«کبری رفیعی» امروز درباره وضعیت آب وهوا به خبرنگار ایرنا گفت: در روز جاری برای استان‌های خراسان رضوی بارش پراکنده باران را انتظار داریم.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدیدی نواحی شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی بارش باران و برف و تندباد ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه‌داد: گسترده فعالیت سامانه بارشی علاوه بر این مناطق به ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان هم کشیده خواهد داشت.

رفیعی بیان‌داشت: فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را  در بر خواهد گرفت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه نیز در نواحی شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده را انتظار داریم.

به گفته رفیعی، از بعدازظهر چهارشنبه مجددا سامانه بارشی جدید نواحی شمال غرب را بارانی خواهد کرد و به‌تدریج نواحی غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: برای امروز در نواحی جنوب شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز تندباد پیش‌بینی می‌شود و خیزش گرد و خاک را برای فردا و روز سه‌شنبه برای نیمه جنوبی کشور انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت دمای هوا در کشور نیز خاطرنشان‌کرد: امروز سواحل دریای خزر بین هشت تا ۱۰ درجه کاهش دما دارند، اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش ۶ تا هشت درجه‌ای دما برای سواحل شمالی کشور را انتظار داریم، در شمال غرب کشور نیز کاهش ۶ درجه‌ای دما انتظار می‌رود.

رفیعی اظهار داشت: تهران از امروز به‌تدریج سرد می شود، از فردا تا روز چهارشنبه تهران به صورت نیمه ابری و  بارانی است و از سه‌شنبه تا پنجشنبه روند مجدد افزایش دما را در پایتخت انتظار داریم.