یارانه نقدی | بیش از 20 میلیون نفر فروردین ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد.

با دستور رئیس جمهور و به مناسبت ماه مبارک رمضان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه کمک معیشتی به حساب برخی از سرپرستان خانوار که در ۲۲ بهمن گذشته و نوروز مشمول دریافت یارانه بودند، واریز خواهد شد.

با این حساب، یک خانواده سه نفره معادل ۴۵۰ هزار تومان یارانه معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان دریافت می‌کند.

افراد مشمول دریافت این یارانه بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار عنوان شده و طبق اطلاعات دریافتی مبلغ مذکور قرار است ساعت ۲۴ جمعه ۲۶ فروردین به حساب آنها واریز شود.

طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، یارانه کمک معیشتی ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستانی که به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، نیز واریز خواهد شد.

 یارانه کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت شده است.

اعضای شورای شهر تهران استفساریه شهردار تهران در خصوص مصوبه دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان و نظام یکپارچه بلیط الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران را بررسی کردند. میثم مظفر عضو کمیسیون بودجه در این رابطه گفت: یک کمیته مشترک برای پاسخ به این استفساریه توسط کمیسیون حمل ونقل و حقوقی تشکیل شده و جمع‌بندی نهایی ما پاسخ به سه سوال بود.

او با بیان اینکه مصوبه نظام یک پارچه بلیط با دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات به سالمندان مغایرت ندارد، گفت: همچنین افزایش سقف اعتبار کارت بلیط سالمندان از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان تایید شد و ارائه خدمات به سالمندان از طریق سیستم یکپارچه بلیط الکترونیک خواهد بود.

به گزارش ایسنا، شفیعی معاون حمل و نقل نیز با بیان این که افزایشی سقف اعتبار کارت بلیط سالمندان از ۱۵۰ به ۲۰۰ هزارتومان خبر خوبی برای این افراد است، گفت: اما این اقدام بار مالی دارد و ما در متمم این بار مالی را لحاظ خواهیم کرد.

اعضای شورای شهر بررسی استفساریه شهردار تهران در خصوص مصوبه دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان و نظام یکپارچه بلیط الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران را با اتفاق آراء به تصویب رساندند.

زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۱

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و سی و چهارمین مرحله از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

یارانه اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کی واریز میشود؟

گفتنی است، در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت در کنار حمایت از بنگاه های اقتصادی و افراد آسیب دیده، وام یک میلیون تومانی به حساب تمامی ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر واریز کند.

با این تصمیم دولت در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان وام به حساب یارانه بگیران واریز شد.

سازمان هدفمندی یارانه ها مقرر کرد اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.

آغاز کسر اقساط این تسهیلات از تیرماه ۱۳۹۹ بود و فروردین ماه بیست و دومین قسط کسر خواهد شد.

مبلغ یارانه کدام خانوارها کم می شود؟

گفتنی است؛ مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود.

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات کرونایی نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است.

شرایط دریافت یارانه‌ ماه رمضان اعلام شد

ماه رمضان آغاز شده و تقریبا تا میانه اردیبهشت ماه ادامه دارد. علاوه بر یارانه‌هایی که به دلیل همزمانی با این ماه واریز می‌شود احتمال واریز یارانه مختص ماه رمضان نیز وجود دارد.

تا پایان ماه  رمضان دو یارانه طبق روال ماه‌های قبل واریز می‌شود. اولین واریزی یارانه نقدی فروردین ماه است.

دومین واریزی نیز به اولین یارانه اردیبشهت ماه مربوط می‌شود. خانوارها یارانه معیشتی نقدی در روز دهم اردیبهشت ماه دریافت می‌کنند.

به مانند دوره‌های پیشین، واریز یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

در این ماه همچنین هفدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده اند، کسر می‌شود.

واریز یارانه نقدی 600 هزارتومانی در اردیبهشت

علاوه بر این دو یارانه، احتمال واریز یارانه مخصوص ماه مبارک رمضان نیز وچود دارد. که این مبلغ می تواند بین 150 تا 200 هزار تومان باشد. دولت در سال گذشته از چند دهک از یارانه‌بگیران به صورت مالی حمایت کرد.

در چند ماه گذشته نیز به مناسبت‌های ۲۲ بهمن ماه و عید نوروز به چند دهک اول یارانه نقدی پرداخت کرد. یارانه ۲۲ بهمن ماه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بود که به حدود ۳۲ میلیون نفر رسید.

یارانه عید نوروز نیز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بود که به حساب سرپرستان بیش از ۱۲ میلیون خانوار پرداخت شد. این افراد کسانی بودند که سهام عدالت نداشتند و سودی نگرفتند.

با این احتساب یک خانواده 5 نفره مبلغ 750 هزارتومان یارانه نقدی ماه رمضان دریافت خواهد کرد.

در سال گذشته نیز بسته حمایت معیشتی ویژه ماه رمضان به حساب ۶۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط واریز ‌شد. احتمالا این یارانه در عید فطر واریز شود.