جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از لحظاتی پیش تشکیل شد تا با توجه به تشدید آلودگی هوا در تهران و شهرستانهای استان تهران برای روزهای آینده تمهیدات لازم اتخاذ شود.

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در حالی بار دیگر تشکیل جلسه داده است که بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای تهران هم اکنون با میانگین ۱۶۵ و در شرایط ناسالم است همچنین ۲۸ ایستگاه در شرایط آلوده قرار دارند که از این تعداد شرایط ۲۶ ایستگاه به رنگ قرمز و دو ایستگاه به رنگ بنفش درآمده است.

عابد ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: با توجه به پایداری شرایط جوی و تشدید آلودگی هوا جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با حضور اعضاء تشکیل شد و مقرر شد فردا و پس فردا سه شنبه و چهارشنبه ۱۳ و ۱۴ دیماه تمامی دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند کلاس‌های آموزشی به صورت غیر حضوری و مجازی دایر شود. همچنین تمامی مهدکودک‌های استان تهران به جز دو شهرستان فیروزکوه و دماوند تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: برای دو روز آینده نیز اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل همانند روزهای گذشته اجرایی خواهد شد و فروش روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران متوقف خواهد بود و فروش طرح ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت کارخانه‌های تولید شن و ماسه و آسفالت نیز برای دو روز آینده متوقف است.

وی از همه شهروندان درخواست کرد از ترددهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک N۹۵ استفاده کنند. همچنین دورکاری ادارات استان تهران برای گروه‌های حساس و پرخطر شامل زنان باردار، مادران دارای کودک دبستانی و زیر شش سال، بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، همه کارمندان بالای ۵۰ سال و همچنین کارمندان سرطانی اجرایی خواهد شد.