آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با بیان اینکه شان ملت ما این نیست که با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت های عظیم داخلی دلهره قیمت کالاهای اساسی و ضروری را داشته باشند، گفت: در شان ملت ما نیست که در تامین یک سفره عادی برای خانواده دچار مشکل شوند و روز به روز سفره‌شان کوچکتر شده و شان پدری شکسته شود.

عاملی با بیان اینکه مسئولی که آینده نگری ندارد نباید پشت میز مدیریت بنشیند، افزود: جای غصّه است که دولتمردان در تامین چند قلم اجناس ضروری مردم که با آن سفره آنها آباد می‌شود، آینده نگری و برنامه ریزی ندارند.

 وی تصریح کرد: نمایندگانی که با دخالت باطل در عزل و نصب‌ها ادعا می‌کنند که ما باید از حقوق مردم دفاع کنیم؛ معلوم نیست که چرا در معیشت مردم قدرت دفاع ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به موضع گیری های اخیر آمریکا در رابطه با ایران، اظهار داشت: این روزها آمریکایی‌ها به طور مکرر اظهار می کنند که ما با تحریم ایران به اهداف خود نرسیدیم و حالا جز تعامل با ایران اسلامی چاره دیگری ندارند و قرار است این روزها میلیاردها دلار ثروت بلوکه شده ایران در خارج را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه این فضیلت منحصرا مربوط به مقاومت ملت و قبول شدیدترین محرومیت ها از طرف ملت است نه ناشی از استعداد مسئولین تحریم‌ها، گفت: دقیقاً انتقام از ملت به عنوان عنصر اصلی مقاومت بود بنابراین شکر این نعمت به این است که در رفاه و آسایش و عزت ملت تلاش مضاعف شود.

عاملی گفت: جای تاسف است که عشایر دامدار ما برای تهیه نهاده‌های دامی اعم از جو، سبوس، ذرت و غیره با مشکلات حاد مواجه شده‌اند، آنچه با دفترچه عشایری داده می شود اصلاً کفاف نمی کند و در بازار آزاد علاوه بر اینکه قاچاق است بسیار گران می باشد و دامداری توجیه اقتصادی را از دست می‌دهد.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر عزت و اقتدار مردم ایران، تصریح کرد: ملت ما ملتی نیست که خودش سرش را جلوی دشمن بیاورد، گردنش را دراز کند و دشمن را بر قتل خود متمکن بکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما در برابر آمریکا تسلیم نخواهیم شد، گفت: زیر ساخت های داخلی اعم از اقتصادی، فرهنگی، دینی، اعتقادی و اخلاقی اگر محکم باشد کشور به یک قلعه نفوذ ناپذیر تبدیل می‌شود در هر دوره که ما شکست خورده ایم مشکل از داخل بوده است، اگر به همدیگر رحم نکنیم شکست می‌خوریم، اگر اضاعه حقوق کنیم شکست می‌خوریم، اگر عدالت مختل شود و هر چیز و هر کس به جای خود نباشد شکست می خوریم.

 

منبع: عصر ایران