دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت یارانه گوشت به عنوان یارانه جدید توسط دولت مردان مطرح شده است.این یارانه جدید بر اساس گمانه زنی ها به 300 هزار تومان می رسد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

همزمان با واریز یارانه ماه اول معترضان به دهک‌بندی یارانه‌ کمک معیشتی، از روز گذشته درگاه ثبت‌نام جاماندگان و تمام سرپرستان خانواری که به هر نحوی از یارانه محروم بودند شروع به کار کرد. همچنین روز گذشته روند کاهش قیمت‌ کالاهای اساسی تا حدودی متوقف و قیمت هر کیلو مرغ در 45 هزار تومان تثبیت شد. از سوی دیگر، برای نخستین‌بار نهاده‌های دامی و دیگر اقلام مشمول ارز ترجیحی با قیمت جدید در سامانه بازارگاه بارگذاری شدند و از این پس تولید‌کنندگان ملزم هستند محصولات خود را با مواد اولیه تعدیل قیمت شده تولید و عرضه کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، سرانجام روز گذشته سازمان هدفمندی‌سازی یارانه‌ها ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده را به صورت الکترونیکی آغاز کرد.

 این سازمان اعلام کرد: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده در راستای تکلیف مقرر در جزء یک بند «ص» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد. سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود کد دستوری #کد ملی *۴۳۸۵۷*۴* را شماره‌گیری کنند و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی ندارند. زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) برای اعداد زوج و همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) برای اعداد فرد از طریق این درگاه است. در صورتی که متقاضیان به هر دلیلی موفق به انجام ثبت‌نام در روزهای یادشده نشوند، می‌توانند روزهای شنبه ۳۱ اردیبهشت و یکشنبه اول خردادماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند. لازم به ذکر است ثبت‌نام پس از این تاریخ متوقف نخواهد شد و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، متعاقبا اعلام می‌شود. برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه به نام سرپرست خانوار، کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است. بدیهی است، پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌گردد که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌ حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

* سامانه معترضان به دهک‌بندی در دسترس خواهد ماند

معترضان به دهک‌بندی اعلام‌شده یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

بر اساس این فراخوان، افرادی که در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه قرار گرفته‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد یا مراجعه به درگاه‌های اعلام‌شده، ندارند.

* یارانه جدید به حساب خانوارهای معترض واریز شد

همچنین سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه مربوط به افراد معترض به عدم پرداخت خبر داد. این یارانه تا بررسی وضعیت این افراد، قابل برداشت نیست. در روزهای اخیر رئیس‌جمهور دستور رسیدگی سریع‌تر به وضعیت افرادی که نسبت به عدم پرداخت یارانه جدید اعتراض کرده بودند را صادر و بر واریز یارانه به حساب آنها تاکید کرد.

 در همین باره وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی اعلام کرد که این یارانه به حساب خانواده‌های معترض واریز شده اما تا انجام بررسی‌ها قابل برداشت نیست. دیروز سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد این یارانه به حساب سرپرستان خانواری که متقاضی بازبینی شده‌ بودند واریز شده است.

بر این اساس کمک معیشتی تکمیلی مرحله ۱۳۵ به حساب خانوارهایی که تا قبل از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک دهم قرار گرفته و متقاضی تجدیدنظر و بازبینی در دهک‌بندی اعلام شده آن وزارتخانه شده بودند، از سوی سازمان هدفمندی واریز شده است. این مبلغ واریزی به حساب سرپرستان تا بررسی‌های انجام شده و تایید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسدود و غیرقابل برداشت خواهد بود.

پرداخت یارانه جدید در پایان روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه و در جریان اصلاح نظام یارانه‌ای در دستور کار دولت قرار گرفت و برای ۲ ماه اردیبهشت‌ و خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما مساله اینجا بود که دولت بر اساس دهک‌بندی‌ای که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام داده بود دهک دهم یعنی طبقه پردرآمد را از دریافت این یارانه کنار گذاشت و برای ۹ دهک به تعداد حدود ۷۲ میلیون نفر واریزی انجام داد به طوری که برای دهک‌های اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر واریز کرد.