شرکت خودروسازی بهمن موتور در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران حضور داشت و از دو محصول جدید خود، سدان رسپکت و دیگنیتی پرستیژ رونمایی کرد. این دو خودرو اولین محصولات بهمن موتور با لوگوی جدید این شرکت خودروسازی بودند.

اما محصول جدید بهمن‌موتور با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شود؟ این خودرو چه زمانی به بازار خودروی کشور می‌آید؟

شرکت خودروسازی بهمن‌موتور در نشست خبری در لایو در اینستاگرام این شرکت اعلام کرد که این خودرو از فرایند تولید آزمایشی خارج شده و با قیمت تمام شده برای مشتری ۷۳۷ به بازار عرضه می‌شود.

زمان عرضه این خودرو به بازار نیز شش ماهه دوم سال اعلام شد. گروه خودروسازی بهمن‌موتور اعلام کرد که در شش ماهه دوم سال جاری ۵ تا ۶ هزار دستگاه رسپکت تولید و عرضه کره و در سال آتی نیز ۱۰ تا ۱۲ هزار رسپکت به بازار عرضه می‌شود. گروه بهمن اعلام کرد که هنوز بحثی در رابطه با عرضه این خودرو در بورس کالا صورت نگرفته و ابتدا در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود تا مردم بتوانند این خودرو را از نزدیک تست کنند.

ثبت‌نام برای فروش این خودرو اواخر شهریور یا اوایل مهر است. زمان تحویل آن هم یک ماه کاری خواهد بود.

پیش از این، پیش‌بینی می‌شد که این خودرو با قیمتی کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان وارد بازار خودروی کشور شود.

خودروی سدان رسپکت چه مشخصات فنی دارد؟

با نگاهی به فرم کلی و ابعاد بدنه خودرو رسپکت بهمن موتور، می­‌توان به راحتی دریافت که این محصول جدید براساس چری آریزو ۷ طراحی شد، خودرویی که در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک نمونه آزمایشی معرفی شد، ولی پس از مدتی از برنامه تولید کنار رفت. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورهای این خودرو به ترتیب ۴٫۶۶ متر، ۱٫۸۲ متر، ۱٫۴۸ متر و ۲٫۷ متر است، که نشان از کابینی جادار برای این مدل دارد.

باما نوشت، طراحی فضای کابین رسپکت بهمن موتور هم نسبت به آنچه در سال ۲۰۱۳ برای آریزو ۷ پیشنهاد شده بود، کاملاً متحول شد. در فضای کابین، جزئیاتی مدرن مثل نمایشگر ایستاده، ترمز دستی برقی، سیستم پارک خودکار و اجزای کرومی را به همراه دارد.

این خودرو ۱۵۶ اسب‌­بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. به نظر می­‌رسد سیستم تعلیق عقب تحت همان سیستم مولتی‌لینک مستقل در عقب است، که برای چری آریزو ۷ نیز طراحی شد.