مرحله دوم عرضه محصولات خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از ساعت ۱۷ روز گذشته، ۲۵ تیر ۱۴۰۱ آغاز شده است.

در ساعت‌های ابتدایی آغاز این طرح، برخی کاربران از اختلال در این سایت گلایه داشته و موفق به ثبت تقاضای خود نشده‌اند. این مشکل در دوره نخست برگزاری پیش‌فروش در سامانه یکپارچه نیز در روزهای نخست وجود داشت.

اما مهلت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه کی به پایان می‌رسد؟

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری این طرح، متقاضیان تا ۷۲ ساعت برای ثبت تقاضای خود فرصت دارند. به عبارت دیگر، مهلت ثبت‌نام در مرحله دوم قرعه‌کشی، ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه، ۲۸ تیر به پایان می‌رسد.

خودرو

مهلت پایانی ثبت‌نام در طرح‌های فروش خودرو

نحوه ثبت‌نام در سامانه یکپارچه

در این سامانه راهنمای ثبت‌نام خودرو به شرح زیر آمده است:

  • مرحله اول:

متقاضیان جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.

  • مرحله دوم:

با انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود. سپس با تکمیل فرم اطلاعات، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن است.

  • مرحله سوم:

پس از تشکیل حساب کاربری، کاربر به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت می‌شود. سپس نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده می‌شود. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه ثبت می‌کند. تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است. در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود.

  • مرحله چهارم:

پس از تکمیل فرم ثبت‌نام کاربر می‌تواند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کند.

  • مرحله پنجم:

کاربر می‌تواند پس از انتخاب خودروی مورد نظر، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود.

  • مرحله ششم

متقاضی خرید خودرو در این مرحله اطلاعات ثبت شده  در مراحل قبل را تایید می‌کند.

  • مرحله هفتم

کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت می‌کند. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام می‌رسد. نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.