قیمت خودرو امروز محصولات سایپا و ایران خودرو اعلام شد. قیمت خودرو امروز پراید نیز امروز 40 درصد کاهش یافت. در جدول زیر قیمت خودرو امروز های سایپا و ایران خودرو را بخوانید  همچنین قیمت خودرو امروز نیز در برخی از خودروها تفاوت فاحشی را داشت که درادامه گزارش قیمت خودرو امروز را بررسی می کنیم. در ادامه به چگونگی ثبت نام خودرو با سود کم می پردازیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی شرایط ایثارگران به‌منظور دریافت خودرو خبر داد و گفت: اطلاعات لازم پس از هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه از طریق پایگاه اطلاع رسانی ایثار به اطلاع ایثارگران رسانده می‌شود.

محمود پاکدل اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی نسبت به فروش ۱۰ هزار دستگاه خودرو به همسر، فرزندان و والدین شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد و بیشتر با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرطی که فاقد خودرو بوده و تاکنون با معرفی بنیاد خودرو دریافت نکرده باشند، با تقسیط پنج ساله و کارمزد چهار درصد از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ اقدام کند.

وی با بیان اینکه جانبازان ۷۰ درصد مشمول شرایط این بند نیستند، افزود: با توجه به تعداد و نوع خودرو و شروط اعلام شده لازم است هماهنگی‌های لازم برای معرفی ایثارگران از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارتخانه ذی‌ربط، خودروسازان و سیستم بانکی انجام شود و اولویت‌بندی واجدین شرایط براساس نوع خودروهای تخصیصی صورت گیرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: از ایثارگران و خانواده‌های شهدا درخواست می‌کنیم تا زمان حصول نتیجه قطعی، از مراجعه به دفاتر و مراکز بنیاد شهید و یا تماس تلفنی برای دریافت معرفی‌نامه خودداری کنند.

قیمت های خودرو در سال جدید

همانطور که همه می دانیم تفاوت بسیار فاحشی بین قیمت روز خودرو کارخانه و قیمت های ارائه شده در بازار وجود دارد. مثلاً قیمت خودرو صفر مانند پژو پارس سال در آخرین ماه از سال قبل توسط کارخانه ۱۶۹.۲۳۳.۰۰۰ به فروش می رسید.

در حال حاضر در فروردین امسال با کمی تغییر به قیمت ۱۶۹.۹۰۶.۰۰۰ رسیده است، اما قیمت های بازار با قیمت های کارخانه تفاوت بسیار زیادی دارند که نشان از بازار بی ثبات این روزها دارد. اگر نگاهی به بازار داشته باشیم خواهیم دید که همین خودرو مدل ۱۴۰۰ در بازار آزاد بین ۲۹۵ تا ۴۴۰ میلیون قیمت دارد. در این بین خودروهای شرکت ایران خودرو به دلیل تقاضای بالاتر معمولاً دستخوش تغییرات قیمتی بیشتری هم خواهند شد.

آنچه بر قیمت خودرو روز این شرکت تأثیر زیادی دارد، نسبت عرضه به تقاضاست. پس اگر با وعده های مکرر داده شده نسبت عرضه به تقاضا متعادل شود، می توانیم شاهد ریزش قیمت های بازار آزاد خودرو باشیم. در ادامه به معرفی قیمت محصولات خودروسازی اشاره خواهیم کرد.

قیمت روز پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو

قیمت کارخانه سمند LX در فروردین سال جدید ۱۶۰.۴۳۴.۰۰۰

قیمت کارخانه سمند EF۷ در فروردین سال جدید ۱۵۸.۰۰۷.۰۰۰

قیمت کارخانه سمند EF۷ دوگانه سوز در فروردین سال جدید ۱۶۹.۰۴۹.۰۰۰

قیمت کارخانه پارس سال در فروردین سال جدید۱۶۹.۹۰۶.۰۰۰

قیمت کارخانه پارس دوگانه سوز در فروردین سال جدید۱۷۶.۴۰۲.۰۰۰

قیمت کارخانه پارس TU۵ در فروردین سال جدید ۱۷۶.۵۹۶.۰۰۰

قیمت کارخانه پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در فروردین سال جدید ۱۵۰.۲۶۱.۰۰۰

قیمت روز پرطرفدارترین محصولات شرکت سایپا

قیمت کارخانه پراید ۱۵۱ در فروردین سال جدید ۱۴۹.۶۹۸.۰۰۰

قیمت کارخانه پراید ۱۵۱ پلاس در فروردین سال جدید ۱۷۵.۶۱۰.۰۰۰

قیمت کارخانه تیبا صندوقدار SX در فروردین سال جدید ۱۱۹.۱۵۳.۰۰۰

قیمت کارخانه ساینا دنده ای X در فروردین سال جدید ۱۲۳.۹۳۸.۰۰۰  

قیمت کارخانه ساینا دنده ای S در فروردین سال جدید ۱۶۹.۰۴۴.۰۰۰

قیمت کارخانه کوییک اتوماتیک پلاس در فروردین سال جدید ۲۷۷.۰۸۶.۰۰۰

قیمت کارخانه کوییک دنده ای در فروردین سال جدید ۱۷۷.۲۳۳.۰۰۰

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به تصمیمات ضد و نقیض در رابطه با واردات خودرو در کشور، چه زمانی مناسب خرید خودرو است؟

فیروز نادری، کارشناس خودرو در مورد خرید خودرو در وضعیت کنونی گفت: شاید بهتر باشد مردم خرید مصرفی خود را در بازار انجام دهند. قیمت خودرو احتمالا بدون نوسان نخواهد بود. اگر واردات منتفی شود احتمالا افزایش قیمت وجود دارد.

بازار خرید و فروش خودرو امروز رسماً فعالیت خود را در سال 1401 آغاز کرده است البته از روز گذشته نمایشگاه ها باز بود اما خبری از اعلام قیمت انواع محصولات در بازار نبود. در حال حاضر مشاهده قیمت گذاری انواع خودروها در بازار نشان می دهد قیمت خودروهای مدل 1401 نسبت به سال گذشته رشد 10 تا 20 میلیون تومانی را تجربه کرده اند.

مشاهده قیمت ها در بازار حکایت از آن دارد که پژوپارس مدل 1401 با قیمت 297 میلیو تومان به فروش می رسد این در حالی است که مدل 1400 این خودرو قیمت 275 میلیون تومانی دارد.

علاوه بر این  پژو206 تیپ 2 نیز امروز 276 میلیون تومان قیمت گذاری شده در حالی که مدل 1400 این محصول 265 میلیون تومان قیمت دارد. خودروی پژو 207 دنده ای هم مدل 1401 با قیمت 384 میلیون تومان فروخته می شود . اما مدل 1400 این خودرو 370 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در محصولات سایپا نیز کوییک آر مدل 1401 با قیمت 207 میلیون تومان و مدل 1400 با قیمت 197 میلیون تومان به فروش می رسد. علاوه بر این تیبا 2 نیز مدل 1401 با 183 میلیون تومان و  پراید 111 با قیمت 187 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

در خودروهای وارداتی نیز بلاتکلیفی آزادسازی واردات خودرو عاملی شده تا رکود در معاملاتبه وجود آید و خبری از خرید و فروش نباشد. بررسی ها نشان می دهد تغییرات قیمتی خودروهای وارداتی نسبت به داخلی نا چیز است و خبری از رونق معاملات در این خودروها نیست.