت . او در این دوران برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته بود اما با اوج‌گیری نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی به خیل همراهان و یاران امام خمینی (ره) پیوست و در بازگشت به ایران از چهره‌های فعال در تظاهرات مردمی در شهر بابل و دیگر مناطق استان مازندران شد. 

برخی از آثار منتشر شده این نویسنده شامل؛ «یاد نامه ای برسوگ حمزه»، «ابراهیم بزرگترین بت شکن تاریخ»، «حجر بن عدی: درخششی در تاریکی »، « نوح عصیانگری بردبار »، « جامعه نمونه »، « اسلام، آیین آزادی و برابری» است؛ که آثار تالیفی این نویسنده هستند. همچنین این مترجم؛ کتاب‌های «پیامبر و آیین نبرد»، اثر مصطفی طلاس»،  «اسلام در زندان اتهام، اثر شوقی ابو خلیل» و  «محمد (ص) پیام آور آزادی» اثر عبدالرحمن شرقاوی را از عربی به فارسی ترجمه کرده است. 

 

منبع: ایبنا