بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده با نفوذ متناوب زبانه‌های سامانه بارشی، آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها ابری همراه با وزش باد شدید، گاهی با رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود که در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی استان گاهی با وزش باد خیلی شدید و گردوخاک و کاهش دید مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران امروز (۷ اردیبهشت)کمی ابری و دربعد از ظهر به‌تدریج ابری وگاهی بارش پراکنده با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌پنج شنبه ( ۸ اردیبهشت ) نیمه‌ابری به تدریج ابری و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس بررسی اداره کل هواشناسی،طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی ایستگاه های تهران بارندگی ثبت شده است که میزان این بارندگی ها در لواسان ۱.۹ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، دماوند ۱.۱ میلیمتر، آبعلی ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۱ میلیمتر، ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) ۰.۰۱ میلیمتر بود.