شاخص هوای تهران چقدر شد؟

کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه شب گذشته شاخص آلاینده‌ها در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار گرفت اما از اوایل صبح سیر نزولی داشته است، گقت: شاخص آلاینده هم اکنون کیفیت هوا ۱۷۲ و در شرایط ناسالم برای همه قرار دارد.

سولماز احدی در گفتگو با ایسنا، درباره شاخص هوای تهران در روز دوشنبه ( 13 تیرماه) اظهار کرد: آلاینده شاخص ۲۴ ساعت گذشته هوای تهران با میانگیم ۱۶۸ ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها بود. آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نیز ۱۴۸ ثبت شد و از این لحاظ کیفیت هوای پایتخت در شرایط نا مناسب برای گروه‌های حساس قرار داشت.

وی افزود: میانگین کیفیت هم اکنون هوای تهران ۱۷۲ و در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است. آلاینده شاخص نیز ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون گزارش شده است.

کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در تشریح روند افزایش شاخص آلاینده‌ها در تهران گفت: شب گذشته ساعت ۲۱ یک توده گرد و خاک در استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد که در ایستگاه‌های غرب پایتخت شاخص آلاینده‌ها بالا رفت و در نیمه شب به ۳۰۰ رسید و در شرایط بسیار ناسالم سپس خطرناک قرار گرفت و این شرایط جوی تا ساعت ۶ صبح نیز ادامه داشت سپس سیر نزولی گرفت.

در حالی شاخص هوای تهران در شرایط خطرناک قرار گرفت که از ابتدای بهار تا کنون نیز چندین بار وضعیت خطرناک را تجربه کرده و افزایش غلظت آلاینده‌های شاخص مربوط به خیزش گرد و خاک بوده است.

میزان آلودگی هوای تهران برای چندمین‌بار در چند وقت اخیر بین شهرهای آلوده دنیا رتبه اول را به نام خود ثبت کرد.