وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی دارد گفت: در انتظار ضمانت‌نامه‌ای هستیم که سازمان برنامه و بودجه طبق آن پرداخت مابه‌التفاوت سود را تضمین کند که انشاالله به زودی محقق می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی دارد گفت: در انتظار ضمانت‌نامه‌ای هستیم که سازمان برنامه و بودجه طبق آن پرداخت مابه‌التفاوت سود را تضمین کند که انشاالله به زودی محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، اکبر نیکزاد - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن و وزارت کشور در زمینه توسعه و عمران روستایی اظهار کرد: چند روز پیش در جلسه سوم شورای عالی مسکن خدمت رئیس جمهور بودیم که بنده مشکلات مسکن روستاییان را در میان گذاشتم.

وی افزود: موضوعی که در این جلسه مطرح شد این بود که سازمان برنامه و بودجه نامه‌ی مربوط به مابه التفاوت یارانه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را ارائه و مابه‌التفاوت سود را تضمبن کند که هنوز ابلاغ نشده است.

رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: با این وجود آیت الله رئیسی - رئیس جمهور، عنایت ویژه ای به وام مسکن روستاییان دارد و یقین داریم که موانع هم برطرف می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه سود تسهیلات مسکن روستایی ۵ درصد است گفت: سازمان برنامه و بودجه باید مابه التفاوت ۱۳ درصد را تضمین کند. من در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن با برخی از عزیزان سازمان برنامه و بودجه صحبت کردم گفتند این عدد سنگینی است.

وی تاکید کرد: من گفتم اگر تسهیلات محقق نشود با خانه‌های نیمه کاره روستاییان مواجه می‌شویم که روی فوندانسیون مانده است و دردی دوا نمی شود. روستاییان در زمینه تامین محصولات کشاورزی و گندم به کشور و مملکت محبت دارند بنابراین باید در زمینه ساخت مسک به آنها کمک شود.

در این نشست، مهدی جمالی‌نژاد ـ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: مسیر پیشرفت کشور از رشد و توسعه‌ی روستاها می‌گذرد. اما حدود ۱۰۰ سال است که توزیع ناعادلانه خدمات و امکانات باعث توسعه نامتوازن کشور و خالی شدن روستاها از جمعیت شده است. با وجود آنکه نهادهای مختلف زحمات زیادی کشیده‌اند امروزه روستاها و شهرهای میانی کشور خالی از سکنه شده‌اند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه مشترکی که امروز بین وزارت کشور و بنیاد مسکن منعقد می‌شود گفت: این تفاهم‌نامه در جهت ایجاد هم‌افزایی و همکاری به منظور حل مشکلات و کمک به توسعه روستاها امضا می‌شود. وزیر کشور عنایت ویژه‌ای به روستاها دارد و در این خصوص قرارگاه تشکیل داده است که مرتب مسائل روستاها دنبال می‌شود.

هم‌چنین اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن درخصوص این تفاهم‌نامه گفت: طی حدود یک ماه گذشته جلساتی داشتیم که مفصل درباره مسائل و مشکلات روستاها و زمینه‌های همکاری بین بنیاد مسکن صحبت شد. وزیر کشور دستور اکید داد که بایستی زمینه همکاری بنیاد با دهیاری‌ها فراهم شود و برای این تفاهم‌نامه ساعت‌ها وقت گذاشتیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: مردم همکاری خوبی با طرح تحول اقتصادی دولت دارند. کانون اقتصاد مقاومتی، روستاهاست؛ زیرا روستا محل تولید است. دهیاران نیز در خط مقدم ارایه خدمات به روستاها هستند. ما هم در زمینه‌های مختلف اعم از عمران و مسکن روستایی فعالیت  داریم که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه شاهد بهبود کارها باشیم.

نیکزاد با اشاره به ارایه قیر رایگان به روستاها گفت: یکی از مزایای چنین تفاهم‌نامه‌هایی ایجاد هم‌افزایی و همدلی است. به طور مثال ما قیر رایگان داریم ولی برای تبدیل آن به آسفالت با محدودیت منابع مواجه بودیم. در این خصوص با بنیاد مستضعفان جلسه گذاشتیم و گفتیم ما قیر رایگان می‌دهیم و شما آسفالت روستاها را بر عهده بگیرید که این اقدام صورت گرفت. در مناطق آزاد با دکتر سعید محمد نیز تماس گرفتیم و همین اقدام در آن‌جا نیز انجام شد.

در ادامه این نشست، جمالی‌نژاد به ۳۷۰ وظیفه مختلف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: امروز زیرساخت‌های کالبدی روستاها خوب است اما در موضوعات نرم‌افزاری کمبودهایی وجود دارد. مثلا آب و برق و گاز هست اما اشتغال نیست که باید بر روی این مسائل کار شود.

بانک رفاه دامنه خدمات تسهیلاتی خود را گسترش داده است و به تمامی مستمری‌ و حقوق بگیرانی که حقوق و مزایای خود را از این بانک دریافت می‌کنند، تسهیلات کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می‌دهد. 

 وام بدون ضامن بانک رفاه کارگران به همه مستعمری و حقوق‌بگیران این بانک داده می‌شود. متقاضیان با اعتبارسنجی بانک مرکزی و نامه کسر از حقوق می‌توانند تسهیلات کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند.

طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن بانک رفاه کارگران با سود ۱۸% و حداکثر زمان بازپرداخت ۴۸ماه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است البته زمان بازپرداخت برای وام ۵۰میلیون تومانی متفاوت است و حداکثر زمان بازپرداخت برای تسهیلات ۵۰میلیون تومانی ۳۶ماه است.

نوع ضمانت وام بدون ضامن بانک رفاه کارگران از نوع اعتبارسنجی بوده و حساب سپرده لازم برای دریافت این وام حساب سپرده قرض‌الحسنه است و نیازی به حساب سپرده جداگانه ندارد.

تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی بانک رفاه کارگران حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان هزینه تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه دارد. کل سود دریافتی بانک از این تسهیلات حدود ۴۱میلیون تومان است.

به عبارتی دقیق‌تر دریافت‌کننده تسهیلات متعهد می‌شود در ازای دریافت این وام مبلغ دو میلیون و ۹۳۷هزار و ۵۰۰تومان به صورت ماهانه بازپرداخت کند و در پایان با اختلاف ۴۱میلیون تومانی حدود ۱۴۱میلیون و ۵۰هزار تومان به بانک پرداخت می‌کند.

از شرایط لازم دریافت این وام این است که وام‌گیرنده دارای اعتبار A، B یا C بانک مرکزی باشد و حقوق بگیر بانک رفاه کارگران باشد.

اعتبار برای دریافت وام فوری

شناسنامه اعتباری شخص، معرفی نامه ای است که کارنامه و عملکرد اعتباری شخص را در زمینه پایبندی او به ایفای تعهدات نشان می دهد. از این رو وقتی این شخص برای دریافت تسهیلات به شعبه بانک مراجعه کند، متصدی شعبه با دریافت و ارزیابی شناسنامه اعتباری او متوجه خواهد شد این شخص تا چه میزان به تعهداتش پایبند بوده است. به عنوان مثال آیا این شخص اقساط تسهیلات قبلی خود را سر موعد تعیین شده پرداخت نموده یا این که آن را دیر پرداخت می کرده است.

برخورداری از یک شناسنامه اعتباری مثبت از ارزش فراوانی برخوردار است. در کشورهای دیگر افراد برای انجام هرگونه معاملات اعتباری مثل خریدهای نسیه، اجاره واحد مسکونی، خرید اقساطی بیمه نامه، دریافت وام های خرد از صندوق ها و موسسات مالی خرد، انعقاد قراردادهای لیزینگ، تکمیل پرونده استخدام و از این قبیل، شناسنامه اعتباری خود را از سامانه اعتبارسنجی دریافت و به طرف دیگر ارائه می نمایند.

اطلاعاتی که در شناسنامه اعتباری وجود دارد بدون توجه به نوع گزارش، مشتمل بر موارد زیر می باشد:

1- ترسیم کامل وضعیت اطلاعات هویتی مشتری در بانک های مختلف بر مبنای تاریخ به روز رسانی اطلاعات در هر بانک

2- تشریح کامل روند بازپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی توسط مشتری در کل نظام بانکی کشور به تفکیک هر قرارداد

3- ترسیم وضعیت تعهدات آتی مشتری.

4- ترسیم وضعیت تعهدات سررسید گذشته و معوق مشتری.

5- ترسیم وضعیت تعهدات غیر مستقیم مشتری.

6- فراهم نمودن امکان اخذ گزارش کامل وضعیت اعتباری ضامن های قراردادهای مختلف مشتری.

7- ارائه گزارش به روز آمار مراجعات مشتری به بانک های مختلف تحت عنوان گزارش آمار استعلام.

8- ارائه گزارش تفصیلی در خصوص تغییرات اطلاعات مهم مرتبط با مشتری مانند تغییرات اطلاعات آدرس مشتری در بانک های مختلف، تغییرات مربوط به اطلاعات هویتی، تغییرات مربوط به انواع وضعیت های منفی مشتری و...

9- متصل بودن کلیه موارد فوق الذکر به یک شناسه منحصر به فرد ملی. فراهم بودن امکان اخذ استعلام و دریافت گزارش اعتباری در خصوص کلیه ذینفعان یک درخواست اعتباری (به عنوان مثال استعلام در خصوص وضعیت اعتباری سهامداران، مدیران و ....).

10- فراهم بودن امکان اتصال سامانه به سایر بانک های اطلاعاتی موجود در کشور جهت درج سوابق منفی هویتی مشتری

11- در حال حاضر علاوه بر اطلاعات تسهیلاتی بانک ها، اطلاعات مرتبط با ضمانت نامه ها، چک های برگشتی، بدهکاران مالیاتی، بدهکاران ماده 14 گمرک نیز دریافت شده و در سامانه بارگذاری شده است.