مهران غفوریان علت کاهش وزن شدید خود را توضیح داد. مهران  غفوریان چندی پیش به علت سکته قلبی در بیمارستان بستری شد. مهران غفوریان باری دیگر با سریال نیسان آبی ثابت کرد که هنوز هم جزو بهترین بازیگران طنز است. مهران غفوریان همین طور در نقش های جدی مانند سریال قورباغه بسیار عالی ظاهر شده است. مهران غفوریان همینطور در سریال خاتون بسیار خوب درخشیده است.

مهران غفوریان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نسبت به سانسورهای «جوکر» واکنش نشان داد.

این بازیگر نوشته است:

«تقریبا دو سوم جوکر تایم من در برنامه «جوکر» سانسور شد. فقط ناراحتم برای شما بیننده  ها که توقع داشتید از من، که جوکر تایم بانمکی داشته باشم. ناراحتم در حدی که دیگر این فصل را نگاه نمی‌کنم.

باز هم اشتباه کردم فکر کردم فرصتی دارم برای شاد کردن شما.»

قسمت های نوروزی «جوکر» این روزها با بازی حامد آهنگی، محمدرضا علیمردانی، علی اوجی، مهران غفوریان و … از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است.

بیوگرافی مهران غفوریان:

مهران غفوریان (زادهٔ ۳ شهریور ۱۳۵۳) بازیگر، کمدین و کارگردان ایرانی است. او ابتدا فارغ‌التحصیل رشته نقاشی بود، اما با بازی در مجموعه لبخند سوم، به عرصهٔ تلویزیون پیوست. وی سپس از سال ۱۳۸۰ با کارگردانی سری مجموعه‌های سریال زیر آسمان شهر به شهرت بیشتری رسید. از کارهای او می‌توان به فیلم سینمایی‌هایی همچون داش‌آکل و ما همه با هم هستیم و سریال‌هایی همچون در حاشیه و نیسان آبی اشاره کرد.

غفوریان فارغ‌التحصیل رشتهٔ نقاشی - نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می‌باشد.بازیگری را به کارگردانی مسعود رشیدی با مجموعه طنز لبخند سوم آغاز کرد؛ و خیلی زود به عرصه کارگردانان تلویزیونی پیوست. از سال ۱۳۷۶ برنامه گل‌ها را ساخت و پس از آن حرف تو حرف و سپس در سال ۱۳۷۷، با مهران مدیری هم بازی شد. سپس این چند نفر را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام هژیرها معروف شده بود. بعد از آن، زیر آسمان شهر را ساخت که آغازی برای پخش هر شب سریالها در تلویزیون شد. با موفقیت این مجموعه وی مبادرت به ساخت سری دوم و سوم آن نمود. غفوریان سپس در سال ۸۲ شروع به ساخت یک سریال نود شبی دیگر به نام «ورود ممنوع ممنوع» کرد که ساخت این مجموعه پس از پخش چند قسمت از سوی مدیر وقت گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما متوقف شد.پس از آن وی بیشتر به بازی در فیلم‌های سینمایی و سریالهای تلویزیونی مشغول شد و تنها یک فیلم ویدئویی به نام «من پلیس نیستم» ساخت. تا اینکه در سال ۹۵ در هنگام ساخت سریال همسایه‌ها پس از شکستن پای آرش معیریان کارگردان سریال و انصراف او از ادامه کار، غفوریان کارگردانی کار را به عهده گرفت و فیلمبرداری را از اول آغاز نمود.

غفوریان سال ۱۳۹۴ و در جریان مسابقات خنداننده برتر در برنامه خندوانه، توانست به مرحله فینال راه پیدا کند و همراه با امیرمهدی ژوله جایگاه اول را از آن خود کند.


ازدواج و همسر مهران غفوریان

ازدواج مهران غفوریان در 13 دی ماه 1393 ازدواج کرد، او خبر نامزدی اش را در برنامه گلخانه همان سال رسانه ای کرد، او و همسرش در حال حاضر فرزندی ندارند.

کارهای سینمایی مهران غفوریان

1397:ما همه با هم هستیم (کمال تبریزی)

1396:داش آکل (محمد عرب)

1396:خالتور (آرش معیریان)

1396:ما خیلی باحالیم (بهمن گودرزی)

1395:آس و پاس (آرش معیریان)

1395:ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا (عبدالرضا کاهانی)

1394:ناردون (فریدون حسن پور)

1394:50 کیلو آلبالو (مانی حقیقی)

1393:مجرد 40 ساله (شاهین باباپور)

1392:کالسکه (آرش معیریان)

1391:جابه جا (علی توکل نیا)

1389:پیتزا مخلوط (حسین قاسمی جامی)

1389:سه نفر روی خط (خسرو ملکان)

1389:فوتبالی ها (سیامک خواجه وند)

1388:پرواز مرغابی ها (علی شاه حاتمی)

1388:حلقه های ازدواج (شاهین باباپور)

1388:شیر و عسل (آرش معیریان)

1385:دختر میلیونر (اکبر خامین)

1385:زن بدلی (مهرداد میرفلاح)

1385:کلاهی برای باران (مسعود نوابی)

1383:انتخاب (تورج منصوری)

1383:شارلاتان (آرش معیریان)

1376:کلید ازدواج (داود موثقی)

مهران غفوریان

مهران غفوریان بعد از سالها به فکر کاهش وزن افتاد و به دنبال تغییر شکل ظاهری بازی در آثار جدی را پذیرفت. غفوریان در بخشی از گفتگویش با هفت صبح در این‌ باره گفت:

هدف مــن از کاهش وزن، بــازی در نقش های جدی بــود و اتفاقا خیلی هم اثرگذار شد چون اســتایل و فیزیک جدیدم به راحتی برای بازی در نقش های جــدی مورد پذیرش قــرار میگیرد.

وقتی بعــد از کاهش وزن سریال «قورباغه» را بازی کردم، خیلی ها به من گفتند چرا تا به حال جدی بازی نکرده بودی؟ این مسئله نشان می دهد که تغییر ظاهری ام برای ایفای این نقش ها مورد پذیرش قرار گرفته و بهتر توانســته ام خودم را در این قالب ثابت کنم. درباره اینکه می پرسید نگران نیســتم محبوبیت و صمیمیتی که با نقش های کمدی برای مخاطبان داشته ام کمرنگ شود باید بگویم نه نگران نیستم چون با تصویر و فیزیک جدیدم و شــکل و شــمایلی که امروز دارم هم ارتباط برقرار کرده اند و دوســت دارند.

خیلی ها می گفتند که مهران غفوریان لاغر شد دیگر بانمک نیست. اما سریال «نیسان آبی» نشــان داد که نمک من به چاقی من ربطی نداشت. از طرف دیگر نقش هایی که در «قورباغه» و «خاتون» هم داشــتم با بازخوردهای خوبی روبرو بوده که نشان می دهد مســئله تغییر فیزیکم و ارتباطش بــا محبوبیتم چندان اهمیتی ندارد