دانگ‌فنگ 500 از نظر طراحی حال و هوایی شبیه به دیگنیتی یا همان دانگ‌فنگ ix5 دارد. حضور جلوپنجره‌ای سرتاسری با چراغ‌هایی تقریباً باریک، مدل فوق را نزدیک به زبان بصری چینی‌های جدید کرده است.

در داخل کابین نیز کاملاً مشخص است که شرکت سازنده تمایلی برای افزایش لوکس‌گرایی در این خودرو نداشته است.

با این حال استفاده از دریچه‌های هوای دایره‌ای در کنار خطوط نرم، جلوه‌ای نرم و دوستانه به آن بخشیده‌ است.

دانگ فنگ

بررسی مشخصات فنی دانگ‌فنگ 500

گفته می‌شود پیشرانه اصلی دانگ‌فنگ 500 است که به دو صورت توربو و تنفس طبیعی عرضه می‌شود. مدل پایه قدرتی 116 اسب‌بخاری و نسخه نهایی قدرتی 150 اسب‌بخاری دارد. قابل پیش‌بینی است که جعبه‌دنده این خودرو نیز به صورت CVT تمام اتوماتیک باشد.

دانگ فنگ

اگرچه در نسخه‌های عرضه‌شده در چین ویرایش دنده دستی آن نیز وجود دارد ولی بعید به نظر می‌رسد این محصول با گیربکس دستی به دست مشتریان سخت‌گیر ایرانی برسد.

مصرف سوخت دانگ‌فنگ 500 به صورت میانگین 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد در بهترین حالت یعنی در مدل توربو 12 ثانیه ثبت شده است. این عدد با توجه به وزن مناسب 1470 کیلوگرمی آن چندان قابل قبول نیست.

آپشن‌های دانگ‌فنگ 500

تجربه نشان داده است خودروهای عرضه‌شده در بازار چین با آنچه راهی بازار کشور می‌شوند، تفاوت‌هایی دارند. با این حال در لیست رسمی تجهیزات این خودرو می‌توان سیستم کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال مستقیم به موبایل، تنظیم حالت رانندگی، اتوهلد، گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، آینه‌های تاشو برقی، ۲ ایربگ، سنسور باد تایرها، دوربین ثبت وقایع، استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی برقی، محدود کننده سرعت، کروز کنترل، سنسور نور، بدنه دو رنگ، تریم داخلی چرم مصنوعی با ترکیب دو رنگ و سانروف را مشاهده کرد.

دانگ فنگ

رقبا و قیمت

کراس‌اوور جمع‌وجور دانگ‌فنگ 500 از نظر ابعاد و کلاس طراحی ‌رقبای سرسختی پیش روی خود می‌بیند. از جک S3 گرفته تا ام‌وی‌ام X22. این یعنی انتظار داریم قیمت این خودرو در بازار ایران چیزی بین 650 تا 700 میلیون تومان باشد.