وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

 بانک پاسارگاد سال گذشته انواع تسهیلات به خصوص وام قرض الحسنه ازدواج را به مشتریان خود عرضه کرد. این بانک کوشید تا جریان پرداخت وام را به مشتریان خود آسان کند. در حال حاضر بانک مذکور در قالب انواع عقود اسلامی، به متقاضیان واجد شرایط وام می‌پردازد. در ادامه این گزارش انواع تسهیلات ارائه شده توسط بانک پاسارگاد معرفی خواهند شد؛

اعطای تسهیلات ارزان قیمت

بانک پاسارگاد با هدف کمک به رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور و افزایش دامنه خدمات بانکی، اقدام به اعطای تسهیلات ارزان قیمت کرده است. بر اساس این طرح، مشتریان متناسب با ضریب امتیازشان در بانک، با حداقل مانده روزانه یک میلیون ریال در حساب های جاری و کوتاه‌ مدت خود مشمول برخورداری از این تسهیلات می‌شوند.

گشایش اعتباری اسنادی داخلی

یکی از نیازهای موجود در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی انجام معامله بین خریدار و فروشنده در فضای قابل اعتماد و بدون ریسک است. بانک پاسارگاد با ارائه خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی ضمن اعتماد سازی میان طرفین قرارداد، کلیه شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک را برای خریداران و فروشندگان داخلی فراهم می‌کند. خریداران با استفاده از این خدمات می‌توانند از مزایایی نظیر تامین کالا یا مواد اولیه با حداقل نقدینگی، دریافت اعتبار با کارمزد کمتر از تسهیلات و پرداخت وجه به فروشنده بعد از اجرای کامل تعهدات برخوردار شوند.

مشارکت مدنی

مشارکت مدنی در بخش‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی کاربرد دارد. برای قرارداد مشارکت مدنی، بانک موظف است قبل از اقدام به عقد قرارداد، عملیات موضوع مشارکت را در حد نیاز بررسی کند.این کار به منظور بازگشت اصل مال شرکت و سود مورد انتظار ناشی از مشارکت در طول مدت قرارداد انجام می‌شود. ضمنا باید در قرارداد نحوه تسویه مشارکت قید شود. مدت تسهیلات مشارکت مدنی مواد اولیه، ۶ ماه با بازپرداخت راس و یکسال با پرداخت قسط تدریجی است.

مضاربه

مضاربه صرفاً در بخش بازرگانی کاربرد دارد و بانک می‌تواند به عنوان مالک، سرمایه نقدی لازم را برای انجام یک معامله تجاری در اختیار عامل، قرار دهد. بعد از اتمام قرارداد و انجام فعالیت تجاری سود حاصل از آن به نسبت از پیش توافق شده بین طرفین تقسیم می‌شود. بانک می‌تواند سرمایه مورد نیاز را به تدریج یا یکجا در اختیار عامل قرار دهد.

ضمنا بانک موظف است قبل از اقدام به عقد قرارداد، عملیات موضوع مضاربه را در حد نیاز بررسی و اطمینان حاصل کند که اصل سرمایه و سود مورد انتظار در طول مضاربه قابل برگشت است.

جعاله

قرارداد جعاله برای گسترش امور تولیدی، بازرگانی و خدماتی کاربرد دارد. دریافت یا پرداخت جعل طبق قرارداد، یکباره یا به دفعات به اقساط مساوی و غیرمساوی در سررسید و یا سررسیدهای معین اتفاق می‌افتد.

خرید آنلاین اقساطی بانک پاسارگاد

خرید آنلاین اقساطی به منظور جبران کمبود نقدینگی مشتریان برای خرید کالا تبیین شده است. براساس این طرح، مشتریان دارای سپرده‌های فعال قرض‌الحسنه جاری بدون دسته چک و سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت، پس از عقد قرارداد و وثیقه کردن سپرده خود، می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها و فروشندگان آنلاین طرف قرارداد با بانک، کالا یا خدمات مورد نظر خود را به‌صورت اقساطی خریداری کنند.

کاپ کارت

بانک پاسارگاد با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان کالا و خدمات و آسان کردن فرایند دریافت تسهیلات خرید کالا، طرح کاپ کارت را طراحی و ارائه کرده است. این طرح بر مبنای اعتبارسنجی هوشمند مشتریان و در راستای گسترش هرچه بیشتر سطح مراودات آن‌ها با بانک پایه‌ریزی شد. در این طرح پس از بررسی امتیاز محاسبه ‌شده سپرده‌های مشتریان متقاضی، در صورت احراز شرایط اعتبارسنجی تسهیلاتی، در چارچوب عقد مرابحه و در قالب کارت اعتباری تسهیلات مذکور اعطا می‌شود. در حال حاضر براساس این طرح کلیه مشتریان حقیقی بانک پاسارگاد که دارای سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت‌عادی یا قرض‌الحسنه جاری هستند را در بر می‌گیرد.

 با بیان اینکه برنامه صندوق برای حمایت از صنایع کوچک در سال ۱۴۰۱ این است که متفاوت از سالهای گذشته محصولات خود را کامل کند، اظهار کرد: در گذشته صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صرفا نسبت به صدور ضمانتنامه و تضمین تسهیلات برای واحدهای صنایع کوچک اقدام می‌کرد، اما حالا به این نتیجه رسیدیم که باید یک محصول را به طور کامل ارائه دهیم. یعنی صرفاً تامین کننده تضامین نباشیم و خودمان بتوانیم تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهیم.