رییس سازمان خصوصی سازی   ادامه داد: ماده ۳۴ تبصره سه قانون سیاست اصل ۴۴ ساز و کاری را پیش بینی کرده است که وزارت رفاه افرادی که استحقاق دریافت سهام عدالت را دارند تعیین کند. در این راستا چند جلسه با وزارت رفاه برگزار شده است تا به اشراف کافی در این حوزه برسیم. البته چند وقتی است که موضوع دهک بندی و یارانه‌ها وزارت رفاه را درگیر کرده، اما این موضوع باید تا پایان خرداد مشخص شود.

این مقام مسئول با اشاره به بند الف تبصره ۲ قانون بودجه اظهار کرد: طبق این بند دولت مکلف شده است به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست اصل ۴۴ سهام عدالت پرداخت کند

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود پرداخت سهام عدالت به دو دهک اول و چهار دهک بعدی باشد، عنوان کرد: اما در کشور چنین اشرافی از مجموع درآمد وجود ندارد. در ابتدا سهام عدالت بر اساس رده بندی شغلی بود، برای مثال کارمندان دولت، تاکسیرانان، خادمان مسجد و…، این موضوع باعث شد بعضا افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت نیستند، سهام عدالت دریافت کنند و برعکس. دهک بندی توسط وزارت رفاه انجام می‌شود اما اینکه چه میزان سهام و به چه طریقی واگذار شود هنوز مشخص نیست.