امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 10 شهریورماه 1353 در تهران متولد شد. امیر جعفری تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه ادامه داد. امیر جعفری که اصالتا ترک زنجان است در خانواده ای پرجمعیت متولد شد. امیر جعفری 7 خواهر و 3 برادر دارد و خودش فرزند نهم خانواده است.فیلمی از امیر جعفری در فضای مجازی منتشر شده است که حواشی زیادی به دنبال داشته است

امیر جعفری

امیر جعفری

عکس جنجالی امیر جعفری و دختر جوان

با انتشار این عکس در فضای مجازی شایعه ای مبنی بر ازدواج مجدد امیر جعفری و دختری بسیار جوان پخش شد که این خبر صحت ندارد

امیر جعفری

امیر جعفری

عکس امیر جعفری با بازیگر زن تایلندی سوژه شد

فیلم چهار انگشت سومین ساخته حامد محمدی است. دو بازیگر تیپیکال داریم که به جای رفتن به مکه به تایلند (پاتایا) سفر می‌کنند. یکی از آن‌ها شغل دولتی دارد که البته پست دقیق کاری او مشخص نیست و یک همراه که مدیر برنامه‌هایش است، ولی کارکردی هم از او نمی‌بینیم،  آقای ایستاده (جوادعزتی) و آقای فاتحی (امیرجعفری) در این فیلم کمدی بازی کرده اند. آقای فاتحی جانماز آب می‌کشد و درباره تایلند و آدم‌هایش جمله‌هایی می‌گوید که تکراری‌اند، اما جلوتر می‌بینیم این آقای دولتی جانماز آبکش با یک زن تایلندی ازدواج کرده است.

امیر جعفری

شایعه عجیب تغییر دین امیر جعفری

متاسفانه باخبر شدیم در فضای مجازی خبری مبنی بر تغییر دین امیر جعفری پخش شده است. این خبر با توجه به عکس بازیگر توانا و خوش نام کشورمان با لباس بودایی پخش شده است. این عکس مربوط به فیلم سینمایی چهار انگشت می باشد و سایت مه شو با جدیت و قاطعیت این شایعه کثیف را تکذیب می کند.

امیر جعفری

ازدواج امیر جعفری با ریما رامین فر

ریما رامین فر بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان همسر امیر جعفری است و این زوج بعد از حدود 8 سال آشنایی با هم ازدواج کردند. ریما رامین فر همسر آقای بازیگر حدود 4 سال از همسرش امیر جعفری بزرگتر است و زمان آشنایی شان با هم امیر جعفری 19 سال بیشتر نداشت. به دلیل کم سن و سال بودن امیر جعفری و نداشتن شرایط مالی مناسب از آشنایی تا ازدواج این زوج حدود 11 سال طول کشید.

امیر جعفری و ریما رامین فر ششم شهریورماه سال 1386 در شب نیمه شعبان صاحب فرزند پسری به نام آیین شدند.

طلاق ریما رامین فر امیر جعفری صحت دارد؟

رابطه یک زوج هنرمند دیگر هم به پایان رسید. این زوج که از آغاز زندگی مشترک‌شان نزدیک به یک دهه می‌گذرد، به رغم داشتن یک فرزند پسر ترجیح دادند که از یکدیگر جدا شوند.

هر دوی این افراد فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرده‌اند و همکاری با کارگردانان بزرگی را که در کارنامه خود دارند و این دو بازیگر زن و مرد در سریال های عید نوروز زیاد دیده شده اند.

این خبری است که این روزها در سایتها و وبلاگها نقل می شود.

به همین منظور ما یک سری به اینستاگرام منتسب ریما رامین فر زدیم که عکس ها دو نفره یشان را منتشر کرده است که شاید جوابی به این اخبار باشد. در جشنواره فیلم فجر امسال هم این زوج بازیگر باهم حضور داشتند.

امیر جعفری

امیرجعفری و شروع بازیگری از زبان خودش

در سال اخر دبیرستان رفتم کلاس‌ های کانون تجربی که استاد سمندریان آنجا تدریس می کردند و شروع کردم به تمرین بازیگری، من آنقدر مشغول کلاس‌ های تئاترم شدم که از آن طرف مشروط شدم این موضوع خیلی برایم گران تمام شد، طوری که تصمیم جدی گرفتم بازیگری را با انگیزه قوی تری دنبال کنم.

امیر جعفری بازی در سینما را در سال ۱۳۸۰ و با بازی در فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ آغاز کرد و همچنین فعالیت در تلویزیون را هم در در سال 1380 با بازی در سریال بدون شرح شروع کرد.

شاید زمانی که مجموعه طنز بدون شرح از تلویزیون پخش می شد، کسی فکر نمی کرد امیر جعفری روزی یکی از بازیگران موفق تلویزیون و سینما در وادی طنز شود، اما امیر جعفری تنها در وادی طنز موفق نبود، زمانی که در مجموعه پربیننده «میوه ممنوعه» در نقش جلال فتوحی پسر علی نصیریان بازی کرد، همه به هنر او یقین پیدا کردند که امیر جعفری از جنس هنر است.

امیر جعفری

رابطه امیر جعفری با بابک زنجانی

بابک زنجانی از همکاری با امیر جعفری در مجموعه تحت عنوان یاسین فیلم نام برده و گفته است: «امیر جعفری به عنوان مشاور هنری با ما همکاری می‌کند و یکی از افرادی است که دربارهٔ فیلمنامه‌ها نظر می‌دهد.»

وی همچنین درباره همکاری خود با امیر جعفری نیز عنوان کرده است: امیر جعفری که هنرپیشه هستند، ابراهیم شیبانی را به من معرفی کرد. من و امیر همکلاس بودیم. چهار پنج سال در دوران دبستان در مدرسه‌ای در ایران زمین شهرک غرب و در  مدرسه راهنمایی ایثار کنار هم می‌نشستیم. هنوز هم به صورت خانوادگی دوست هستیم با همدیگر. البته هیچ رابطه کاری با امیر نداریم و ایشان هم هیچ نفع مالی در دوستی با من نبرده است.

امیر جعفری

استایل جدید و نوروزی امیر جعفری لب دریا

امیر جعفریفیلم های سینمایی:

- سگ بند    (مهران احمدی  ۱۳۹۸)

- من می‌ترسم    (بهنام بهزادی   ۱۳۹۸)   

- زیرنظر     (مجیدصالحی  ۱۳۹۷)   

- چهار انگشت     ( حامد محمدی   ۱۳۹۷)   

- قانون مورفی     (رامبد جوان   ۱۳۹۶) 

- سراسر شب      (فرزاد مؤتمن  ۱۳۹۶)    

- اکسیدان     (حامد محمدی   ۱۳۹۵)

- ساعت ۵ عصر      ( مهران مدیری     ۱۳۹۵)

- آزاد به قید شرط      (حسین شهابی     ۱۳۹۵)

- سوفی و دیوانه      (مهدی کرم پور     ۱۳۹۵)

- زاپاس       (برزو نیک‌نژاد    ۱۳۹۴)

- بیگانه        (بهرام توکلی     ۱۳۹۲ )

امیر جعفری

- بلوک۹ خروجی۲     (علیرضا امینی   ۱۳۹۲)

- قاعده تصادف     (بهنام بهزادی      ۱۳۹۱)

- سیزده     بردیا لطفی     هومن سیدی     ۱۳۹۳

امیر جعفری