براساس اطلاعیه ناظر بازار، زمان پذیره‌نویسی برای پذیره‌نویسی حق‌تقدم‌های سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ها از ساعت 9:30 امروز تا 11:30 است که در نماد استقلالح و پرسپولیسح قابل خرید است.

سروش خواجه حق‌وردی معاون نظارت فرابورس ایران گفت: متقاضیان با داشتن کد بورسی می‌توانند از طریق سامانه‌های برخط سفارش خود را وارد کنند و در مورد حق‌تقدم استقلال حداکثر 1030 ورقه و برای پرسپولیس حداکثر 885 ورقه قابل سفارش‌گیری است.البته هر فرد می‌تواند هم زمان حق تقدم دو باشگاه را در محدوده اعلام شده سفارش دهد.

وی گفت: دارندگان کد بورسی از طریق مراجعه حضوری به کارگزاری‌های خود یا سامانه برخط امکان ارسال سفارش خرید می‌کنند که خرید به روش ثبت سفارش (بوک بیلدینگ) انجام می‌شود، بنابراین تقدم زمانی برای هیچ‌کس امتیازی ندارد.

وی گفت: ممکن است سفارش‌های ارائه شده در بازه زمانی 2 ساعت امروز تکمیل شود، به عنوان مثال 1.2 میلیارد ورقه حق‌تقدم استقلال اگر امروز به فروش رسد، فردا نماد بسته می‌شود، اما اگر اوراق حق‌تقدم باقی ماند، زمان معاملات فردا نیز تمدید می‌شود. در عین حال تقدم در زمان ثبت‌نام هیچ امتیازی برای کسی محسوب نمی‌شود و اگر تعداد تقاضاها بیشتر از 1.2 میلیارد ورقه باشد، این تعداد ورقه حق تقدم براساس تسهیم به نسبت بین متقاضیان توزیع می‌شود و کسی بی‌نصیب نمی‌ماند.

به گزارش فارس، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از 24 سال امروز در بازار پایه فرابورس در بازار نارنجی رنگ قابل خرید است و بسیاری از کارشناسان معتقدند با ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه، شفافیت در صورت‌های مالی و ا عمال حاکمیت شرکتی در این دو باشگاه انجام خواهد شد.

آغاز دوره سفارش‌گیری درنمادهای معاملاتی (استقلالح1) و (پرسپولیسح1)

به اطلاع می‌رساند؛ پیرو پیام‌های قبلی این مدیریت در خصوص پذیره‌نویسی سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح1) و سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح1) ناشی از سلب حق‌تقدم تاکید می‌شود دوره سفارش‌گیری از ساعت 9:30 لغایت 11:30 می‌باشد.

مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران