طبق اعلام وزارت صمت، سومین مرحله قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز ۲۱ شهریور ساعت ۱۴ انجام می‌شود. در مراسم قرعه‌کشی نمایندگان نهادهای ناظر بر صحت انجام قرعه کشی نظارت دارند.

همچنین نتایج قرعه‌کشی به شرط اخذ استعلام‌ها ۲۲ شهریور در سامانه یکپارچه قرعه‌کشی خودرو اعلام می‌شود.

گفتنی است، در سومین دوره قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه خودرو ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر ثبت نام کردند. در این دور نزدیک به ۶۰ هزار خودرو عرضه شد که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی و ۲۰ درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص یافت.

سومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه به پایان رسید. بر اساس آمارها اعلامی بیش از ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر در این مرحله شرکت کرده بودند که از این تعداد ۹۷ درصد متقاضی محصولات ایران خودرو بودند و تنها ۱.۲ درصد از افراد، متقاضی خودروهای سایپا بودند.

۷۰ درصد ظرفیت به طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده رسید

به نقل از اقتصادآنلاین، همچنین آنگونه که سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد، تعداد خودروهای عرضه شده برابر با ۶۰ هزار دستگاه بود.

۵۰ درصد ظرفیت فروش معادل ۳۰ هزار دستگاه مربوط به طرح جوانی جمعیت بود. از مجموع تعداد متقاضیان، ۳۶۴ هزار و ۸۲ نفر معادل ۵.۴ درصد در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده بودند.

۲۰ درصد ظرفیت معادل ۱۲ هزار دستگاه نیز مربوط به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بود که در این طرح ۱۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۱.۹ درصد ثبت نام کردند.

بنابراین ۳۰ درصدی ظرفیت معادل ۱۸ هزار دستگاه خودرو میان بیش از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار متقاضی تقسیم خواهد شد.

ایران خودرو در سومین مرحله از تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در فروش فوق العاده خود ۶ محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، رانا پلاس سقف شیشه‌ای و گیربکس ۶ سرعته، سورن پلاس جدید، پارس سال با موتور XUTP ، پارس TUS و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و در پیش فروش ۴ محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربور شارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک عرضه کرده است.

گروه خودروسازی سایپا، فروش فوق‌العاده ۵ محصول کوییک.اس، ساینا. اس، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک.آر و کوییک.آر با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل ۹۰ روزه را آغاز می‌کند و این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت.

زمان قرعه کشی مرحله سوم سامانه یکپارچه

آنگونه که در خبرها آمده است، قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو و پیش فروش یکپارچه ایران خودرو امروز ساعت ۱۴ در محل شرکت ایران خودرو برگزار خواهد شد