یزدی مهر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در جلسه اضطرار آلودگی هوا دستگاه های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد و احتمال تعطیلی در استان تهران وجود خواهد داشت.  

طبق گزارش باشگاه خبرنگاران،، وی گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت نارنجی در تهران به وجود آمده و ما از شهروندان تهرانی و مخصوصا گروه های حساس می خواهیم تا امروز و فردا از منزل خارج نشوند. 

به دلیل شرایط نامساعد هوا جلسه فوری اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران و دستگاه های مختلف برگزار خواهد شد.

احتمال مجازی شدن آموزش مدارس تهران و استان‌های درگیر با گرد و خاک در روز شنبه  

شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا وزارت بهداشت گفت: مناطق غربی و شمال غربی کشور از جمله استان‌های تهران، البرز، خوزستان، کردستان، لرستان، کرمانشاه و بخشی از استان گیلان با  پدیده گرد و خاک مواجه هستند. 

پبشنهاد وزارت بهداشت این است که مدارس در مناطق درگیر با پدیده گرد و خاک فردا مجازی برگزار و فعالیت ورزشی برای همه تعطیل شود زیرا گرد و خاک فردا هم ادامه خواهد داشت البته شدت آن کمتر خواهد بود.

توصیه این است که افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی و سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و افراد دیگر هم از حضور در محیط باز تا حد امکان خودداری کنند.

با نظر استانداری و اداره کل محیط زیست تهران و سایر استان‌ها جلسه کمیته اضطرار تشکیل خواهد شد.

 معاون عمرانی استانداری تهران:

در جلسه عصر امروز آخرین وضعیت آلودگی هوا بررسی و در مورد تعطیلی مدارس و ادارات تصمیم‎گیری می‌شود.

هم اکنون وضعیت خطرناک برای همه گروه‎های سنی است و در این شرایط احتمال تعطیلی مدارس و ادارات وجود دارد.

در شرایط فعلی هرگونه تردد برای تمامی گروه‎های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری قلبی و ریوی خطرناک است و از شهروندان می خواهیم در این شرایط از تردد در فضای باز خودداری کنند.