روز دوشنبه و سه‌شنبه به مناسبت عید فطر تعطیل است. اما در روز چهارشنبه که بین تعطیلات است ممکن است مدارس تعطیل شود؟

برخی از خانواده‌ها از فرصت تعطیلی دو روزه استفاده کردند و بار سفر بستند. از همین رو احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا نیز محدودیت‌های تردد عید فطر را اعلام کرد.

جلسه هیأت دولت برای تعطیلی مدارس

اما آیا دانش‌آموزان روز چهارشنبه باید در مدارس حاضر باشند؟ صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش درباره تعطیلی مدارس ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ گفت: «موضوع تعطیلی ایام هفته جزو اختیارات و صلاحیت‌های هیئت وزیران است.»

ستاری فرد گفت که تقاضای تعطیلی مدارس ۱۴ اردیبهشت از طرف آموزش‌وپرورش به هیأت دولت انجام شد.

اما آنطور که سخنگوی وزیر آموزش‌وپرورش گفت قرار است امروز هیأت دولت جلسه داشته باشد. در این جلسه درباره تعطیلی مدارس روز چهارشنبه هم تصمیم‌گیری می‌شود.

محدودیت تردد تعطیلات عید فطر

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات عید فطر گفت: تردد موتورسیکلت از ۱۲ ظهر روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه تا ساعت شش روز شنبه ۱۷ ماه جاری در مسیرهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان مشهد و بالعکس ممنوع است.

احمد شیرانی همچنین گفت: عبور انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ یکشنبه و سه‌شنبه دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع است.

همچنین در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، عبور انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴، از کرج میدان امیر کبیر و آزادراه تهران شمال به سمت مرزن‌آباد به صورت یک‌طرفه می‌شود.

شیرانی ادامه داد: عبور انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۱ تا ۲۴ روز دوشنبه دوازدهم اردیبهشت از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع است. در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، عبور انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ساعت ۲۴، از کرج میدان امیر کبیر و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن‌آباد به صورت یک‌طرفه است.