حتما تصور این که خانه شما پر از مارمولک و حشرات موذی باشد برایتان مشمئز‌کننده و چندش‌آور است؛ اما چه کنیم که این جانداران کوچک زورشان بیشتر از آدم‌هاست و در اکثر خانه‌ها وجود دارند. آن‌چنان که آن‌ها را به عنوان جانداران خانگی می‌شناسیم. با این‌که این حشرات خودشان را به زندگی ما تحمیل کرده‌اند، اما قطعا نمی‌توان حضور آن‌ها را در فضای خانه تحمل کرد و باید هر طور که شده آن‌ها را از بین ببریم. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان برای دفع مارمولک و دفع حشرات استفاده کرد؛ اما اگر از یک‌دیگر سوال کنید، خواهید دید که برخی از راهکارها چاره‌ساز نبوده و هم‌چنان شاهد حشرات مختلف هستیم. اگر شما هم به دنبال یک راهکار قطعی برای حذف این حشرات چندش‌آور مزاحم هستید، حشره کش گیاهی بهترین انتخاب است. با ما همراه باشید که بهترین حشره کش گیاهی را به شما معرفی کنیم.

معضلات وجود مارمولک‌های خانگی

قبل از این که بهترین حشره کش گیاهی را به شما معرفی کنیم، بد نیست که با مشکلات ناشی از مارمولک و حشرات در خانه آشنا شوید. حتما وقتی در اکثر خانه‌ها چنین موجوداتی پیدا می‌شوند، خیلی هم غیر‌طبیعی نیست و می‌توانیم بین آن‌ها و اکوسیستم طبیعت یک رابطه پیدا کنیم. البته فکر نکنید اگر وجود مارمولک در خانه‌ها طبیعی یا حتی مفید است، نباید از زیاد‌شدن آن‌ها پیشگیری کنید، ولی خوب به هر حال حضور این جانداران خیلی هم مضر نیست. حالا باید بدانید مارمولک‌ها دوست شما هستند یا دشمن شما و چه زمانی باید برای دفع آن‌ها اقدام کنید. باید بگوییم که مارمولک‌ها، این مهمان‌های ناخوانده، زهر ندارند و بی‌ضرر هستند؛ اما می‌توانند گاز بگیرند. هر چند ممکن است باور نکنید و یا برایتان تعجب‌آور باشد؛ چون از قدیم شنیده‌ایم که مارمولک‌های خانگی سمی هستند و اگر از کنار دیگ یا قابلمه غذا رد شده و آن را آلوده کنند، سلامت ما به خطر می‌افتد.

images_1662394571.jpg
با این که این جانداران ممکن است در مواقع خطر برای دفاع از خود گاز بگیرند اما زهر ندارند. البته ممکن است جای گاز‌گرفتگی آن‌ها به خاطر آلودگی‌های مختلف عفونت کند. با این که ممکن است از دیدن مارمولک وحشت کنید، اما باید بدانید این جانداران کوچک خانگی بسیاری از حشرات مزاحم مانند سوسک، مورچه، پشه، عنکبوت، مگس و غیره را می‌خورند. در واقع تغذیه مارمولک‌ها از انواع حشرات است. پس این‌طور که به نظر می‌رسد زیاد هم مضر نیستند. با این حال نمی‌توان کتمان کرد که حضور این موجودات در خانه خوشایند نیست. با وجود این که اگر مارمولک در خانه باشد، خود یک دفع حشره طبیعی است، اما همان‌طور که گفتیم این جاندار ظاهر زشتی دارد و برای اکثر افراد چندش‌آور و مشمئز‌کننده است. مارمولک‌ تخم‌گذار است و اگر به فکر دفع آن‌ نباشید، بعد از مدتی تعداد مارمولک‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای زیاد می‌شود. در این شرایط مارمولک دیگر مفید نیست و یک آفت به حساب می‌آید و باید برای دفع آن از حشره کش گیاهی استفاده کرد.

 

قبل از هر اقدامی چه اقداماتی انجام دهیم ؟

چه کنید!

الف. خانه‌تان را همیشه تمیز نگه دارید؛ زمین را مرتبا گردگیری کنید، به خصوص بعد از خوردن غذا.

ب. برای پوشاندن منافذ پنجره از توری‌های فلزی استفاده کنید.

پ. نور باعث جذب مارمولک‌ها می‌شود؛ بنابراین اگر بیرون خانه‌تان مارمولکی مشاهده کردید، نور خانه را کم کنید.

ت. هم‌چنین می‌توانید گربه به خانه‌تان بیاورید. گربه در بیرون کردن مارمولک‌ها حتما کمک‌تان می‌کند.

ث. سعی کنید تمام حشرات را از خانه‌تان خارج کنید. اگر مارمولک‌ها حشره‌ای برای شکار پیدا نکنند، طبیعتا خانه‌تان را ترک خواهند کرد.

ج. وسایل خانه‌تان را با فاصله‌ی ۱۵ سانتی‌متری از دیوارها قرار دهید.

چ. منافذ کوچک خانه‌تان را با استفاده از موادی نظیر فوم، سیلیکون، سیم ظرف‌شویی و غیره مسدود کنید.

ح. رعایت مسائل بهداشتی در کاهش تعداد مارمولک‌های داخل خانه‌تان تاثیرگذار خواهد بود.

چه نکنید!

الف. سطل‌های زباله‌تان را آن قدر پر نگه ندارید که باعث جذب مارمولک‌ها شوند.

ب. درها و پنجره‌ها را به مدت طولانی باز نگذارید.

پ. ذرات غذای‌تان را زمین نریزید.

ت. از آویزان کردن قاب عکس‌های متعدد روی دیوار خودداری کنید، زیرا مارمولک‌ها علاقه دارند پشت این قاب عکس‌ها جا خوش کنند.

ث. آب‌های راکد را در خانه و اطراف خانه‌تان خشک کنید.

 

فراری دادن مارمولک ها از خانه 

اینجا یک مارمولک است، آنجایک مارمولک است، همه جا مارمولک است. مارمولک ها می توانند به راحتی در منزل یا در حیاط خلوت شما، خانه خود را بسازند ؛ چیزهایی زیادی وجود دارد که این خزندگان را دعوت می کنند و آنها را تبدیل به مهمانان ناخواسته کرده که نمی توان آنها را نادیده گرفت. اگر شما تعجب می کنید که چگونه بدون داشتن مواد شیمیایی و اسپری های مضر به راحتی می توانید از مارمولک ها خلاص شوید،اما باید گفت که پاسخ مطمئنا بله است. درمان های خانگی متعددی برای مارمولکها وجود دارد، یعنی در مورد چگونگی خلاص شدن از مارمولک ها و جلوگیری از بازگشت آنها ؛ البته، کشتن آنها گزینه مناسب و دلخواه نیست و ما در این بخش از نکات خانه داری ساعد نیوز به ارائه راه و روش های جالب برای دفع مارمولک فقط می خواهیم آنها در مکان های دیگری جز خانه و حیاط خلوت ما زندگی کنند.

  • نقاط ورودی را ببندید: یکی از بهترین راههای جلوگیری از ورود مارمولک ها این است که آنها هیچ شانسی برای ورود نداشته باشند. دنبال تمام گوشه ها و یا نقاط باز در خانه خود باشید. درزهای دیوار را فراموش نکنید،یک سوراخ کوچک برای ورود مارمولک ها کافی است این نقاط مورد علاقه مارمولک ها برای رفتن به یک سفر است. خمیر و چسب های خراب شده در حفره های دیوار بسیار موثر هستند. چسب ها می توانند برای بستن نقاط باز مفید باشند.
  • خانه را تمیز نگه دارید: هیچ چیزی بهتر از تمیز نگه داشتن خانه موثر نیست ، خاک و کثیفی همیشه حشرات را جذب می کند و مهمتر از همه، مارمولک ها را.تحقیقات نشان داده است که پیشرفت مشکلات خس خس کردن نفس کودکان به علت حضور مارمولک ها و سوسک ها می باشد. یک خانه تمیز نه تنها یک محیط سالم برای زندگی را فراهم می کند، بلکه همچنین به رفتن آفت ها کمک می کند.
  • از ریختن و ماندن منابع غذایی اجتناب کنید: وجود غذا در صندلی های ناهار خوری ثابت شده است که عامل دعوت کننده ای برای مارمولک ها هستند ؛ این مارمولک ها به دنبال فرصت هایی برای خوردن غذا و تغذیه شدن خود هستند. آنها دوست دارند این کار را در شب انجام دهند ، برای پاک کردن جای غذا از یک ضدعفونی کننده موثر استفاده کنید. مواد غذایی را که در اطراف هستند و یا با در باز بیرون هستند را دور بریزید یا محکم در آنها را ببندید.

 

دفع مارمولک

هر طور هم که حساب می‌کنیم نمی‌توان با وجود مارمولک در محیط خانه کنار آمد. این جانداران موذی به راحتی می‌توانند وارد فضای داخلی خانه شوند و طبیعتا فضولات آن‌ها پاک نیست. به علاوه این‌که اگر فضولات مارمولک روی فرش یا لباس بیفتند، لکه‌هایی ایجاد می‌کند که به راحتی از بین نمی‌روند. به همین خاطر باید به دنبال راهکارهایی برای خلاص‌شدن از شر این جانداران کوچک مهاجم باشید. سموم زیادی برای از‌بین‌بردن مارمولک‌ها وجود دارد؛ اما خوب می‌دانیم که سم خود یک جنبه منفی دارد و ممکن است برای سلامت انسان مضر باشد. برای همین است که تأکید می‌کنیم از حشره کش گیاهی استفاده کنید. طبیعتا حشره کش‌های گیاهی خیلی بهتر از حشره‌ کش‌های شیمیایی هستند و برای سلامتی انسان ضرر ندارند‌. علاوه بر آن حشره کش‌های گیاهی بوی نامطبوعی ندارند و می‌توانید هر زمان که احساس ناخوشایند از حضور جانداران و حشرات داشتید، برای دفع حشره و مارمولک از آن‌ها استفاده کنید.

images_1662273672.jpgبهترین حشره کش گیاهی

از آن‌جا که این روزها استفاده از حشره کش‌های گیاهی به فراوانی دیده می‌شود، باید به دنبال بهترین حشره کش برای دفع سریع آفات باشید. در این بین حشره کش گیاهی RTU بهترین انتخاب برای دفع مارمولک و حشرات است. بهتر است یک بار برای همیشه از شر این جانداران مهاجم‌ و چندش خلاص شوید. برخی از افراد فکر می‌کنند حشره کش‌های گیاهی قدرت زیادی در از بین بردن حشرات ندارند‌. با وجود این که حشره کش‌های شیمیایی خیلی سریع این موجودات مزاحم را از بین می‌برند، اما چون بوی نامطبوعی دارند، باعث ایجاد سردرد، حالت تهوع، مشکلات تنفسی و غیره می‌شوند. باید بدانید که حشره کش گیاهی به خصوص حشره کش آر تی یو بدون این که بویی داشته‌باشد، قدرت فوق‌العاده‌ای در دفع حشرات و مارمولک‌ها دارد. این حشره‌کش تا مدت‌ها در محل ماندگار می‌ماند و از راه نفوذ به بدن هر نوع جاندار مانند مارمولک، سوسک، عنکبوت و غیره آن‌ها را از بین می‌برد.

به همین خاطر هر قسمت از خانه که احتمال می‌دهید جانداران موذی بیشتری حضور داشته‌باشند یا از آنجا عبور کنند را با این حشره کش آغشته کنید تا حشرات هنگام برخورد با آن از بین بروند. آسیب آن برای جانداران است وگرنه برای انسان که ضرری ندارد. ماندگاری حشره کش آر تی یو آن‌قدر زیاد است که تا چند ماه به سم‌پاشی نیاز ندارید. برای تهیه این حشره کش گیاهی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نانوآرا به آدرس https://nanoara.com/?p=3539 مراجعه کنید. این فروشگاه محصولات نانو را در حوزه‌های مختلف بهداشتی، نظافتی و آرایشی عرضه می‌کند و حشره کش آر تی یو نیز با تکنولوژی نانو ساخته شده است. مجموعه نانوآرا در تلاش است که از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان بنیان حمایت کرده و محصولات جدیدی را عرضه کند.

images_1662394502.png

در حال حاضر این مجموعه برای همشهریان تهرانی و مشهدی خدمات ارائه می‌دهد؛ اما در تلاش است در آینده نزدیک خدمات خود را به مردم تمام نقاط کشور ارائه دهد. نانوآرا به دنبال آن است که با عرضه محصولات خود در تمام حوزه‌های ذکر‌شده، خدمات باکیفیتی را ارائه داده و تجربه مطمئنی از خرید اینترنتی را برای افراد به یادگار بگذارد. به عنوان یک نکته پایانی فراموش نکنید که حشره کش گیاهی آر تی یو یک انتخاب ایده‌آل برای رهایی از شر این جانداران مزاحم است و می‌تواند بسیاری از معضلات شما را برطرف کند.

فروشگاه اینترنتی نانوآرا ، محصولات نانو