مقایسه هتل داریوش کیش و هتل ترنج کیش کار آسانی نخواهد بود. وقتی صحبت اقامت در کیش به میان می آید؛ هتل داریوش و هتل ترنج  هر دو از هتل های زیبا و بی نظیری هستند که می توانند به نحوی انتخاب مناسبی باشند. هر دو هتل جزء هتل‌های پنج ستاره کیش محسوب شده و از امکانات بسیار با کیفیتی برخوردار هستند. کیش از جمله مقاصد گردشگری در ایران است که تقریبا در تمامی ‌‌ماه‌های سال مسافر دارد و به همین دلیل هتل‌ها و واحدهای اقامتی متنوع و زیادی برای اسکان گردشگران در آنجا افتتاح شده است. هتل‌های کیش از دو ستاره تا پنج ستاره متغیر است و حتی بعضی از این مراکز اقامتی پا را فراتر گذاشته اند و با نام‌های پنج ستاره لوکس، پنج ستاره تاپ و غیره شناخته می‌‌شوند. این هتل‌ها تنها محلی برای خوابیدن روی تخت‌ها نیستند؛ در آنجا می‌‌توان چند روز زندگی کرد و از انواع امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار شد. در مقایسه هتل داریوش کیش و هتل ترنج کیش، ما شاخص های متنوعی را درنظر گرفته ایم و به بررسی تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت. هتل ترنج و هتل داریوش از هتل‌های لوکس کیش محسوب شده و آنقدر از لحاظ کیفیت و خدمات پیشرفته هستند که نمیتوان به آسانی از بین آن‌ها یکی را انتخاب کرد. پس اگر میخواهید از بین دوتا از بهترین هتل‌‌های کیش یکی را انتخاب کنید، در ادامه مطلب ما را یاری فرمایید تا به مقایسه هتل داریوش کیش و ترنج کیش بپردازیم. 

 

تفاوت معماری هتل داریوش و هتل ترنج کیش

اولین تفاوتی که بین این هتل های کیش به چالش کشیده می شود در سبک معماری آن ها است. معماری هتل داریوش کیش برگرفته از الگوی تخت جمشید شیراز بوده و نمایی از قصر شاهان هخامنشی را در ابعاد کوچکتر به نمایش گذاشته است. این هتل با سبک معماری های سنتی و مجسمه های پاسارگاد تفاوتی زیادی را در خود ایجاد کرده است. در معماری هتل داریوش، می توان به سازه های نمادین و ظرافت های معماری باستان اشاره کرد که در گوشه گوشه نمای بیرونی و داخلی آن ها به کار برده شده و بناهایی با شکوه را به رخ می کشد.

هتل داریوش کیش با ستون های سنگی، تجسمی از سرباز های هخامنشی و تندیس های دوسری که نماد حیوانی از چند نژاد مختلف دارند را بر سر ستون های هتل گذاشته است. همین امر سبب شده است تا هتل داریوش در رأس هتل های جزیره دیدنی کیش خود نمایی کند و اصالتی با پیشینه ای استوار را بیانگر باشد.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش

 

مقایسه هتل ترنج و داریوش کیش

مقایسه اتاق های هتل داریوش کیش و هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش با طراحی منحصر به فرد، بر روی آب های خلیج همیشه فارس در سال ۱۳۹۴ احداث شد. هتل ترنج کیش به عنوان اولین هتل دریایی خاورمیانه طراحی بی نظیری دارد که از سوی تمام مسافران جزیره کیش مورد توجه قرار گرفته است. اگر میخواهید اقامتی متفاوت به سبک هتل‌های دریایی مالدیو را تجربه کنید، هتل ترنج با طراحی اتاق‌ها و سوئیت‌های متنوع بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. چشم‌اندازهای متنوع اتاق‌ها به دریا، غروب و به سمت هتل ساحل انتخاب‌های متعددی را برای مسافران فراهم کرده است. این دسته‌بندی ها شامل موارد زیر می‌باشد:

اتاق دو تخته رو به دریا/غروب/ترنج هافبرد

سوئیت دو نفره رویال رو به دریا/ غروب/ ترنج هافبرد

سوئیت چهار نفره امپریال هافبرد

از جمله ویژگی‌های خاص این اتاق‌ها وجود دریچه شیشه‌ای در کف اتاق‌هاست که به راحتی می توانید از زیبایی های خلیج فارس و طلوب و غروب زیبای جزیره لذت ببرید. در هتل ترنج برخی اتاق‌های روی آب دارای بالکن نیز می‌باشند که منظره بی نظیری به اتاق می بخشند. از خدمات هتل ترنج می توان به خدمات رایگان خانه ی کودک، ترانسفر رایگان فرودگاهی، باشگاه بدنسازی، اینترنت و … اشاره کرد که اسکان را برای مهمانان راحت و دلپذیرتر می کند.

هتل داریوش و هتل ترنج کیش

رزرو هتل ترنج کیش

www.toranj- hotel.com

 
هتل ترنج کیش

 

هتل داریوش کیش

یکی از بهترین هتل‌ های کیش که معماری خاص و خیره کننده آن برای اکثر مهمانان جزیره قابل توجه است هتل داریوش می‌باشد. در این هتل تنوع اتاق‌ها با ارائه انواع اتاق و سوئیت در فضای داخلی ساختمان و محوطه هتل توانسته است پاسخگوی سلایق مختلف مهمانان هتل باشد. موقعیت مکانی مناسب هتل پنج ستاره داریوش کیش، دسترسی به مجتمع تجاری سارینا 1، بازار پردیس 2 و ساحل را به آسانی امکان پذیر ساخته است. انواع اتاق‌های هتل داریوش به شرح زیر می‌باشد:

اتاق دو تخته کابانا در محوطه باغ / با حمام سانروف

اتاق دو تخته کابانا رو به دریا در محوطه باغ

اتاق دو تخته استاندارد و لوکس رو به باغ و دریا

سوئیت دو نفره استودیو لوکس رو به باغ

سوئیت دو نفره آتوسا لوکس رو به دریا و باغ

سوئیت رویال لوکس چهار نفره رو به دریا و باغ

هتل ترنج دارای ویلاها و سوئیت‌هایی به صورت دو تخته، رویال و امپریال است. این واحدهای اقامتی همگی روی آب قرار گرفته اند . یک کیلومتر مسیر اسکله آن‌ها را به هم وصل می‌‌کند. اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل داریوش رو به باغ اختصاصی و بسیار با صفای هتل یا رو به دریاست. البته این اتاق‌ها چشم اندازی از دریا را از خود کرده اند ولی ساحلی محسوب نمی‌‌شوند. تا اینجا واحدهای اقامتی هتل ترنج به علت قرار گرفتن روی آب بر هتل داریوش برتری دارند ولی واحدهای اقامتی هتل داریوش نیز امتیازات دیگری دارند که طرفداران خاص خودش را دارد. مهمترین امتیاز اینکه اتاق‌های هتل داریوش لوکس‌‌تر و متنوع‌ترند. اگر واحدهای اقامتی هتل ترنج همه از یک یا دو الگوی طراحی پیروی می‌کنند ولی واحدهای اقامتی هتل داریوش دست گردشگران با سلایق و بودجه‌های مختلف را باز گذاشته است. از نظر قیمت و تنوع طراحی و چیدمان هتل داریوش بر هتل ترنج برتری دارد.

هتل داریوش و ترنج کیش

رزرو هتل داریوش کیش

www.dariushgrandhotel.com

هتل داریوش کیش

برنده این قسمت: واحدهای اقامتی هتل ترنج از نظر قرار گرفتن روی آب و واحدهای اقامتی هتل داریوش از نظر لوکس بودن و تجهیزات بر دیگری برتری دارند.

مقایسه هتل ترنج کیش و هتل داریوش کیش از لحاظ رستوران و کافی‌شاپ

هتل‌های داریوش و ترنج هر دو دارای چندین رستوران، کافی شاپ یا چایخانه سنتی‌اند. تا قبل ازشیوع کرونا هر دوی این هتل‌ها به صورت هافبرد میهمانان را پذیرش می‌‌کردند یعنی علاوه بر صبحانه رایگان، وعده نهار نیز با همان هزینه رزرو اتاق ارائه می‌‌شد. در حال حاضر هتل داریوش دیگر شرایط هافبرد ندارد ولی هتل ترنج هنوز به صورت هافبرد رزرو می‌‌شود.

رستوران‌های هتل ترنج از نظر طراحی و موقعیت مکانی با رستوران‌های هتل داریوش تفاوت دارند. رستوران‌های هتل ترنج ارتباط نزدیکی با آب دارند و از چشم انداز ساحلی برخوردارند ولی طراحی رستوران‌های داریوش به شیوه معماری باستانی با المان‌ها و حتی اسامی هخامنشی است. در هتل ترنج رستوران تاج به کل روی آب قرار گرفته است. رستوران خورشید نیز روی آب قرار گرفته و کف شیشه ای است. هتل ترنج یک رستوران ساحلی به نام گلف برای غذاهای ملل و شام و لمکده‌ای سنتی دارد.

هتل داریوش دارای دو رستوران به نام‌های آپادانا و پاسارگاد با فضایی دلباز و باصفاست. رستوران آپادانا 280 نفر ظرفیت دارد و از میان آن آب نمایی زیبا و عبور می‌‌کند. اطراف آبنما گل‌های زیبا چشم نوازی می‌‌کند. منوی هر دو رستوران به صورت بوفه و انتخابی است. هتل، علاوه بر این دو رستوران، از کافی شاپ نیز برخوردار است.

برنده این قسمت: رستوران‌های هتل ترنج روی آب قرار گرفته یا ساحلی است ولی از نظر کیفیت غذا رستوران‌های هیچ یک از هتل‌ها بر دیگری برتری ندارد.

مقایسه هتل ترنج کیش و داریوش کیش از لحاظ قیمت

مسئله قیمت، اولین و مهم ترین فاکتوری است که مسافران جویای آن ها می شوند. معمولا قیمت هر شب اقامت بر اثر فاکتورهایی مثل بازه زمانی سفر، نوع اتاق انتخابی و تعداد کل مسافران تغییر می کند. اما در یک بررسی کلی می توان نرخ اقامت در این دو هتل را به صورت های زیر با یکدیگر مقایسه کرد:

هتل داریوش و هتل ترنج هر دو جزو گران‌ترین هتل‌های کشور محسوب می‌‌شود؛ ‌‌این گرانی بی علت نیست. تنها با هزینه کردن برای رزرو یک اتاق یا سوئیت شیک می‌‌توان از سایر امکانات هتل از قبیل صبحانه و بعضا نهار رایگان، استخر، اسپا، ماساژ، دوچرخه سواری، سالن‌های ورزشی و غیره بهره مند شد. به علاوه تمامی امکانات هتل‌ها از جدیدترین استاندادهای روز در صنعت هتلداری بهره برده و شیک‌‌ترین و مدرن‌‌ترین تجهیزات و خدمات را در اختیار میهمانان قرار می‌‌دهند.  با اینکه معروف‌‌تر آن است که هتل ترنج از نظر قیمت نسبت به هتل داریوش و کل هتل‌های جزیره گران‌‌تر است ولی قیمت گذاری اقامت در این هتل به آپشن‌هایی از جمله نوع اتاق یا سوئیت بستگی دارد. برای نمونه اقامت در سوئیت رویال لوکس چهار نفره رو به دریا در هتل داریوش تقریبا با اتاق دو تخته رو به غروب هافبرد هتل ترنج برابر است. با اینکه سوئیت هتل داریوش 4 نفره است ولی اتاق 2 تخته ی هتل ترنج از نهار رایگان نیز علاوه بر صبحانه برخوردار است. 

مقایسه قیمت هتل ترنج و داریوش برای یک خانواده 4 نفره

برای این دسته از مسافران، هتل ترنج کیش سوئیت های امپریال را ارائه داده است که قابلیت پذیرایی از 4 نفر را دارد. از طرف دیگر، هتل داریوش، سوئیت های رویال لوکس رو به باغ یا دریا را دارد. در مورد نرخ اقامت برای این خانواده، انتخاب سوئیت های داریوش نسبت به ترنج با اختلاف زیادی به صرفه تر خواهد بود. (قیمت دقیق به دلیل تغییرات نرخی زیاد طی سال آورده نشده است.)

مقایسه قیمت هتل ترنج و داریوش برای اتاق‌های دونفره

علی رغم خانواده ها، زوج ها برای انتخاب اتاق در این دو هتل با تنوع بالایی رو به رو خواهند بود. در ترنج هم سوئیت و هم اتاق برای زوج ها قابل رزرو است که گران ترین آن سوئیت های امپریال رو به غروب و ارزان ترین آن اتاق های دو تخته رو به ترنج (منظور رو به فضای هتل) است. از طرف مقابل، در هتل داریوش کیش گران ترین اتاق ها برای زوج ها سوئیت های لوکس آتوسا و ارزان ترین اتاق ها، اتاق های دو تخته کابانا در محوطه باغ است. در یک مقایسه نظیر به نظیر، نرخ هر شب اقامت اتاق های نامبرده ترنج از داریوش گران تر خواهد بود.

برنده این قسمت: هتل داریوش از نظر قیمت به شکل قابل توجهی مناسب‌‌تر از هتل ترنج است. 

مقایسه هتل ترنج کیش و داریوش کیش از لحاظ امکانات اتاق‌ها

با توجه به طراحی و معماری متفاوت هرکدام از این هتل ها، انتخاب اتاق بهتر کاملا به سلیقه مسافر بستگی دارد. اما اصلی ترین وجه تمایز و تشابه آن ها از یکدیگر عبارتند از:

• کف برخی از قسمت های اتاق های هتل ترنج به صورت شیشه ای است و دنیای زیرآب و حرکت ماهی از آن قابل مشاهده می باشد. از طرف دیگر، اتاق های داریوش بر اساس معماری لوکس طراحی شده است.

• تمامی امکانات اولیه موردنیاز هر اتاق از قبیل وسایل بهداشتی، چای ساز، مبلمان، دمپایی و ... در هر اتاق های هر دو هتل موجود است.

• در هتل داریوش، آب رایگان تنها برای رزرو اول ارائه می شود اما در ترنج این مورد بنا به درخواست مسافر در سایر روزهای اقامت قابل ارائه خواهد بود.

• هر دو هتل فاقد سرویس بهداشتی ایرانی در داخل اتاق ها می باشند. اما در هتل داریوش، سرویس بهداشتی ایرانی در لابی و راهرو طبقات قرار داده شده است.

• اتاق های هر دو هتل به اینترنت نامحدود رایگان مجهز است.

• در هتل داریوش امکان رزرو اتاق به صورت هافبرد (صبحانه + یکی از وعده های غذایی ناهار یا شام به انتخاب مسافر) وجود ندارد. اما با اقامت در ترنج این مورد امکان پذیر است.

مقایسه هتل ترنج کیش و هتل داریوش کیش از لحاظ ارائه امکانات عمومی

علاوه بر امکانات اتاق ها، هر هتل خدمات دیگری را به تمامی مسافران خود با هر اتاقی که رزرو نموده اند، ارائه می دهند. در مقایسه این دو هتل، موارد تشابه و تمایز زیر قابل توجه است:

• هتل داریوش دارای پارکینگ با ظرفیت 12 خودرو است اما پارکینگ هتل ترنج تا 50 خودرو را به صورت رایگان پذیرش میکند. 

• هتل ترنج دارای آتلیه مخصوص برای عکس برداری است. ولی هتل داریوش فاقد آن می باشد.

• هتل داریوش دارای مرکز خرید مخصوص به خود می باشد که ترنج فاقد آن است.

• هر دو هتل دارای مجموعه های مخصوص به سونا، جکوزی و خدمات ماساژ می باشند.

• هتل داریوش دارای ساحل اختصاصی می باشد اما در مقابل هتل ترج یک هتل دریایی است که مستقیما روی آب بنا شده است.

مقایسه هتل ترنج کیش و هتل داریوش کیش از لحاظ موقعیت مکانی

یکی از بزرگ ترین معایبی که در هتل ترنج به چشم می خورد، دور بودن آن از مراکز تفریحی و خرید جزیره است. ترنج به علت دوری از ساحل و قرار گرفتن در غرب جزیره کیش از مراکز رفاهی و تفریحی نسبت به داریوش دورتر می باشد. چراکه بیش ترین مراکز مهم و دیدنی جزیره در شرق آن واقع شده ولی ترنج در غربی ترین نقطه جزیره قرار گرفته است. از طرف مقابل، هتل داریوش در یکی از پرترددترین خیابان های کیش قرار گرفته است و فاصله بسیار کمی تا جاهای دیدنی کیش دارد. بنابراین از این نظر انتخاب هتل داریوش نسبت به ترنج بهتر خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که هتل ترنج در روز 2 بار سرویس رفت به مراکز خرید اعزام می کند که استفاده از آن برای مسافران رایگان است.

کلام آخر

امیدواریم مقایسه هتل ترنج کیش و هتل داریوش کیش برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با درنظر گرفتن شرایط گفته شده هتل مورد نظر خود را راحت‌تر انتخاب کنید.

آدرس هتل ترنج کیش روی نقشه                                                           

 

آدرس هتل داریوش کیش روی نقشه