قیمت طلا / قیمت طلا در چند روز اخیر بالا رفت. افزایش قیمت طلا باعث کم رونق شدن بازار طلا شد. قیمت طلا در  ماه گذشته اندکی کاهشی شده بود. جدیدترین قیمت طلای 18 عیار و 24 عیار را با هم در سایت مه شو می خوانیم.

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۳۷۳,۰۰۰ (یک میلیون و سیصد و هفتاد و سه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۲۷ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۳۷۳,۰۰۰ -۳,۷۰۰ -۰.۲۷ 11:29
۱,۳۷۶,۷۰۰ ۱۲,۷۰۰ ۰.۹۲ روز قبل
۱,۳۶۴,۰۰۰ ۸,۶۰۰ ۰.۶۳ ۳ روز پیش

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۳۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵,۹۴۴,۰۰۰ (پنج میلیون و نهصد و چهل و چهار هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۳۱,۹۲۰ (سی و یک هزار و نهصد و بیست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

قیمت دلار در بازار متشکل امروز

دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۷,۷۰۳ (بیست و هفت هزار و هفتصد و سه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۵ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۷,۷۰۳ ۱۶ ۰.۰۵ 11:26
۲۷,۶۸۷ ۲۷ ۰.۰۹ روز قبل
۲۷,۶۶۰ -۱۳.۰۰ -۰.۰۵ ۳ روز پیش

آخرین نرخ یورو در صرافی ملی

همچنین یورو در صرافی ملی با افزایش ۰.۰۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۸,۷۷۱ (بیست و هشت هزار و هفتصد و هفتاد و یک ) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به 14,978,000 (چهارده میلیون و نهصد و هفتاد و هشت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۹ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۴,۹۷۸,۰۰۰ -۱۳,۰۰۰ -۰.۰۹ 11:30
۱۴,۹۹۱,۰۰۰ ۱۲۳,۰۰۰ ۰.۸۲ روز قبل
۱۴,۸۶۸,۰۰۰ -۹,۰۰۰ -۰.۰۷ ۳ روز پیش

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۸,۲۵۰,۰۰۰ (هشت میلیون و دویست و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر نیم سکه
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۸,۲۵۰,۰۰۰ ۰ ۰ 11:31
۸,۲۵۰,۰۰۰ ۳۰,۰۰۰ ۰.۳۶ روز قبل
۸,۲۲۰,۰۰۰ -۱۰,۰۰۰.۰۰ -۰.۱۳ ۳ روز پیش

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل ، ۵,۲۵۰,۰۰۰ (پنج میلیون و دویست و پنجاه هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۳,۰۵۵,۰۰۰ (سه میلیون و پنجاه و پنج هزار) تومان قیمت خورد.

رافائل گروسی عنوان کرده است، اقدام ایران در قطع دوربین‌های آژانس چالشی جدی برای تلاش‌های ما ایجاد می‌کند و موجب می‌شود ما نتوانیم پیوستگی دانش خودمان درباره این برنامه هسته‌ای را حفظ کنیم. این ضربه‌ای مهلک به مذاکرات خواهد بود. با وجود برخی امیدواری افزایشی ها، بازار مدتی است که به این جنس از اخبار چندان توجهی نشان نمی دهد.  

فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرده است احتمالاً نرخ بهره را ۱.۲۵ درصد دیگر طی ۲ ماه آینده افزایش می‌دهد، این اقدام شرایط را برای سرمایه‌گذاران طلا سخت می‌کند، اما بالا رفتن نرخ بهره به‌همراه کند شدن روند رشد اقتصاد می‌تواند اقتصاد جهان را وارد رکود کند که از قیمت طلا حمایت می‌کند و یک حداقل قیمت برای آن ایجاد می‌کند.

قیمت نقره امروز با ۱.۷۰ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۴۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۲ درصد کاهش ۹۴۰ دلار و ۴۲ سنت معامله می‌شود.

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ۴۴۸ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۷۴۶ هزار تومان، ربع سکه، دو میلیون و ۱۸۶ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۳۲۳ هزار تومان حباب دارد.

بازار امروز شاهد افزایش قیمت طلا ۱۸ عیار است که هر گرم آن با هفت هزار و ۳۰۰ تومان رشد، ۱,۳۸۷,۰۰۰ (یک میلیون و سیصد و هشتاد و هفت هزار) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا در بازار امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافت.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۱,۸۴۸ (یک هزار و هشتصد و چهل و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۳ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۸۴۸ ۲.۵۰ ۰.۱۳ 09:00
۱,۸۴۶ -۱۹.۷۰ -۱.۰۷ روز قبل
۱,۸۶۶ ۹.۵۰ ۰.۵ ۲ روز پیش

 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت‌ طلا، امروز با وجود روند افزایشی اونس جهانی، کاهشی بود. به نظر می‌رسد اقدام بازارساز در کنترل قیمت دلار، تاثیر خود را بر این بازارها نیز گذاشته باشد. اما به اعتقاد یک کارشناس بازارهای مالی، احتمالا طلا و سکه در میان‌مدت از بازار جهانی پیروی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز در بازار طلا نوساناتی وجود داشت و روند بازار عمدتا کاهشی بود. این روزها، هر چند قیمت انس جهانی با سقف خود فاصله زیادی دارد اما روند قیمتی آن در مجموع افزایشی است. با وجود این، به نظر می‌رسد اقدامات بازارساز در کنترل قیمت دلار، تاثیر خود را بر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی نیز گذاشته باشد. البته علی طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی، معتقد است، اگر اتفاق خاصی در بازار دلار رخ ندهد، قیمت طلا در میان‌مدت از نوسانات اونس پیروی می‌کند.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا امروز کاهشی بود. هر گرم طلای ۱۸ گرم در لحظه تنظیم این خبر یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۱۷ تومان داد و ستد می‌شود. نرخ طلا امروز به محدوده یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان نیز رسید.

سایت اتحادیه روز گذشته با اختلال مواجه بود اما بر اساس اعلام سایت شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلا دیروز هم روند کاهشی داشت و بعد از ظهر روز یکشنبه به یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده بود. در حالی که روز شنبه طلا در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هم معامله می‌‌شد.

قیمت سکه طرح جدید نیز امروز روند کاهشی داشت و اکنون به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. ساعاتی پیش سکه تا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان نیز معامله می‌شد. در حالی که در روزهای گذشته، نرخ سکه در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۲۷ هزار تا ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نوسان داشت.

البته آنگونه که اقتصادنیوز گزارش داده: قیمت سکه امروز پس از اینکه تا ۱۴ میلیون ۷۵۰ هزار تومان پایین آمد، در نیمه ظهر برخلاف قیمت دلار و طلا افزایشی شد و به ۱۴ میایون و ۹۹۰ هزار تومان هم رسید.

در این میان، قیمت سکه طرح قدیم، امروز روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت ۱۷۲۳٫۶۷ دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت طلا

طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی معتقد است دولت با اقدامات کنترلی در حال سرکوب قیمت دلار است اما این روند نهایتا تا دو الی سه ماه دیگر می‌تواند ادامه یابد.

او به تجارت‌نیوز می‌گوید: دولت قیمت دلار را در ماه‌های پیش رو با سرکوب قیمتی کنترل می‌کند. مشروط بر اینکه اتفاق خارق‌العاده‌ مثبت یا منفی در بحث مذاکرات وین رخ ندهد و همین شرایط مبهم ادامه یابد.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید می‌کند: اما زمانی که بانک مرکزی دیگر منابع مالی کافی را در اختیار نداشته باشد، دلار به طرف سطوح بالاتر حرکت می‌کند.

طباطبائی در مورد قیمت طلا و سکه هم می‌گوید: قیمت جهانی طلا احتمالا تا اوایل سال ۲۰۲۳ که مصادف با اوایل دی سال جاری است، دیگر ریزش سنگینی را تجربه نکند. پیش‌بینی می‌شود طلا در میان‌مدت، به خاطر تعدیل نسبی سیاست‌های انقباضی آمریکا، صعود مجددی را تجربه کند. اما در درازمدت روند طلای جهانی احتمالا نزولی خواهد بود.

او بیان می‌کند: اگر اتفاق عجیبی در بازار ارز کشور رخ ندهد و سیاست کنترل قیمتی ادامه یابد، احتمالا در میان‌مدت طلای داخلی نیز از نوسانات اونس پیروی می‌کند. به گونه‌ای که پس از ریزشی اندک، به صورت موقت در چند ماه آینده روند صعودی به خود بگیرد. اما در صورتی که اخبار منفی از مذاکرات، قیمت دلار را صعودی کند، سناریو ممکن است به صورت کامل عوض شود.