این روزها شکایتی از سوی وزارت بهداشت علیه یکی از فوتبالیست ها در مراجع قضایی صورت گرفته و در نهایت برای پیشکسوت محبوب یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت پرونده ای تشکیل و رای مهمی صادر شد.

در سالهای اخیر و به ویژه در دو دهه گذشته، برخی از فوتبالیست های معروف و یا کمتر مشهور شده در عرصه فوتبال، همزمان با حضور در این عرصه و یا پس از آویزان کردن کفش های شان اقدام به راه اندازی رستوران کرده و برای آینده و دوران بازنشستگی محل درآمدی ایجاد کردند.

این در حالی بود که برخی دیگر از فوتبالیست ها با بردن سرمایه به دست آورده از فوتبال به کار ساخت و ساز ملک و یا راه اندازی فروشگاه های ورزشی و مشاغلی از این دست، سعی داشتند از درآمد حاصله بابت بازی فوتبال، آینده خود و خانواده شان را تامین و تضمین کنند.

اما در این بین تعدادی از فوتبالیست ها به شغل رستوران‎ داری علاقه بیشتری نشان دادند و طی این مدت با ورود به این عرصه، کسب و کار جدیدی را که البته هیچ ارتباطی با ورزش فوتبال ندارد راه اندازی کردند.

نکته جالب توجه درباره یکی از همین فوتبالیست های محبوب و مشهور سالهای گذشته این بود که به تازگی و پس از حضور ماموران وزارت بهداشت - که عمدتاً بدون اطلاع قبلی و برای کنترل کیفیت وضعیت بهداشتی رستوران ها به این اماکن سرکشی می کنند - با حضور در آشپزخانه رستوران همین چهره معروف با صحنه غیرمنتظره ای مواجه شدند!

طبق گزارش اعلام شده به مراجع قضایی؛ پس از ورود ماموران وزارت بهداشت در آشپزخانه رستوران این فوتبالیست معروف در آن مکان یک موش مشاهده شده است. اتفاقی که جزو موارد خیلی مهم در بحث رعایت بهداشت محیط آشپزخانه به شمار می رود. این موضوع بلافاضله از سوی مأمور مربوطه به مراجع ذیصلاح منتقل و دادسرای مربوطه تاریخی را برای پاسخگویی مالک و مدیریت اصلی رستوران اعلام و وی را احضار می کنند. اما نکته حائز اهمیت در این باره عدم حضور فوتبالیست معروف در روز و ساعت تعیین شده از سوی دادسرا در محل رسیدگی به این پرونده بوده است! رفتاری که با ناراحتی کادر قضایی مربوطه مواجه شده و به صورت غیابی حکمی برای مالک رستوران صادر کرده که حالا باید حتما آن را تحمل کند و به هیچ وجه قابل خریدن نیست.

قاضی پرونده برای این فرد که نه خودش در محل دادرسی حضور یافته و نه وکیلش را به آنجا فرستاده حکم "سه ماه و یک روز حبس" را در نظر گرفته که ظاهرا لازم الاجراست.

ناگفته نماند؛ این فوتبالیست معروف جزو افراد بانفوذ در جمع اهالی فوتبال به شمار می‌رود و ظاهراً تا امروز با اتکا به همین موضوع و دوستانی که داشته نسبت به اجرای این حکم تَمرّد کرده و فعلا به زندگی عادی اش مشغول است اما قطعاً باید برای اجرای این حکم باید به دادگاه برود و تکلیف آن را روشن کند.

شایان ذکر است؛ افراد مطلع در این ارتباط گفتند: «این احتمال که فوتبالیست معروف نسبت به رأی صادره اعتراض و در آن تخفیف بگیرد زیاد است ولی این بستگی به انشای حکم از سوی قاضی دارد که آن را قطعی بدون تغییر درج کرده یا نه».

منبع: خبر ورزشی