ویلهایت در دهه 1980، زمانی که در شرکت CompuServe کار می‌کرد، به ساخت این فرمت یاری رساند و در اوایل دهه 2000 بازنشسته شد.

همسر آقای ویلهایت در بیانیه‌ای اعلام کرد که خانواده او در زمان مرگ کنارش بودند. در آگهی ترحیم ویلهایت نوشته شده که وی به‌رغم دستاوردهای بزرگش همچنان یک انسان فروتن و مهربان باقی مانده بود. فرمت GIF حالا در جهان اینترنت و به‌خصوص در دنیای میم‌های اینترنتی طرفداران زیادی دارد، اما این فرمت اولین بار با چنین منظوری ساخته نشد.

EZXVWloWHn8O

زمانی که قالب GIF توسط  CompuServe  معرفی شد، این فرمت شیوه‌ای برای نمایش گرافیک با کیفیت و رزولوشن بالا در دوره‌ای بود که اینترنت به اندازه امروز سرعت نداشت. «کاتالین ویلهایت»، همسر استفن می‌گوید: «او GIF را به تنهایی ساخت. در واقع او همه کارها را در خانه انجام داد و وقتی این فرمت کامل شد، آن را به سر کار برد. او همه مسائل را در سرش حل می‌کرد و بعد به شهر می‌رفت تا برنامه را روی کامپیوتر بنویسد.»

استفن ویلهایت GIF را چگونه تلفظ می‌کرد؟

اگرچه اختلافات زیادی بر سر  تلفظ  صحیح GIF وجود دارد، اما ویلهایت از همان اول می‌دانست که چگونه باید این اصطلاح اختصاری را بخواند. او در سال 2013 در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت: «فرهنگ واژگان انگلیسی آکسفورد هر دو تلفظ را پذیرفته، [ولی] آن‌ها اشتباه می‌کنند. این کلمه G نرم دارد، بنابراین  jif  [=جیف] تلفظ می‌شود. ختم کلام.»

ZIbo9lns2Pd2

همکاران سابق او در صفحه اینترنتی آگهی ترحیمش پیام‌های مختلفی برای ویلهایت گذاشته و به سختکوشی وی در زمان کار و تاثیراتش بر موفقیت شرکت اشاره کرده‌اند. استفن پس از بازنشستگی با همسرش مشغول سفر شد. او همچنین علاقه زیادی به کمپینگ داشت و گفته می‌شود که دائما در حال کمپینگ در جاهای مختلف بود.

منبع: دیجیاتو