رییس ورزش و جوانان بخش های مرکزی شیراز روز جمعه افزود: این مسابقه بین ۲ تیم پیشکسوتان و به منظور بزرگداشت یاد پیشکسوتان فقید فوتبال همچون  احمد نامور، مهدی نامور، ولی الله بهادری و حسین محمدی عصر پنجشنبه بیستم اسفند ماه در روستای خارکان این بخش برگزار شد.     

محمد شجاعی ادامه داد: زنده یاد فلامرزی که   ۶۰  سال سن داشت در این بازی  در جناح راست بازی می کرد در حالیکه تنها ۱۵ دقیقه از بازی نگذشته بود دچار ایست قلبی شد و تلاش اورژانس محل برای احیای این پیشکسوت نتیجه ای نداد و  او جان را به جان آفرین تسلیم کرد.

وی اضافه کرد: مرحوم فلامرزی فوتبال را از دوران نوجوانی آغاز کرد و در برگزاری مسابقات ورزشی در بخش  سیاخ  دارنگون پیش قدم بود .

بخش مرکزی شهرستان شیراز دارای ۶ دهستان سیاخ دارنگون، کفترک، داریون، بید زرد، قره باغ و دراک   متشکل از ۸۳  روستا ، آبادی و تیره عشایری با جمعیت حدود  ۳۵۰ هزار نفر است که دهستان سیاخ در تقسیمات کشوری با عنوان بخش سیاخ دارنگون از بخش مرکزی جدا شد.

فوتبالیست هایی که حین بازی دچار حمله قلبی شده و جان خود را از دست دادند

به گزارش ایرنا، ایست قلبی از جمله مشکلاتی بوده است که جان فوتبالیست را با خطر مواجه کرده و تاکنون چندین بازیکن از جمله مارک ووین‌فو ۲۸ ساله عضو تیم ملی کامرون، میکلوش فهر ۲۴ساله بازیکن مجارستانی عضو تیم فوتبال بنفیکا، آنتونیو پوئرتا  ۲۵ ساله بازیکن تیم سویا اسپانیا، شیخ  اسماعیل تیوته  ۳۰ ساله بازیکن اهل ساحل عاج و پیرماریو موروسینی ۲۶ ساله تیم لیورنو ایتالیا در حین بازی بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست دادند.

 بازیکنانی که نجات یافتند

همچنین در مستطیل سبز بودند بازیکنانی که حین بازی دچار ایست قلبی شده اما نجات یافته اند که می توان به ایکر کاسیاس دروازه بان  ۳۷ ساله تیم فوتبال پورتو پرتغال که دچار حمله قلبی شد اما نجات یافت هر چند مجبور برای همشه فوتبال را کنار بگذارد، کریستین اریکسن هافبک تیم ملی فوتبال دانمارک در حین بازی مقابل فنلاند در جام یورو 2020  هم دچار حمله قلبی شد و با تلاش تیم پزشکی نجات یافت اما این بازیکن هم مجبور شدبرای همیشه فوتبال را کنار بگذارد.

همچنین رضا حبیب زاده بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در بازی مقابل استقلال  تهران پس از گلزنی دچار حمله قلبی شد اما سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم استقلال با انجام عمل دهان به دهان جان این فوتبالیست را نجات داد و گرنه اتفاق تلخی رخ می داد.این بازیکن بعد ها گفت، مهدی رحمتی جان من را نجات داد.

بازیکنان شیرازی که حین بازی فوتبال جان خود را از دست دادند

همچنین زنده یاد قاسم هژبر،داریوش بزرگ و حسن خاوری  از جمله بازیکنان شیراز بودند که بعد از خداحافظی از دنیای حرفه ای فوتبال باز هم در جمع پیشکسوتان بازی کردند و جان خود را به دلیل حمله قلبی است دادند.

هم اینک به هنگام برگزاری مسابقات رسمی فوتبال تا زمانی که اورژانس وارد ورزشگاه نشده باشد، داور اجازه شروع بازی را نخواهد داد و به همین دلیل برخی مسابقات که اورژانس دیر وارد ورزشگاه شده بازی با تاخیر شروع شده است.  

درگذشت فوتبالیست