وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران ، تسهیلات بانک کارگشایی با حداقل زمان و بدون ضامن راهی است تا بانک در مواقع ضروری برای هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، تهیه جهیزیه، ودیعه مسکن و... در کنار مشتریان خود باشد.

متقاضیان تنها کافی است طلای خودشان را به عنوان وثیقه نزد بانک امانت بگذارند و یکی از وام‌های قرض‌الحسنه یا جعاله بانک کارگشایی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

بانک کارگشایی در حال حاضر تسهیلات خرد جعاله رفع احتیاجات ضروری را با سقف فردی 200 میلیون ریال و وام قرض الحسنه را با سقف فردی 20 میلیون ریال به ترتیب در قبال ترهین 100 و 30 گرم طلا و جواهرات، توسط 13شعبه و 42 دایره فعال در سراسر کشور به متقاضیان پرداخت می کند.

این وام، یکی از راحت‌ترین وام‌هایی است که هر متقاضی‌ می‌تواند دریافت کند و نیازی به پرداخت ماهانه اقساط ندارد.

پرداخت وام قرض الحسنه، ارائه تسهیلات جعاله احتیاجات ضروری، تودیع و نگهداری طلا و جواهرات مشتریان، واگذاری صندوق امانت به مشتریان و ... از جمله خدمات بانک کارگشایی است.

گفتنی است، بانک کارگشایی در سال 1305 تحت عنوان مؤسسه رهنی دولتی تأسیس شد و پس از تأسیس بانک ملی ایران به عنوان یکی از واحدهای این بانک در راستای کمک به رفع نیازهای ضروری متقاضیان مشغول ارائه خدمات است.

لازم به ذکر است، بانک کارگشایی طی سال گذشته به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان نیز تعداد 101 هزار و 725 فقره وام قرض الحسنه به ارزش بالغ بر یک هزار و 937 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

همچنین در این مدت، تعداد 130 هزار و 29 فقره تسهیلات جعاله به متقاضیان پرداخت شده که ارزش ریالی آن 20 هزار و 877 میلیارد ریال است.

منبع: ایلنا