سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری در سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه همرفتی به ویژه در ساعت‌های عصر و اوایل شب امروز تا اواخر وقت فردا شنبه (۲۷ فروردین) با مخاطرات تندباد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و نیز انتظار رگبار باران، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ خبر داد.

منطقه اثر این سامانه استان‌های تهران، البرز، قم و نیمه شمالی مرکزی است که می‌تواند منجر به اختلال در ترددهای دورن شهری و برون شهری، خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنعت کشاورزی، آب‌گرفتگی محلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و کاهش دید شود.

سازمان هواشناسی کشور در همین راستا به شهروندان توصیه کرد که از تردد غیرضروری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی، عدم فعالیت در ارتفاع از جمله شهرهای بازی، ساختمان‌های در حال بازسازی و احداث، پرواز با پاراگلایدر و سایر فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز. عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها و پاکسازی دهانه پل‌ها و آب‌روها اجتناب کنند.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ابراز کرد: امروز دوشنبه در  ساعات بعدازظهر و اوایل با افزایش ابرهای همرَفتی در بخش‌هایی از غرب سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب و زاگرس مرکزی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

وی با اظهار این‌که "فردا علاوه بر این مناطق در برخی مناطق استان‌های مازندران و گلستان نیز رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است"، افزود: در شمال سیستان و بلوچستان و به‌خصوص منطقه زابل وزش باد و پدیده گردوخاک روی می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با بیان این‌که "امروز برای جنوب و غرب استان تهران در برخی ساعات وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی شده است"، گفت در مناطقی از جمله ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک در جنوب و شهر قدس، شهریار، ملارد، فرودگاه امام خمینی احتمال وقوع طوفان گردوخاک وجود دارد.

رفیعی همچنین از کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل خبر داد.