در این مقاله قصد داریم در ابتدا شما را با بهترین پنل پیامک و با انواع افزونه و ماژول های پیامکی آشنا کنیم، سپس درباره آن‌ ها اندکی اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهیم.

 

در این مقاله قصد داریم در ابتدا شما را با بهترین پنل پیامک و با انواع افزونه و ماژول های پیامکی آشنا کنیم، سپس درباره آن‌ ها اندکی اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهیم.

ارسال اس ام اس برای مشتریان در عصر حاضر به یک امر خیلی واجب برای بیزینس‌ های مختلف تبدیل گردیده است. ماژول های پیامکی به دو نوع تقسیم ‌بندی می ‌شود. یکی از آن‌ ها ماژول پیامکی مستقیم و دیگری ماژول پیامک از طریق درگاه ارتباطی است. هممچنین میتوانید نمایندگی پنل پیامک را نیز بررسی نمایید این ماژول ها به انواع کسب و کار کمک می ‌کنند تا برای مشتریان خودشان انواع پیامک را ارسال نمایند. ماژول های پیامکی باعث می ‌شوند بین مشتریان و انواع کسب و کار ارتباط نزدیک و بسیار قوی ایجاد شود. در ادامه این مقاله می ‌خواهیم شما را با ماژول های پیامکی و انواع آن و همچنین چگونگی استفاده از آن آشنا کنیم.

ماژول پیامک وب سایت

در ابتدا ماژول پیامک در واقع یک قطعه سخت افزاری بود که توسط مودم‌ های GSM و به وسیله سیم کارت‌ ها‌ی واقعی پیامک‌ های لازم را به طور خودکار ارسال می ‌کرد. اما بعد‌ ها با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه سامانه‌ های پیامکی، ماژول ها با وصل شدن به وب سرویس‌ ها و همچنین پنل‌ های پیامکی توانستند، کار های متفاوتی از جمله ارسال کردن پیامک تشکر پس از هر تماس تلفنی و یا پیامک احراز هویت عضو جدید در یک اپلیکیشن و سایت را انجام دهد.

کاربرد مختلف ماژول پیامکی

شما با استفاده از این ماژول ها خواهید توانست پیام‌ هایی مانند تقدیر و تشکر، انواع نظرسنجی، پیگیری‌ ها و پشتیبانی و … را برای مخاطب‌ مورد نظر ارسال کنید. دلیل مهمی که تعداد خیلی زیادی از موسسات، فروشگاه‌ های زنجیره ای، آموزشگاه‌ های مختلف و شرکت‌ های دولتی و خصوصی از این ماژول پیامکی استفاده می ‌کنند، کاربردی بودن و مفید بودن آن است. فرض کنید شما یک بار برای دریافت خدمات یا گرفتن اطلاعات به یک آموزشگاه یا موسسه مراجعه کرده اید و طی این مراجعه شماره شما در آن بنگاه اقتصادی ثبت شده است، بدین صورت ممکن است شما تا مدت طولانی پس از آن مراجعه از آنجا پیامک‌ هایی با مزمون‌ های تبلیغاتی یا غیر تبلیغاتی دریافت کنید، در واقع این ماژول پیامک است که این امکان را برای آن بنگاه اقتصادی فراهم کرده است.

باید بدانید که، با وصل کردن یک ماژول‌ پیامک به وب سرویس و استفاده کردن از API ماژول پیامکی در سایت امکان آن برای شما فراهم می ‌شود که استفاده‌ های گسترده‌تر از این نوع ماژول‌ ها انجام دهید. احراز هویت عضو جدید، ارسال اطلاعات و خرید های انجام شده، ارسال کردن کد تخفیف و … از مزایای دیگری است که ماژول‌ های پیامکی دارا هستند. سامانه پیامکی این توانایی را به شما می ‌دهد علاوه بر این که بتوانید از ماژول ها استفاده کنید، پیامک انبوه تبلیغاتی نیز ارسال کنید. در واقع کاندیدا های انتخاباتی امروزه بیشتر از این روش استفاده می ‌کنند.

انواع ماژول ارسال پیامک

ماژول‌ های ارسال پیامک در انواع متفاوت وجود دارد که کاربرد‌ های آن نیز متفاوت است و این کاربرد‌ ها مزایای زیادی دارد که در اختیار کاربر قرار می گیرد که برای کسب و کار او مفید است. ماژول پیامکی خیلی گران نیست و شما می ‌توانید با هزینه اندک یک ماژول پیامکی داشته باشید، در زیر به انواع ماژول های پیامکی اشاره خواهیم کرد و کاربرد آن را برای شما شرح خواهیم داد.

ماژول ارسال پیامک انبوه

 

با استفاده از این قابلیت ماژول‌ ها شما می ‌توانید برای افراد به تفکیک مشاغل، سن و جنسیت، موقعیت مکانی و … که می ‌توانند مشتری شما باشند یا این که به جهت تبلیغات برای آن‌ ها پیامک ارسال می ‌کنید. چنان چه خطی که از آن پیامک ارسال می ‌کنید جزء دسته‌ ی خطوط خدماتی باشد می ‌تواند از بلاک لیست مخاطبان رد شده و به دستشان برسد، ولی در صورتی که از خطوط تبلیغاتی استفاده می ‌نمایید، پیام‌ های شما به مخاطبینی که پیام‌ های تبلیغاتی را بلاک کرده اند نخواهد رسید.

ماژول ارسال پیامک به صورت رنجی

در ارسال پیامک به صورت رنجی می ‌توانید به یک رنج خاص از شماره‌ تلفن‌ های همراه پیامک خود را ارسال نمایید. برای مثال جهت فرستادن پیامک به تمامی شماره‌ هایی که در محدوده ۰۹۱۲۲۴۵۰۰۰۰ تا ۰۹۱۲۲۴۵۹۹۹۹ قرار دارند می ‌توانید از این روش خاص استفاده کنید.

ماژول ارسال پیامک مناسبتی

برای ارسال کردن پیامک در یک ساعت یا تاریخ خاص می ‌توانید از ارسال پیامک مناسبتی یا به عبارت دیگر پیامک زمان دار استفاده کنید. برای مثال ارسال پیامک در روز پدر، یا مادر و یا روز تولد به مخاطبان، می ‌تواند از لحاظ عاطفی نیز توجه کاربر را جلب کرده و در ناخودآگاه او برای استفاده از خدمات شما انگیزه ایجاد می کند.

ماژول ارسال پیامک فوری

ماژول ارسال پیامک فوری به شما این امکان را خواهد داد تا برای ارسال پیامک در تعداد محدود از ارسال پیامک فوری استفاده نمایید. این ماژول پیامکی برای ارسال پیامک‌ ها گروهی مانند گروه کوهنوردان، اعضای یک تیم فوتبال و یا ساکنین یک مجتمع‌ های مسکونی مناسب است.

نحوه‌ استفاده از ماژول‌ های پیامکی

اکنون که با انواع کاربرد ماژول پیامکی آشنا شدید، باید بدانید که نحوه‌ ی استفاده از آن چگونه است و چگونه به وسیله آن می ‌توان پیامک ارسال نمود. جهت استفاده از ماژول پیامکی در آغاز کار شما به یک پنل یا سرویس دهنده وب نیازمند هستید که ماژول به آن متصل شود، بعد از آن تنها نیاز است که اطلاعات افراد دریافت کننده پیامک را وارد ماژول کنید. به این ترتیب می ‌توانید انواع پیام‌ های انبوه تبریک، پاسخگویی خودکار و …. را بفرستید.

در ماژول ارسال پیامک می ‌توانید مشخصات ثابت و متغیر وارد نمایید، این موضوع باعث افزایش تعداد کاربرانی شده که از این ماژول‌ ها استفاده می ‌کنند‌. به عنوان مثال شما مدیر یک مجتمع مسکونی هستید با استفاده از این نوع پیامک می ‌توانید، سر رسید شارژ ساختمان، زمان جلسات مدیران و … را به صورت پیامک یادآوری کنید.

افزونه پیامکی

شما می ‌توانید سایت خود را به انواع افزونه پیامکی مجهز کنید تا در مواقع لزوم ارتباط موثر با مشتریان و کاربران سایت داشته باشید.

با مجهز شدن سایت به افزونه پیامک قابلیت ثبت نام در سایت، ورود از طریق شماره موبایل، دریافت خبرنامه پیامکی، اطلاع رسانی‌ های پس از ثبت کردن سفارشات٬ اتصال دادن فرم‌ های سایت به پنل پیامک و موارد دیگر فراهم خواهد شد.

ماژول‌ های پیامک رایگان

سامانه پیامک رایگان اس ام اس ، یکی از پیشرفته ترین و بروزترین پنل پیامک و سامانه پیامکی در کشور ما است.

وب سایت مدیر پیامک با آدرس اینترنتی (modirpayamak.com), قابل استفاده است. پنل پیامک یا سامانه پیام کوتاه یک نرم افزار است که تحت وب کار می ‌کند و به کاربر امکان ارسال کردن و همچنین دریافت پیامک به صورت ارسال پیامک تکی ، ارسال پیام گروهی ، ارسال اس ام اس زمان بندی، ارسال اس ام اس‌ های دوره ای ، ارسال پیامک متناظر و ارسال اس ام اس انبوه و … را خواهد داد. هدف کلی و اول ، ایجاد سامانه ای با کاربرد آسان برای ارسال کردن پیامک تبلیغاتی برای انواع کسب و کار های متفاوت است و علاوه بر آن ارسال پیامک در خصوص اطلاع رسانی و خدماتی برای همه مراکز دولتی و خصوصی با قابلیت ارسال به همه شماره ها، حتی شماره‌ های بلاک شده می باشد. پنل پیامک رایگان ما به هیچ نرم افزار و دستگاه جداگانه ای احتیاج ندارد و حتی نیازی به اتصال همیشگی به اینترنت نیست، بلکه سامانه ارسال می تواند به صورت خودکار پیامک شما را در تاریخی که از پیش تعیین نموده اید به صورت ارسال پیامک زمان دار بفرستید.

سامانه پیامکی مدیر پیامک وبسرویس پنل پیامکی می ‌تواند با توجه به نیاز شما، درخواست شما در رابطه با پیامک را دریافت و بررسی کند و در صورتی که درخواست شما مشکلی نداشته باشد آن را اجرا و به صورت کاملا رایگان ارسال می ‌نماید.