قیمت سکه و طلا در بازار امروز اعلام شد. قیمت سکه و طلا در بازار تهران امروز چقدر است؟ قیمت سکه و طلا در بازار افزایشی شد. قیمت سکه و طلا در بازار  نرخ جدیدی امروز به ثبت رساند که در ادامه این گزارش قیمت سکه و طلا در بازار امروز را بخوانید.

بازار طلا و سکه در حالی معاملات امروز را آغاز کرد که به دنبال شروع جنگ میان اوکراین و روسیه، انس جهانی جهانی حتی به سطح ۱۹۷۶ دلار رسید. همین موضوع منجر شد که با وجود کاهش اندک قیمت دلار، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه باشیم.

 امروز صبح با خبر حمله روسیه به اوکراین آغاز شد؛ مسئله ای که منجر شد انس جهانی حتی به سطح ۱۹۷۶ دلار هم برسد. هر چند در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی تا سطح ۱۹۳۵ دلار کاهش پیدا کرده است اما بازار طلا و سکه تحت تاثیر این عامل، افزایش قیمت را تجربه کرد و سکه تمام به کانال ۱۲ میلیون تومان وارد شد و در ادامه معاملات نیز این افزایش قیمت‌ها ادامه پیدا کرد.

در این ساعت از معاملات، ۱۲میلیون و ۱۶۹هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به صبح افزایش ۱۰۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. همچنین در مقایسه با روز گذشته سکه با افزایش قیمت ۳۲۸ هزار تومانی همراه شده است. روز گذشته نیز این سکه در قیمت ۱۱ میلیون و ۸۴۱هزارتومان معامله می‌شد.

نیم سکه نیز ۶میلیون و ۸۵۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به معاملات صبح ۵۰ هزارتومان و نسبت به روز گذشته ۱۷۰هزارتومان افزایش یافته است. روز گذشته این سکه در قیمت ۶میلیون و ۶۸۰هزارتومان معامله می‌شد.

همچنین ربع سکه در قیمت ۳میلیون و ۸۵۰هزارتومان معامله می‌شود در حالی که آخرین قیمت معاملاتی ربع سکه در روز گذشته، ۳میلیون و ۷۳۰هزار تومان بود.

سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۳۰۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به صبح تغییر چندانی نداشته است اما نسبت به روز گذشته اندکی افزایش را نشان می‌دهد.

سکه

حباب سکه چقدر است؟

با وجود افزایش قیمت ها، حباب انواع سکه امروز به کاهش قابل توجهی رو تجربه کرده است. به این ترتیب سکه امامی ۶۴هزارتومان، نیم سکه، ۷۹۶هزارتومان، ربع سکه ۸۵۰هزارتومان و سکه یک گرمی ۸۰۷هزارتومان حباب دارد.

حباب سکه به طور معمول به عنوان معیاری از سطح تقاضا و عرضه تلقی می شود؛ کاهش حباب سکه معمولاً این گونه تفسیر می شود که تقاضا در بازار نسبت به عرضه کاهش یافته است و در نقطه مقابل افزایش حباب را می توان به عنوان افزایش تقاضای هیجانی در بازار تفسیر کرد. بر این اساس کاهش  حباب سکه در بازار می تواند ناشی از این باشد که تقاضا در کانال ۱۲ میلیون تومانی برای سکه کاهش می یابد. به بیان دیگر، معامله گران ریسک خرید در این قیمت ها را بالا می دانند.

باید توجه داشت که قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار و انس جهانی است؛ بر این اساس و با توجه به رفتار امروز بازار شاید بتوان بیان کرد که معامله گران انتظار دارند که در روزهای آینده قیمت دلار کاهش یابد و یا افزایش انس جهانی را موقتی ارزیابی می کنند. به طور کلی در شرایط کنونی با وجود افزایش قیمت‌ها، انتظارات در بازار طلا و سکه کاهشی است مگر آن که در روزهای آینده تغییر در عوامل اثرگذار بازار ایجاد شود.

قیمت طلا و سکه امروز در بازار معاملات را با اندکی کاهش قیمت آغاز کرد. اما در ادامه و با افزایش ۲۰دلاری قیمت اونس جهانی، طلا و سکه نیز افزایشی شدند.

به این ترتیب و در این ساعت از معاملات، سکه تمام با قیمت ۱۱میلیون و ۹۴۸هزارتومان معامله می‌شود. این در حالی است که در معاملات صبح سکه تمام با قیمت ۱۱میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله می شد؛ نمودار زیر روند قیمتی معاملات سکه طلا را در معاملات امروز نشان می دهد؛

بنابراین سکه تمام نسبت به معاملات دیروز تغییر قیمتی را تجربه نکرد؛ این در حالی است که دلار در بازار آزاد کاهش قیمت ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد. در معاملات این هفته سکه تمام افزایش بیش از ۳ درصدی را ثبت کرد.

نیم سکه، ۶میلیون و ۷۰۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به صبح افزایش ۵۰هزاتومانی را نشان می‌دهد. همچنین نیم سکه نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت ۵۰ هزار تومانی همراه بود؛چهارشنبه این سکه با قیمت ۶میلیون و ۷۵۰هزارتومان معامله می‌شد.

ربع سکه نیز با قیمت ۳میلیون و ۷۵۰هزارتومان معامله می‌شود و نسبت به صبح تغییری نداشته است اما روز گذشته این سکه ۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان قیمت خورده بود که حاکی از افزایش ۵۰ هزار تومانی است. طی یک هفته گذشته ربع سکه نیز افزایش قیمت ۳.۳ درصدی ( ۱۲۰ هزار تومانی) را ثبت کرد.

همچنین هر سکه یک گرمی ۲میلیون و ۲۸۳هزارتومان قیمت خورده است و این سکه نیز نسبت به صبح تغیرات قیمتی نداشته است اما نسبت به روز گذشته کاهش ۳۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. این سکه نیز این هفته را با افزایش حدود یک درصدی ( ۲۱هزار تومانی) به پایان رساند.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال 

به دنبال افزایش قیمت انس جهانی طلا، بازار طلا و سکه نیز امروز صعودی شد اما در پایان معاملات شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. بازار طلا اولین روز هفته را با نوسان بالایی آغاز کرد. درحالی که به دنبال اخبار مثبتی که از مذاکرات به گوش می‌رسد، دلار نزولی شده اما به دنبال افزایش قیمت اونس جهانی طلا، امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در میانه معاملات بودیم. در حدی که قیمت سکه امامی طرح جدید در ساعاتی از معاملات به ۱۳میلیون و ۱۴۸هزارتومان نیز رسید. اما این شوک تا پایان معاملات باقی نماند و بازار اندکی آرام گرفت. 

در همین رابطه، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلای تهران، در رابطه با نوسانات امروز گفت: به طور طبیعی، با افزایش قیمت انس جهانی، قیمت طلا هم افزایش می‌یابد. زمانی که نوسانات وجود دارد بازار چندان نمی‌تواند آرامش داشته باشد و باید صبر کرد.

وی افزود: طی روزهای پنجشنبه و شنبه، اتفاقی در اقتصاد رخ نداد و امیدواریم آرامش به بازار برگردد تا مردم بتوانند معاملات کنند.

وی در پاسخ به اینکه نوسانات بازار روزهای آینده ادامه خواهد یافت یا خیر، تاکید کرد: باید دید چه اتفاقاتی برای انس جهانی می‌افتد. فردا هم یکشنبه و بازار جهانی تعطیل است و همچنین در تعطیلات سال نو میلادی قرارداریم.

رییس اتحادیه طلا در رابطه با وضعیت بازار تا پایان سال ادامه داد: تجربه نشان داده است با نزدیک شدن به آخر سال دادوستد بهتر می‌شود؛ البته به شرطی که نوسانات نباشد. حال که به پایان سال نزدیک می‌شویم امیدواریم ثبات به بازار برگردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر توافق صورت پذیرد، ارتباطات ایران با جهان بهتر می‌شود و با بهبود وضعیت بازار ارز، آرامش بیشتری به بازار طلا نیز تزریق می‌شود. در آن صورت شرایط بازار با امروز متفاوت خواهد بود و اگر در آن مسیر قرار بگیریم، می‌توان انتظار داشت قیمت‌ها کاهش یابد.