آقای یاسر امامی گفت: بازار مسکن در سال جدید وارد رکود عمیق تری می‌شود. با توجه به افزایش  قیمت نهاده‌های ساختمانی و دستمزد کارگران شاهد رکود عمیق تر هستیم و امیدواریم تا یکی دو سال آینده قیمت‌ها روند کم کاهشی هم پیدا کند‌.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ۱۲۰۰ واحد مسکن در  اندیشه، ۶۰۰ واحد در شهرکرد و  ۶۰۰ واحد در شیراز و  در  اراک هم ۶۰۰  واحد برای طرح نهضت ملی مسکن کلید خورده که بخشی از واحدهای اندیشه که پیش از این در قالب مسکن ملی ساخته شده بود تا یکی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسند. 

قیمت تمام شده ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در صورتی که  به صورت پیمانکاری ساخته شود، متناسب با هزینه‌های دولت است اما واحدهایی که به صورت مشارکتی ساخته شده باشند با هزینه‌های روز  بوده و به صورت قیمت تمام شده به فروش می‌رسد.

قیمت هر متر مربع پروژه‌های در حال ساخت مسکن حمایتی حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان و قیمت هر متر مربع فروش این واحدها حدود ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان است.

طبق آخرین اعلام وزارت راه و شهرسازی، قیمت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان است که متناسب با نرخ تورم ممکن است، افزایش یابد‌.