یارانه نقدی | بیش از 20 میلیون نفر اردیبهشت ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد

حسینعلی خواجه مظفری گفت: کسانی که از سال ۸۹ یارانه دریافت نکردند و همچنین افرادی که از سال ۹۳ برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده و یا انصراف دادند و همچنین حذف‌شدگان سال ۹۴ و یارانه اخیر نیز برای ثبت درخواست خود باید به سامانه هدفمندی یارانه ها مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: افراد جامانده ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد  دستوری #کدملی*4*43857* را شماره گیری کرده و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: زمان ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده براساس آخرین رقم سمت راست کد ملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷و ۲۸ اردیبهشت ماه جاری برای اعداد زوج و همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹و ۳۰ اردیبهشت برای اعداد فرد از طریق درگاه my.gov.ir انجام شد اما اقرادی که هنوز موفق به انجام ثبت‌نام نشدند، می توانند امروز ۳۱ اردیبهشت و یا یکشنبه اول خرداد ماه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

گردش مالی ملاک دهک‌بندی خانوارها

خواجه مظفری با بیان اینکه همه اقدامات مربوط به یارانه تا قبل از دریافت آن به وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه ها مرتبط است، با اشاره به دهک بندی خانوار، گفت: در پرداخت یارانه ها گردش مالی ملاک دهک‌بندی خانوارها قرار گرفت، درصد بالایی از مردم یارانه می گیرند و بیش از ۷۰ درصد جمعیت یارانه‌بگیر ما روستاییان هستند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنانی که از لیست یارانه‌بگیران حذف شدند و یا به نوع دهک‌بندی اعتراض دارند نگران نباشند به تمامی درخواست های مردم ترتیب اثر داده می شود، موارد مربوط به یارانه در تهران پیگیری می شود اما ما به عنوان خادمان مردم هر ساعت اطلاعیه های مربوط به یارانه را به مردم اعلام می کنیم و پاسخگوی سوالات آنها هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه هر نوع پیگیری درباره یارانه جدید نیاز به مراجعه حضوری ندارد، تاکید کرد: دولت به جز برای دهک دهم یارانه سایر دهک‌ها را تدارک دیده و تامین اعتبار انجام شده است.

وی متذکر شد: ممکن است برخی افراد به درستی در دهک موردنظر قرار نگیرند که می توانند با مراجعه به سامانهhemayat.mcls.gov.ir و یا تماس با سامانه ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض خود به دهک‌بندی و سایر مشکلات مربوط به یارانه را گزارش کنند.

خواجه مظفری در خصوص قابل برداشت نبودن یارانه برای برخی از مردم توضیح داد: بخشی از یارانه ای که واریز شده قابل برداشت است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد اما گاهی اوقات برخی یارانه‌بگیران به دلیل بدهی بانکی و یا ایراد در کارت موردنظر برای دریافت یارانه دچار مشکل می شوند که باید با مراجعه به بانک برای رفع آن اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به حذف یارانه برخی خانوارها به دلیل وضعیت مالی مطلوب فرزند مجرد، افزود: گاهی اوقات در برخی خانوارها فرزند مجرد آنها مستقل است و در حساب بانکی خود مبالغ قابل توجهی پول دارد که موجب می شود یارانه سرپرست خانوار قطع شود که برای رفع این مشکل فرزندان متاهل باید به پلیس به اضافه ۱۰ و فرزندان مجرد باید با مراجعه به بخشداری برای تفکیک خانوار اقدام  کرده و در صورت تمایل دوباره برای دریافت یارانه ثبت نام کنند.

گفتنی است؛ بنا به اعلام مسئولان مربوطه ثبت‌نام جاماندگان از یارانه پس از تاریخ اعلام شده متوقف نخواهد شد و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، متعاقباً اعلام می‌شود.

علی صالح‌آبادی در یک برنامه تلویزیونی درباره اینکه چرا بخی افراد یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت نکردند؟ اظهار کرد: بر اساس فایلی که از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت، بانک‌ها تمامی پرداخت‌ها را انجام دادند. البته، ممکن است برخی افراد به دلیل اینکه اسم آن‌ها در لیست اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درج نشده باشد، یارانه را دریافت نکرده باشند که این افراد می‌توانند اعتراض خود نسبت به این موضوع را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کنند تا بررسی شود.