وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

آخرین اخبار از وام ده میلیونی یارانه را بخوانید.

تسهیلات قرض الحسنه وام تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون هرگونه کارمزد، پرداخت می‌کند و به سرپرستان خانوار یارانه بگیر این وام ده میلیونی واریز خواهد شد.

از سوی دیگر در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد است و طی ۲۴ ساعت در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد. همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود.

به نقل از اقتصادنیوز، علاوه بر این تسهیلات این صندوق در ۶ سرفصل کارگشایی، ودیعه مسکن، تعمیرات ساختمان و احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی،تسهیلات درمانی و فرهنگی برای دانشجویان و دانش‌آموزان پرداخت می‌شود، در پنج ماهه سال جاری هم بیش از ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۷۸۴۰ فقره وام پرداخت شده است.

طریقه ثبت نام وام ۱۰ میلیونی یارانه

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون هرگونه کارمزد، پرداخت می‌کند.

در حال حاضر ۳ شعبه این صندوق قرض الحسنه در سطح استان تهران به مشتریان خدمات ارائه می دهند؛ همچنین در تمامی ادارات کمیته امداد سطح استان تهران نیز خدمات قرض الحسنه به مشتریان ارائه می شود.

بنا بر گفته حسین خجسته فاضل، مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران از ابتدای سال، ۴۹ تفاهم نامه هم افزایی با مساجد، مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه با سپرده گذاری ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در جهت پرداخت تسهیلات به نیازمندان منعقد شده است.

یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای تسهیل خدمات بانکی به مردم، استفاده از سهام به عنوان وثیقه و ضمانت برای دریافت وام است که اخیرا کلید خورده و قرار است فراگیر شود.

احمد اسفندیاری گفت: این سازمان در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان، زمینه‌ حضور این عزیزان را در پیاده‌روی اربعین فراهم کند.

وی تاکید کرد: به علت محدودیت منابع این تسهیلات فقط به ۲۰ هزار نفر ارائه می‌شود و دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان ثبت‌نام متقاضیان را در سراسر کشور انجام می دهند و ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تائیدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام می‌کنند.

اسفندیاری ادامه داد: انتخاب متقاضیان برای ارائه تسهیلات به صورت قرعه کشی است و همه شرایط احراز تعیین شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله نداشتن چک برگشتی و اقساط معوق در این خصوص الزامی است.

در گام اول طرح توثیق سهام برای دریافت وام، یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه کشور پیشگام شده به طوری که مردم می‌توانند با به وثیقه گذاشتن سهام بورسی خود در این بانک، وام قرض‌الحسنه دریافت کنند. وزارت اقتصاد و بانک مرکزی دولت سیزدهم برای گسترش این طرح، در حال پیگیری و اضافه کردن سایر بانک‌ها هستند.

در همین زمینه،‌ عضو هیأت مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با استفاده از سامانه ستاره و زیرساخت توثیق سهام، مشتریان بانک می‌توانند از ظرفیت سهامداری خود برای دریافت وام بهره برده و از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند.

«حمیدرضا توسلی» اظهار داشت: با توجه به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از سه بانک عامل در سامانه ستاره شرکت سپرده گذاری مرکزی است، شرایط توثیق سهام و تسهیل فرآیندهای دریافت وام با استفاده از این طرح آسان‌تر شده و می‌تواند ارتباط مناسب‌تر سهامداران را با فضای قرض‌الحسنه فراهم آورد.

چگونگی ثبت نام وام ۱۰ میلیونی یارانه

عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: توثیق سهام که در قالب طرح ستاره از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مطرح شده، پیشینه‌ توثیق سهام عدالت را داشته و این پیشینه تجربیات ارزنده‌ای را برای این اتفاق مهم رقم زده است.

وی افزود: نکته مهم در این طرح این است که در کنار طرح‌های بانک، می‌تواند پاسخ مناسبی به انتظارت مشتریان بوده و به همراه سایر خدمات غیرحضوری مانند افتتاح حساب آنلاین، مستقل از زمان و جغرافیا خدمات بانک را دسترس‌پذیر کند.

مطالعه بیشتر:

 یارانه معیشتی کارگران حذف شد؟

توسلی اظهار داشت: برای دریافت وام با وثیقه سهام کافی است افراد با مراجعه به پیشخوان بانک به‌ عنوان نقطه مهم ارتباط مشتری، فرآیند توثیق را به صورت آنلاین انجام داده و بعد از دریافت کد مربوطه، چه از طریق شعبه و چه از طریق پیشخوان مجازی برای دریافت وام خود اقدام کنند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه این بانک در پیشخوان مجازی در حال تنوع‌بخشی به خدمات خود است،‌ امیدواریم که توثیق سهام در کنار امکاناتی همچون سفته الکتروینکی بتواند سبب تسهیل و رضایت‌مندی مردم در کسب خدمات از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شود.

شماره تلفن وام ۱۰ میلیونی یارانه

هموطنان گرامی می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق تماس با تلفن گویا سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور پاسخ پرسش‌ها و راهنمایی‌های خود را دریافت کنند.

در تهران از طریق تماس با شماره تلفن ۴۳۸۵۷ و در شهرستان‌ها با شماره تماس ۴۳۸۵۷-۰۲۱ در ۲۴ ساعت شبانه روز اطلاعات خود را کسب کنند.

ارتباط با سازمان برنامه و بودجه کشور

تلفنخانه مرکزی : ۳۳۲۷۱

کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟

به نقل از ایبنا، مهدی صحابی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره شرایط پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی برای افرادی که صاحب فرزند سوم شده‌اند، گفت: این تسهیلات در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و مختص خانواده‌هایی است که فرزند سوم آن‌ها از سال ۱۳۹۹ به بعد متولد شده‌اند و البته فاقد مسکن هستند.

به گفته وی این بخشنامه را بانک مرکزی فقط به ۶ بانک مسکن، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات، تجارت و پست بانک ابلاغ کرده است.

صحابی با بیان اینکه متقاضیان ابتدای امر باید به شعبه بانک مراجعه کنند، گفت: بانک استعلام اولیه را از سامانه سمات بانک مرکزی می‌گیرد، چون طبق نص صریح قانون این تسهیلات باید به خانواده‌های فاقد مسکن پرداخت شود.

وی ادامه داد، گفت: قرار است ظرف یکی دو هفته آینده امکان استعلام از سامانه وزارت راه و شهرسازی برای مشخص شدن مالکیت متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی که از سال ۱۳۹۹ صاحب فرزند سوم شده‌اند فراهم شود.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: درحال حاضر تنها امکانی که برای سیستم بانکی فراهم شده استعلام از طریق سامانه سمات بانک مرکزی است تا مشخص شود که متقاضی تسهیلات جعاله یا ودیعه مسکن فعال نداشته باشد.

وی بابیان اینکه این استعلام کامل نیست و نشان نمی‌دهد فرد مالک مسکن است یا خیر، گفت: اگر نص صریح قانون بخواهد اجرا شود و خانواده فاقد مسکن باشد باید از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی این استعلام صورت بگیرد.

وی افزود: با همکاران وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار شده است و ظرف یکی دوهفته آینده این امکان فراهم خواهد شد که شعبات این ۶ بانک عامل بتوانند ارتباط با سامانه وزارت راه و شهرسازی داشته باشند تا آنجا مالکیت متقاضیان بطور کامل بررسی شود.

خبر جدید درباره پرداخت وام ودیعه مسکن چیست؟

به نقل از اقتصادآنلاین، بانک‌ها به پرداخت وام ودیعه مسکن موظف هستند و در صورت پرداخت نکردن این تسهیلات جریمه می‌شوند.

یکی از تسهیلات  پرداختی بانک ها که تمام اقشار شاغل جامعه می توانند از آن استفاده کنند و برای دریافت آن نیاز به مدرک خاص و یا شغل خاصی نیست, وام کارت اعتباری است.

طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار در در غالب بخشنامه به بانک ها ابلاغ سقف کارت اعتباری را از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد . و بانک ملت هم به تبعیت از دستورالعمل بانک مرکزی سقف وام کارت اعباری خود را به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد و اطلاعیه آن را به کلیه شعب خود در سزاسر کشور ابلاغ کرد.

شرایط دریافت وام کارت اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی:

نرخ سود این تسهیلات ۱۸ ٪ می باشد.

مدت بازپرداخت اقساط  تا ۴۸ ماهه  است , البته در صورتی که مشتری دارای رتبه اعتباری Aباشد امکان بازپرداخت ۶۰ ماهه هم فراهم می باشد.

شرط اصلی دریافت وام کارت اعتباری ارایه مدرک و مستندات درآمدی و شغلی مبنی بر توانایی پرداخت اقساط این وام است.

با نوجه به اینکه اقساط این تسهیلات در صورت بازپرداخت ۴۸ ماهه حدود ۵ میلیون و یکصد هزارتومان است , مشتری باید مدارک لازم دال بر توانایی پرداخت اقساط را به بانک ارایه دهد.

مثلا اگر شخصی حقوق بگیر است , با توجه به اینکه ۴۰ درصد حقوق دریافتی از طرف بانک ملاک پرداخت اقساط در نظر گرفته می شود, باید خالص حقوق دریافتی وی حداقل ۱۳ میلیون تومان باشد.

در نظر داشته باشید که سقف وام کارت های اعتباری ۲۰۰ میلیون تومان شده است و چنانچه درآمد شخص کمتر است و یا به مقدار تسهیلات کمتری نیاز دارد می تواند درخواست وام با مبلغ کمتر مثلا ۱۰۰ میلیون و یا ۵۰  و یا ۳۰ میلیون تومان به بانک بدهد.

در سال گذشته برای دریافت وام کارت اعتباری نیازی به معدل حساب نبود ولی با توجه به ساسیت های جدید بانکی امسال جهت دریافت وام نیاز به ایجاد معدل حساب وجود دارد.

وثایق لازم جهت دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی:

وثایق و ضامنین جهت دریافت این وام با توجه به رتبه اعتباری شخص متقاضی و بنا بر تصمیم کمیته اعتباری شعبه است و معمولا ۳ یا ۲ ضامن با ترکیب کسر اقساط و حساب جاری اخذ می گردد.

سایر شرایط دریافت وام کارت اعتباری :

وام گیرنده و ضامنین باید فاقد هر گونه چک برگشتی و تسهیلات معوق و سررسید گذشته  و مشکوک الوصول باشند.

چنانچه مشتری قبلا از بانک های دیگر کارت اعتباری دریافت کرده است ٬ می تواند مابه التفاوت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را از بانک ملت دریافت کند ولی چنانچه از شعب بانک ملت قبلا وام کارت اعتباری دریافت کرده است  پس از تسویه وام فعلی می تواند از کارت اعتباری ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی جدید استفاده نماید