فال ورق و نحوه گرفتن فال کارت

فال ورق یا پاسور نوعی از فالگیری محسوب میشد که از ورق های بازی در آن استفاده میشود. ریشه فال ورق یا کارت به مصر باستان میرسد. این فال در ارتباط با باورهای قدیمی درباره خدای مصری دبیران با همان ثوث است. این کار از سده چهارده میلادی در اروپا رواج گرفت. برای فال گرفتن میتوان از یک دسته استاندارد ورق که به نام ورق انگلیسی-آمریکایی معروف شده، استفاده کرد. این دسته شامل پنجاه و چهار ورق با همان دسته بندی خشت، پیک، دل و گشنیز است. امروزه این ورق ها در همه کشورهای دنیا از جمله ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا برای شما توضیح دهیم که چگونه فال ورق بگیرید.

فال ورق در ایران و همه جای دنیا شهرت داشته و افراد زیادی از آن استفاده میکنند. همانطور که میدانید در این فال از ورق های پاسور استفاده میشود که دسته های ۱۳ تایی ورق های فال به نشانه ۱۳ ماه قمری و ۵۲ کارت بازی همان پنجاه و دو هفته سال است. فال ورق گرفتن ممکن است به شکل یک سرگرمی به نظر برسد اما به ادعای برخی با این ورق های میشود آینده نگری کرد. حتی خیلی قبل تر از آن که از این کارت ها برای بازی استفاده شود، این کارت ها رای برای پیش بینی آینده استفاده میکردند و در حقیقت اختراع آنها برای هدف سرگرمی نبوده و الاهیات مدنظر بوده است. برای گرفتن فال ورق روش های مختلفی وجود دارد. که در این مطب به برسی آنها میپردازیم.

فال ورق و معانی آن | انواع فال ورق یا پاسور و آموزش انجام فال کارت

انواع فال ورق

همانطور که اشاره شد گرفتن فال ورق روش های مختلفی دارد. یکی از آسان ترین روش های آن فقط با سه ورق انجام میشود. این روش بیشتر مناسب گرفتن جواب های کوتاه میباشد. فال احساس یکی دیگر از انواع فال گرفتن با ورق است که بسیار محبوب میباشد. فال احساس همانطور که از اسمش پیداست، احساس طرف مقابل را نشان میدهد. از روش های دیگر فال ورق میتوان به مربع جادویی اشاره کرد. برای اجرای این روش به ۹ عدد کارت نیاز است که این ۹ کارت نماد شخصی است که برای او فال میگیرید. مربع جادویی برای رسیدن به پاسخ هر سوالی مناسب است. روش دیگر فال ورق به روش نعل اسب معروف است. هفت کارت در اجرای روش نعل اسب استفاده شده که این روش را برای سوالات مهمی که در زندگی دارید و فکر شما را مشغول کرده است مناسب میکند. دایره اسمعی، نوعی دیگر از فال ورق است که در آن از سیزده کارت استفاده میشود. دوازده کارت این نوع فال به نشانه دوازده ماه سال و کارت دیگر حال سال را به صورت کلی نشان میدهد. فال رومانی یکی از معروف ترین انواع فال ورق است. در بعضی از کشورها به فال رومانی، فال کولی هم گفته میشود. بیست و یک کارت برای این فال استفاده میشود . فال اهرم هم به عنوان آخرین نوع فال ورق به شما معرفی میکنیم. این نوع فال برای هر نوع سوالی مناسب بوده و در آن ده کارت استفاده میشود.

آموزش فال ورق ساده

اگر سوال شما به جواب مختصر و کوتاهی نیاز دارد، فال ورق ساده مناسب شماست. فردی که میخواهد فال ورق او گرفته شود باید به بر زدن کارت ها بپردازد و سه کارت را از بین ورق های بر زده شده انتخاب کند. اولین کارت انتخابی از گذشته فرد میگوید، دومین کارت درباره حال او حرف میزند و در نهایت کارت سوم، موضوعی را درباره آینده بازگو میکند. در قسمت پایانی این مقاله راهنمای تفسیر کارت ها به صورت مفصل توضیح داده شده و میتوانید به آن مراجعه کنید.

آموزش فال ورق احساسی

اگر میخواهید از احساس طرف مقابل نسبت به خودتان یا احساس شما نسبت به او مطمئن شوید باید از فال ورق احساسی استفاده کنید. این فال شگفت انگیز و ساده است و شما برای گرفتن فال اول باید خوب به بر زدن ورق ها بپردازید. بعد چهار ورق را کنار گذاشته و به ترتیب شروع به پر کردن هر چهار دسته از اولین ورقی که گذاشتید بکنید. بعد باید دسته ها را از دسته اول شروع به روی هم گذاشتن کرده و در نهایت کارت ها را خوانده و تفسیر کنید. در این روش پیدا کردن ورق های مشابه کافی است. یعنی فقط باید شماره ها یکی باشند و شش گشنیز با شش دل فرقی نمیکند. حالا باید ورق های مشابهی که کنار یکدیگر بودند را جدا کنید و کنار بگذارید. بعد از تمام شدن کارها و جدا کردن کارت های مشابه کنار هم، آنها را تفسیر کنید.

در تفسیر این کارت ها آمده است که تک نشان دهنده عاشق بودن یا همان دوست داشتن زیاد است. شاه، تمایل به حرف زدن را نشان میدهد. بی بی: برای مرد یعنی رقیب عشقی یا علاقه به یک فرد مونث از اعضای خانواده یعنی دختر یا همسر است. سرباز به معنی تعصب و غیرت برای مردان و اگر شخصی که برای او فال گرفته شده مونث باشد معنای نقش مهمی در زندگی او توسط فردی دیگر میدهد. کارت ۱۰ فاصله و دوری را نشان میدهد. کارت ۹ نشانه پسندیده شدن رفتار یا اخلاق شما توسط فرد مقابل است. کارت ۸ نشان میدهد که از ظاهر شما خوشش آمده. کارت ۷ یعنی به یاد شما هست. کارت ۶ یک نامه یا تماس تلفنی را نشان میدهد. کارت ۵ نشانگر غم و ناراحتی است. کارت ۴ یعنی مشکلی وجود دارد. کارت ۳ نشانه قصد ازدواج است. کارت ۲ دو دلی را نشان میدهد.

اکنون از کارت هایی که باقی مانده است، باید یک کارت را با نیت حس اصلی فرد مورد نظرتان بیرون بکشید و کارت بعدی را به نیست فرد فال گیرنده و کارت آخر باید با نیت حس مشترک بیرون کشیده شده و تفسیر شود.

فال نعل اسب

این فال ورق با هفت کارت صورت میگیرد و نیازی به کارت شخصی ندارد. کارت شخصی نماد فردی میباشد که برای او فال گرفته شده است. برای شروع این فال، کارت ها باید توسط شخصی که برای او فال گرفته میشود بر زده شده و هفت کارت بیرون بکشد. این کارت ها باید به ترتیب چیده شود. چهره کارت باید به سمت بالا باشد. شما میتوانید به انتخاب خودتان کارت ها را مستقیم با به شکل نعل اسب بچینید. کارت اول نشان گر مسئله ای ای است که در گذشته اتفاق افتاده. کارت دوم زمان کنونی را نشان میدهد. کارت سوم درباره آینده نزدیک حرف میزند. کارت چهارم به نکات پیش بینی نشده اشاره دارد و کارت پنجم درباره اطرافیان است. کارت ششم درباره دوست و دشمن حرف میزند و کارت هفتم نتیجه نهایی است.

تفسیر کارت ها

  • کارت تک به نشانه گردهمایی و همکاری میباشد. اگر کارت مورد نظر گشنیز یا دل باشد معنی ازدواج داده و در صورتی که خشت یا پیک بود، شراکت بد یا خبر خوب و افتخار معنی میدهد.
  • کارت ۲ به معنی جدایی، تغییر جهت و بودن بر سر دو راهی است.
  • کارت سه یعنی امید، انتخاب، پایداری
  • کارت ۴ به معنی ناپایداری، مکانی نا امن، از هم پاشیدن میباشد.
  • کارت ۵ نشانه به دست آوردن یک خواسته شخصی یا یک میل شخصی، همچنین این کارت نارضایتی هم معنی میدهد.
  • کارت ۶ یعنی سوپرایز، کار دشوار و مقابله است.
  • کارت ۷ به معنی تبانی، یک مریضی کوچک، تفریح، اگر کارت هفتم دل یا خشت بود عشق هم معنی میدهد.
  • کارت ۸ یعنی زمانی که برای این کار مهم انتخاب کردید مناسب نیست، در ادامه این کارت معنای بی احتیاطی هم میدهد. همچنین به معنای نگرانی زیاد و اگر خشت دل بود لباس نو معنی میدهد.
  • کارت ۹ معنای سلامتی و به حقیقت پیوستن آرزوی شخص و سودجویی را دارد.
  • کارت ده یعنی موفقیت قطعی، خوب شدن اوضاع و یا بهم خوردن نقشه ها است. در دل و خشت این کارت به معنای ازدواج است.
  • کارت سرباز معنی جشن، نبرد، دوستان غیر واقعی، بحث و دعوا و عدم توافق میدهد.
  • کارت بی بی نشانه کنجکاوی، غیبت، ملاقات دوست دخترتان، خیانت کردن به اعتماد و دیدار و معاشرت و رسوایی میدهد.
  • کارت شاه هم به معنای حمایت و همکاری شغلی، موفقیت و جایزه است.
  • کارت خشت به صورت کلی نشانگر موضوعات مالی و شغلی میباشد.
  • کارت دل نشان دهنده عشق و دوستی و خوشبختی است. این کارت به نگرانی های درونی میپردازد اما در دید کلی نشانه خوشحالی میباشد.
  • کارت پیک معمولا به چالش ها و پیام ها و شایعات و نا آرامی ها اشاره دارد.
  • کارت گشنیز به صورت کلی نشان دهنده مشکل تجاری، جاه طلبی و موفقیت است و معمولا خوشبختی را نشان میدهد.

هنگام تفسیر در روش های گوناگون فال ورق توجه داشته باشید اگر کارتی دو یا چند بار تکرار شد، معنای خاصی دارد و باید هنگام تفسیر به آن توجه شود. هر یک از عناصر چهار گانه با دسته های تشکیل دهنده فال ورق ارتباط دارند. این ارتباط به این صورت است که گشنیز با عنصر آتش، دل با عنصر آب، خشت با زمین و در نهایت پیک با عنصر هوا در ارتباط است. توصیه میشود که برای گرفتن فال ورق، همان لحظه ای که به مشکل یا سوال خود فکر میکنید، کارت ها را بر بزنید و با ترتیب به خصوصی روی میز بچیند و برای رسیدن به پاسخی سریع، یک کارت را بیرون بکشید.

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین فروردین

متن فال:

برگ شما: چهار گشنیز

بدشانسی پیش رویتان قرار می گیرد. خیانت می بینید و تغییراتی خواهید دید که مطلوب نیست.

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین اردیبهشت

متن فال:

برگ شما: نه گشنیز

معجزه بزرگی در زندگیتان پیش می آید

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین خرداد

متن فال:

برگ شما: هشت خشت

ممکن است بدلیل فراز و نشیب های مالی ازدواجتان با تاخیر انجام شود

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین تیر

متن فال:

برگ شما: نه پیک

ممکن است بدشانس باشید و در رسیدن به خواسته های خود با تاخیر مواجه شده و اندوهگین شوید. مراقب باشید که این اتفاق شما را به نابودی نکشاند. در هر صورت امید خود را از دست ندهید که در پایان حتما موفق خواهید شد.

 

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین مرداد

متن فال:

برگ شما: بی بی دل

زنی با موهای تیره خواهید شناخت که قابل اعتماد بوده و بسیار مهربان است

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین شهریور

متن فال:

برگ شما: بی بی گشنیز

با زنی تیره مو آشنا می گردید که بسیار جذاب است. او می تواند برایتان بسیار کارگشا باشد. سعی کنید به خودتان اعتماد داشته باشید

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین مهر

متن فال:

برگ شما: شش خشت

اگر به دنبال ازدواج مجدد هستید مراقب باشید که مشکلاتی برایتان پیش خواهد آمد

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین آبان

متن فال:

برگ شما: سرباز پیک

با دوستی تیره مو آشنا خواهید شد که برایتان بسیار جذاب و محبوب خواهید بود

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین آذر

متن فال:

برگ شما: هفت دل

به شخصی غیر قابل اعتماد برخواهید خورد که با خیال پردازید خود می تواند شما را با وعده های اشتباه به دردسر بیندازد. مراقب رفتار خود باشید

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین دی

متن فال:

برگ شما: ده دل

خوش اقبالی و خوشبختی پیش روی شماست. شاد باشید

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین بهمن

متن فال:

برگ شما: ده دل

خوش اقبالی و خوشبختی پیش روی شماست. شاد باشید

فال ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای متولدین اسفند

متن فال:

برگ شما: دو گشنیز

ناراحتی خواهید داشت. به مخالفت ا شما می پردازند و برایتان شایعاتی بوجود می آورند.