معاون وظیفه عمومی فرماندهی کل انتظامی کشور امروز در جلسه قرارگاه احضار و اعزام مشمولان غایب خدمت دوره ضرورت در ستاد فرماندهی انتظامی گلستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت مجلس و دولت، حقوق سربازان وظیفه در سال جاری افزایش چشمگیری داشته که از اردیبهشت ماه در فیش‌های حقوقی منظور و معوقه فروردین ماه نیز در ماه‌های آتی به حساب آنان واریز خواهد شد.

سردار تقی مهری افزود: با اعلام سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور غیبت پشت دفترچه‌ای سربازان متأهل که فرمانده مستقیم رضایت کامل از آنان داشته باشد بطور کامل بخشیده شد.

سردار مهری با اشاره به اینکه نصف غیبت پشت دفترچه‌ای سربازان مجرد نیز بخشیده شد، گفت: برای آن دسته از سربازانی که غیبت سنواتی ندارند در صورت رضایت فرمانده مستقیم، می‌توانند از یک ماه مرخصی تشویقی در طول خدمت استفاده کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اشتغال جوانان گفت: در این باره جلسه‌های متعددی با دستگاه مختلف برای بکارگیری و اشتغال سربازانی که خدمت آنان به پایان رسیده، انجام شده و با بانک‌ها نیز تعامل لازم برای اعطای تسهیلات به این افراد صورت گرفته است.

سردار مهری گفت: بخش بزرگی از نظم و امنیت را مدیون رشادت‌های سربازان وظیفه‌ای هستیم که در اقصی نقاط کشور جانانه تلاش می‌کنند.

او گفت: در کشور ۲۱ میلیون مشمول داریم که وضع خدمت ۸۵ درصد آن‌ها تعیین تکلیف شده اند.