روز گذشته با موافقت شورای پول و اعتبار سقف پرداخت وام کمک ودیعه مسکن افزایش پیدا کرد و سقف این تسهیلات در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان شد. 

براساس اعلام بانک مرکزی، دوره بازپرداخت این تسهیلات که اعطای آن از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱) انجام خواهد شد، حداکثر ۵ ساله و نرخ سود آن نیز ۱۸ درصد است.

در این زمینه، بررسی‌های نشان می‌دهد که تهرانی‌ها برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن جدید باید ماهانه ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۴۲ تومان قسط پرداخت کنند.

سود این تسهیلات نیز ۵۲ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۶۴ تومان است که به عبارتی، بانک در پایان دوره ۵ ساله بیش از ۱۵۲ میلیون تومان از دریافت کننده این تسهیلات می‌گیرد.

از سوی دیگر، مبلغ اقساط ماهانه وام ۷۰ میلیونی ودیعه مسکن تقریبا ۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۵۳۹ تومان و سود این وام نیز ۳۶ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان است.

علاوه براین، دریافت کنندگان وام ۴۰ میلیونی کمک ودیعه مسکن نیز، باید ماهانه معادل یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ تومان قسط بدهد و سود این وام نیز ۲۰ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان است.