وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

وام فوری فرهنگیان

اساتید دانشگاه‌ها، موسسات عالی آموزشی کشور اعم از دولتی، آزاد، پیام نور و حق التدریس و تمامی فرهنگیان آموزش و پرورش که مشتری بانک توسعه تعاون هستند می‌توانند از وام ۱۰۰ میلیونی طرح «همراه فرهیختگان» این مجموعه استفاده کنند.

فرهنگیانی امکان بهره گیری از وام ۱۰۰ میلیونی همراه فرهیختگان را دارند که در یکی از شعب بانک توسعه تعاون سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این تسهیلات به ضامن رسمی احتیاج دارد و متقاضی آن نباید بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشد. نرخ سود این وام ۱۸ درصد و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن ۴۸ ماه اعلام شده است.

مبلغ اقساط وام فوری فرهنگیان

با توجه به مبلغ وام، میزان سود و مدت بازپرداخت، میزان هر قسط ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. کل سود وام ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱۳۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان خواهد بود.

محمدحسین قمری  در خصوص جزئیات خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت، اظهار کرد: طبق آخرین آمار از ۲۴۱ تولیدکننده لوازم خانگی هم اکنون ۸۰ تولیدکننده و ۵ بانک شامل بانک گردشگری، بانک آینده، بانک پارسیان، بانک تجارت و بانک رفاه حاضر به همکاری شده اند.

مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت افزود: وام خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت شامل ۳ وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی است که نیاز به چک ندارد و فقط به یک ضامن نیاز دارد. این وام سه ساله با سود ۱۸ درصد است.

او  ادامه داد: فرآیند وام دهی در ۵ بانک با هم متفاوت است و پس از اعتبارسنجی وام تعلق می‌گیرد. این فرآیند به صورت آنلاین انجام می‌شود و حضوری نیست.

مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت گفت: زوج‌های جوان با مراجعه به سامانه طرح توان خرید به آدرس www.tavankharid.ir می‌توانند با مراجعه به عاملان فروش محصولات که سامانه جهاد کالاست به صورت مستقیم از تولیدکنندگان لوازم خانگی، به صورت اقساطی جهیزیه دریافت کنند.

شرایط دریافت وام فوری

علیرضا شاه میرزایی، معاون وزیر صمت، اخیرا بیان کرده که زوج‌های جوانی که در سال ۱۴۰۱ ازدواج کرده‌اند امکان مراجعه به سایت توان خرید برای درخواست وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دارند. زوج‌ها  از طریق این سایت می‌توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی به صورت اقساطی خرید داشته باشند. به گفته شاه میرزایی، هم اکنون این مقدار تسهیلات برای ۲۰۰ هزار خانوار است. البته تعداد این وام پرداختی در مراحل بعد بیشتر خواهد شد.

وام‌های این طرح ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان است و با نرخ سود ۱۸ درصد ارائه می‌شود. به گفته این مقام مسئول قیمت اجناس ارائه شده از طریق طرح مذکور حداقل ۵ درصد از نرخ بازار کمتر است.

اخیرا وزارت صمت یک وام جداگانه خرید کالا برای خبرنگاران ارائه داد. این تسهیلات همزمان با روز خبرنگار برای این گروه شغلی ارائه شد. به گفته شاه میرزایی، مبلغ این وام ۵۰ میلیون تومان بود که با ثبت نام در دو سایت جهاد کالا و هست اینجا برای خبرنگاران در نظر گرفته شد. البته این تسهیلات برای خرید لوازم خانگی ایرانی ارائه داده شد.

 منابع تامین شده به منظور پرداخت تسهیلات مذکور ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد. به گفته مقامات مسئول وزارت صمت، این وام چون قدرت نقدشوندگی ندارد، منجر به خلق پول بیشتر و تورم نخواهد شد. تفاوت عمده تسهیلات مذکور با دیگر وام‌های خرید کالا در همین مورد است. طبق اطلاعات موجود، بانک‌های آینده، رفاه و گردشگری در تامین مالی این طرح شرکت داشتند.

افرادی که خواهان تعمیر مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی بانک رفاه هستند باید در یکی از شعب بانک رفاه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. اشخاصی که خواهان این وام هستند باید حداقل سه ماه میانگین حساب داشته باشند. ضمانت وام جعاله بانک رفاه برخلاف دیگر بانک‌ها به سند ملکی نیاز ندارد. متقاضیان این نوع تسهیلات باید سه ضامن رسمی معتبر به بانک ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۴۸ ماه و سود آن ۱۸ درصد اعلام شده است.

 رئیس دایره اعتبارات بانک‌های تجاری بانک مرکزی درباره افزایش وام قرض الحسنه در سال 1401 گفت: سقف تسهیلات قرض الحسنه اعطایی به اشخاص حقیقی تا 200 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است.

هاشم مولایی که در مصاحبه با رادیو سخن می گفت افزود: سقف تسهیلات اشتغالزایی برای کسب و کار‌های خرد و کوچک هم به 500 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن حداکثر 84 ماه تعیین شده و به بانک‌های قرض الحسنه مهر رسالت هم ابلاغ شده است.

وی درباره اینکه چه شرکت‌ها و کسب و کار‌هایی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند؟ گفت: هدف قانونگذار این است که کسب و کار‌های خرد و کوچک و شرکت‌های کوچک رونق بگیرد و به تشخیص بانک می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و اشخاص حقیقی و کسانی هم که کسب و کاری را راه می‌اندازند، می‌توانند به این بانک‌ها برای دریافت مراجعه کنند.

آقای سلمانی گفت: تسهیلات قرض الحسنه تولید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی  گفت: با توجه به این که در استان‌ها در خصوص دستورات اجرایی محدودیت‌هایی وجود دارد، حضورا مسئولان متعدد در سفر استانی رئیس جمهور به البرز باعث رفع مشکلات و صدور دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم در حوزه اقتصاد در استان خواهد بود.

او می گوید: وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی هفت محور را برای اجرا در سال جاری ترسیم کردند که یکی ازاساسی‌ترین این محور‌ها کاهش نرخ تورم و رشد غیر تورمی خواهد بود.

سلمانی گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که در راستای این اهداف اتفاق افتاده تصویب کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید است که با اجرای آن شاهد تولید ارزان قیمت و به دنبال آن کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

کنید)

او می گوید: موضوع دیگر در حوزه اقتصاد تامین مالی پایدار و ارزان قیمت برای واحد‌های تولیدی بخصوص کسب و کار‌های خرد و تولیدکنندگان واقعی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم قدرت خرید مردم را افزایش بدهیم. به عنوان مثال در خصوص افزایش تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌های عامل اجازه داده شده تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان افزایش تسهیلات قرض الحسنه داشته باشند.

شرایط دریافت 100 میلیون تومان وام بانک سپه

طبق قوانین بانکی، متقاضیان نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. در صورتی که بازپرداخت تسهیلات به تعویق بیفتاد، نرخ وجه التزام 12 درصد است. براساس اعلام بانک سپه، افراد خواهان این تسهیلات باید حداقل یک میلیون تومان موجودی در حساب سپرده خود داشته باشند. ضمنا این وام مسدودی سپرده ندارد و وام گیرندگان می‌توانند در طول بازپرداخت اقساط، از حساب خود استفاده کنند.

در صورتی که فردی معرفی نامه یکی از نهادهای مذکور را داشته باشد و بانک هم حداکثر مبلغ وام خود اشتغالی را با نرخ کارمزد مشخص شده و تعیین مدت زمان بازپرداخت 84 ماهه به ایشان بپردازد، میزان اقساط این تسهیلات برای وی به صورت ماهیانه، یک میلیون و 190 هزار و 476 تومان خواهد بود.

وام بانکی برای زنان خانه‌دار یکی از اصطلاحاتی است که کمتر کسی درباره آن شنیده است. معمولا در اخبار و رسانه‌ها در طول سال درباره وام بازنشستگان، وام کارمندان، وام اشتغال‌زایی و … زیاد شنیده‌ایم. اما درباره وام بانوان خانه‌دار کمتر خبری در رسانه‌ها منعکس شده است. تعداد زنان خانه‌داری که خانواده‌شان را مدیریت می‌کنند، کم نیست. زنانی که مثل تمام اقشار دیگر جامعه گاهی مواقع برای برطرف کردن نیازهای مالی خودشان سراغ گرفتن وام می‌آیند.

بانک‌ها برای ارائه وام بانکی به زنان خانه‌دار راه‌ها و روش‌های مختلفی دارند؛ از وام فوری تا وام‌هایی برای توانمندسازی و اشتغال زنان. بد نیست برخی از این وام‌ها را در بانک‌های مختلف با هم مرور کنیم:

بانک دی

وام فوری بانوان بانک دی یکی از طرح‌های تسهیلاتی ویژه بانوان است. خانم‌های خانه‌دار و شاغل می‌توانند با افتتاح یک حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه و گذاشتن حداقل ۲ میلیون تومان در همان حساب، وام فوری بانوان خانه‌دار را از بانک دی بگیرند. نکته جالب درباره وام فوری بانوان بانک دی قابلیت واگذاری آن به فرزند یا همسر است. سقف این وام هم ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و بازپرداخت ۳۶ ماهه و سود ۱۸ درصد دارد. این وام بانکی برای زنان خانه‌دار نیاز به دو ضامن معتبر و رسمی دارد که کمی کار را برای گرفتنش سخت می‌کند.

بانک کشاورزی

بانک کشاورزی هم با طرح بانوی ایرانی اقدام به ارائه وام بانکی برای زنان خانه‌دار کرده است. کافی است خانم‌ها به یکی از شعبه‌های بانک کشاورزی بروند و حساب بانکی افتتاح کنند و یک سپرده را به مدت ۴ تا ۶ ماه در حساب نگه دارند. بعد هم برای گرفتن وام فوری اقدام کنند. زمان بازپرداخت این وام از ۶ تا ۲۴ ماه است و نرخ تسهیلاتشان ۱۴ تا ۱۸ ماهه خواهد بود.

تقریبا بعید است خانم خانه‌دار یا زن غیرشاغلی را پیدا کنید که چندتکه‌ای طلا نداشته باشد. یکی از ساد‌ه‌ترین روش‌های گرفتن وام بانکی برای زنان خانه‌دار وثیقه گذاشتن همین طلاهای خانگی در بانک کارگشایی و گرفتن وام است. زنان خانه‌دار با گرو گذاشتن طلا می‌توانند از  ۲ تا ۲۰میلیون تومان وام بگیرند. خوبی این وام برای زنان خانه‌دار هم قرض الحسنه بودن آن است؛ یعنی سود ۴درصد که سود این وام را ناچیز می‌کند. البته برای گرفتن وام ۲ میلیونی باید ۳۰ گرم طلا برای گرو گذاشتن داشته باشید.

بانک سینا

خیلی مواقع خانم‌های خانه‌دار دنبال گرفتن وام برای خرید کالا یا لوازم خانگی هستند. اگر قصد گرفتن وام برای خرید کالا دارید، بهترین راه وام برای زنان خانه‌دار بانک سینا است. بانک سینا نام طرح یاس را روی آن گذاشته است. وام طرح یاس بانک سینا به صورت کارت اعتباری برای خرید کالا به متقاضیان داده می‌شود. یک اعتبار ۲۰ میلیون تومانی برای خرید از فروشگاه‌های تحت قرارداد با بانک سینا که به درد کسانی می‌خورد که هدفشان از گرفتن وام خریدن لوازم خانگی است. این طوری با یک تیر دونشان را می‌زنید؛ هم با کمتری دردسر ممکن وام می‌گیرید، هم وام‌تان مخصوص خرید کالاست و نیازتان را برطرف می‌کند.

بانک ملت

اگر خانم شاغل یا خانه‌دار هستید و در یکی از شعب بانک ملت حساب سپرده‌ای با موجودی حداقل ۱۰ میلیون تومان دارید، می‌توانید برای گرفتن تسهیلات طرح پرنیان بانک ملت اقدام کنید. بانک ملت تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به خانم‌ها ارائه می‌کند. البته سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه و البته داشتن یک حساب سپرده بلندمدت است. همین شرایط دشوار گرفتن وام فوری بانوان را کمی سخت می‌کند.

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی دولتی همچون وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های معتبر بخش خصوصی براساس تشخیص بانک که حقوق افراد به آن واریز می‌شود، مشمول طرح هستند.

با وجود ابلاغ پرداخت وام بدون ضامن برخی از بازنشستگان موفق به دریافت این وام نشدند.

مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: پرداخت وام خرد بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با ارائه گواهی کسر از حقوق از ابتدای بهمن آغاز شده است و شرط حقوق‌بگیر بانک مربوطه بودن را برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن حذف کرده‌ایم.

لله‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه گفت: ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان با درخواست غیر حضوری پرداخت شد و این روند ادامه خواهد داشت.

شرایط دریافت وام بانکی برای زنان خانه‌دار

بعضی بانک‌ها وام بانکی برای زنان خانه‌دار را تحت عنوان وام خوداشتغالی با خانم‌ها می‌دهند، بعضی دیگر وام فوری بانوان را بدون هیچ پیش شرطی به متقاضیان می‌دهند. برخی هم هرچند در ظاهر از نام وام فوری بانوان استفاده می‌کنند اما در واقع اعتبار خرید لوازم خانگی به مشتریان خود می‌دهند. خلاصه قبل از انتخاب بانک، بهتر است بدانید شرایط هر کدام‌شان چیست.

مدارک لازم برای دریافت وام زنان خانه‌دار

هر کدام از بانک‌های ارائه‌کننده وام بانکی برای زنان خانه‌دار شرایط متفاوتی تعیین کرده‌اند. شرایطی که در بالا جزئیات هر کدام‌شان را گفتیم. اما به طور کلی وام بانوان خانه‌دار در ۲ حالت به آنها داده می‌شود؛ داشتن یک یا دو ضامن معتبر و رسمی برای گرفتن تسهیلات برای برخی بانک‌ها و داشتن حساب بلندمدت در برخی دیگر. پس قبل از اقدام برای گرفتن وام بانکی زنان خانه‌دار، نسبت به داشتن شرایط لازم همان بانکی که برای گرفتن وام اقدام کرده‌اید، مطمئن شوید.برای باقی مدارک هم کافی است نام بانک و نام طرحی که با آن تسهیلات می‌دهند را در سایت همان بانک جست‌وجو کنید و مدارک لازم را مطالعه کنید. فراموش نکنید یکی از اولین مدارک لازم که در صورت نداشتن می‌‌تواند گرفتن وام را به تاخیر بیاندازد، افتتاح حساب در آن بانک است. پس در صورتی که در بانک وام‌دهنده هیچ حسابی ندارید، اول اقدام به باز کردن حساب کنید. در مرحله بعد هم مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و وام‌تان را بگیرید.

وام ودیعه مسکن دانشجویان

وام دیگری که به دانشجویان پرداخت می‌شود، وام ودیعه مسکن است. اما مهم‌ترین شرط پرداخت این وام، متاهل بودن فرد دانشجو است. دانشجویان متاهل در هر مقطع تحصیلی یکبار می‌توانند وام ودیعه مسکن متاهلی دریافت کنند. مبلغ وام ودیعه مسکن متاهلی در تهران ۳۲.۵ میلیون تومان، در کلانشهرها ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹.۵ میلیون تومان است.

وام ودیعه مسکن متاهلی هم تنها به دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی تعلق می‌گیرد. همچنین دانشجو باید متأهل، فاقد خوابگاه و دارای سند تعهد و اجاره نامه دارای کد رهگیری باشد. به دانشجویان شاغل به تحصیل در آخرین نیمسال تحصیلی وام مسکن تعلق نمی گیرد.

همچنین اگر زوجین هر دو دانشجو باشند، تنها یکی از آنها می‌تواند وام ودیعه مسکن متاهلی را دریافت کند.

وام شهریه هم وام دیگری است که پرداخت می‌شود. مبلغ این وام برای مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. دانشجویان دکتری تخصصی ناپیوسته می‌توانند وام ۶.۵ میلیون تومانی دریافت کنند.

زمان ثبت‌نام وام دانشجویی

بر اساس اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویان، متقاضیان دریافت انواع وام دانشجویی از ۲۷ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت مهلت ثبت‌نام دارند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: با اعلام رئیس جمهور وام ساخت مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما هنوز این اتفاق محقق نشده است. ما با اُفت شدید عملکرد مواجهیم و در سال ۱۴۰۰ به ۳۱ هزار واحد رسیدیم.

آقای علی اصغر خانی نماینده مجلس، حجت ورمزیار کارشناس مسکن روستایی و نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در گفت‌وگویی با موضوع ساخت مسکن روستایی به سوالات زیر پاسخ دادند.

سوال: بودجه و تسهیلات برای مسکن روستایی با چه درصدی تخصیص پیدا می کند؟

نیکزاد: ما موظفیم سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کشور بهسازی و نوسازی کنیم که قابل اجراست اما منوط به عملکرد مناسب تمام دستگاه‌ها. وظیفه ساخت مسکن به عهده دولت است.

سوال: مجلس چه اقداماتی برای کمک به بهسازی بافت روستایی کرده است؟

خانی: زمانی ۷۵ درصد جمعیت ما روستایی بود اما امروز برعکس شده است. فردی که در روستا تولید کننده است، در شهر‌ها به مصرف‌کننده تبدیل می‌شود. ما ملزم کردیم که سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن در روستا‌ها نوسازی شود. بانک‌ها تمکین نکردند و ۱۰۰ میلیون را با سود ۵ درصد و ۱۰۰ میلیون دوم را با سود ۱۸ درصد ارائه می‌کنند. 

سوال: مشکل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات چیست؟

نیکزاد: بانک مرکزی ۲۰۰ میلیون تومان را به بانک‌ها ابلاغ کرد اما آن را منوط به ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۱۳ درصد اختلاف نرخ کرد. این موضوع انقدر اهمیت داشت که رئیس جمهور مستقیما دستور پرداخت را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد اما هنوز مشکل رفع نشده است.

سوال:  چه انتقداتی به شیوه عملکرد بنیاد مسکن وارد است؟

ورمزیار: کل بودجه روستا‌های ما بیشتر از ۵ درصد نیست در حالی که طبق قانون برنامه ششم سهم مناسبی از بودجه باید برای روستاها در نظر گرفته شود. این ناشی از نگاه درجه دو به سکونت روستایی و عشایری است. در بلایای طبیعی همین بافت‌های روستایی به دلیل نداشتن مسکن مقاوم آسیب می‌بینند. موضوعاتی مثل معماری و کسب و کارهای سنتی و خانگی در ساخت مسکن روستایی مورد کم توجهی قرار گرفته است.

نیکزاد: نظام فنی روستایی ما در کشور فعال است و تمام واحدهای ساخته شده دارای پروانه ساخت است. محوریت ما در تهیه نقشه‌های ساخت نظر خود مردم است. برای بافت‌های با ارزش هم با برنامه پیش می‌رویم.

سوال:  بودجه در نظر گرفته شده برای بنیاد به چه صورت است؟

خانی: ما در مسکن شهری و در مسکن روستایی مدافع هستیم. دولت گذشته که اصلا به این موضوع ورود نکرد اما از دولت جدید تقاضای توجه ویژه به مسکن را داریم. امسال هم بودجه خوبی برای بنیاد ندیدیم. بنا بود برخی از این منابع از درآمد‌های ناشی از واردات خودرو تامین شود که متاسفانه رد شد.

سوال: در طرح‌های هادی عملکرد به چه صورت بوده است؟

ورمزیار: روستاهای ما با رویکرد سکونتگاهی تهیه می‌شوند و این روستا را از ماهیت خودش دور می‌کند. فاصله از محل تامین انرژی پاک می‌تواند بسیار با اهمیت باشد. یکی از موارد مورد تایید طرح هادی بهبود فعالیت اقتصادی بود اما کمتر به موضوعات اقتصادی و اجتماعی توجه شده است. بنیاد مسکن مسئول توسعه اقتصاد روستا نیست اما در طرح هادی باید دیده می‌شد.

سوال: بند ج از فرایند دریافت تسهیلات حذف شد؟

نیکزاد: حدود ۴۹ هزار رستا در کشور وجود دارد که به تامین امنیت پایدار کمک می‌کند. بانک مرکزی، برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن باید در کنار هم این مشکل را حل کنند. در وزارت راه و شهرسازی می‌گفتند باید ۲ هزار و ۲۰۰ خانواده‌ای که وام روستایی گرفتند را به ما بدهید تا بند "ج" را قرمز کنیم اما طبق قانون منعی برای دریافت تسهیلات دوباره آن‌ها وجود ندارد؛ وزارت راه هم قول همراهی داده است.

خانی: اگر بانک‌ها ۴۴۰ هزار میلیارد تومان که موظف شدند را واریز کنند شرایط مناسبی خواهیم داشت. برای ورود بانک‌ها به بخش مسکن به شدت گله مندیم. بنا بود ۲۰۰ میلیون وام مسکن با سود ۵ درصد پرداخت شود.

سوال:  برای  امسال در چه شرایطی قرار دارید و چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

نیکزاد: الان ۶۰ هزار واحد مسکن شهری در نقاط کشور می‌سازیم که عملیات اجرایی آن آغاز شده است. در مورد بافت روستایی هم بسیاری به امید دریافت وام کار را شروع کردند و در انتظار تسهیلات‌اند. ما امکان ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۲۰۰ هزار واحد شهری را داریم اما زمینه این کار فراهم نشده. اگر وام ۲۰۰ میلیون تومانی تامین شود در کمتر از ۵ ماه اینده ۱۰۰ هزار مسکن روستایی را فعال می‌کنیم.