احمد اسدی از هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مازندران خبر داد و در توصیف سامانه بارشی اظهار کرد: آغاز فعالیت سامانه سرد بارشی از روز دوشنبه8 فروردین تا روز جمعه 12 فروردین ۱۴۰۱ و منطقه اثر آن ارتفاعات استان به ویژه مناطق مرکزی و غربی مازندران خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به نوع مخاطره این سامانه بارشی گفت: وزش باد شدید و رگبار باران و برف برای این ۲ روز در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با اشاره تاثیرات این سامانه بارشی گفت: کولاک برف، ریزش سنگ، پدیده مه، کاهش دید و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی، ایجاد روان آب و احتمال سیلاب از پیامدهای این سامانه بارشی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی در توصیه‌ای گفت: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در تردد جاده ای، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای مسافران و هم استانی ها ضروری است.

آخرین پیش بینی وضعیت جوی مازندران

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی وضع هوای مازندران اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان روز‌ دوشنبه ۱۴۰۱/۱/8 در مناطق ساحلی و جلگه ای، نیمه ابری و از اواخر روز ابری به ویژه در نیمه غربی استان با بارش پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

اسدی اضافه کرد: روز جمعه ۱۴۰۱/۱/12 وضعیت هوا در مناطق ساحلی و جلگه ای، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و همراه با کاهش دما پیش بینی می شود.

معاون‌ توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران درباره پیش بینی آسمان مازندران در روز سه شنبه ۱۴۰۱/۱/9 و چهارشنبه ۱۴۰۱/۱/10 گفت: وضعیت جوی در نخستین روزهای هفته دوم نوروز، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات گاهی مه آلود همراه با کاهش دما پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه ۸ فروردین نیز وضعیت جوی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات مه‌ آلود با بارش برف و باران و وزش باد خواهد بود اما از اواخر روز و در هنگام شب با کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی می شود.

معاون‌ توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران اظهار کرد: روز سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

منبع: ایسنا